Beantwoord

PLC stekker connectie valt uit na periode niet actief te zijn.

  • 15 January 2022
  • 19 reacties
  • 187 Bekeken

Na enige tijd zonder activiteit (PC staat af) dooft het middelste lampje (huisje) op de PLC stekker. Reset  helpt niet. ik moet de PLC telkens uittrekken en opnieuw insteken.

icon

Beste antwoord door Martin 2 February 2022, 19:49

Bekijk origineel

19 reacties

Als je de pc weer opzet en een tijdje wacht komt de plc dan niet terug op na automatisch op spaarstand geschakeld te hebben.

de PC staat af en niet in spaarstand. en neen, de PLC moet opnieuw uitgetrokken en ingestoken worden :-/

 

Ik vermoed dat er bepaalde PLC’s zijn die zelf in spaarstand gaan en pas terug actief worden als er bvb een pc actief komt. Maar normaal zou dit automatisch moeten gebeuren het terug actief worden van de PLC. Kun je de plc niet eens resetten.

Je PLC-adapters resetten | Proximus

Resetten helpt niet.

Reputatie 7
Badge +4

@RudiN Kan je eens testen met je PLC in een ander stopcontact ? 

Blijft het huisje wel groen op de moment dat je de PC gebruikt ? 

Huisje blijft groen zolang de PC aan staat. Bij het uitzetten, na een aantal uren gaat het huisje uit en nog later gaat het linkse lampje op rood.

Ander stopcontact gaat niet.

vroeger zelfde PLC’s gebruikt maar die bleven onder een andere opstelling steeds onder stroom (de ene kant modem, de andere kant TV Box). Toen was er nooit een probleem.

Nu langs de ene kant modem, andere kant PC (die soms afstaat).

Ik heb de PLC’s al eens gewisseld van plaats.

Het lijkt dus dat de PLC kant PC “uitvalt”  na langere tijd geen signaal … Defect ?

ene kant modem, de andere kant TV Box). Toen was er nooit een probleem.

Nu langs de ene kant modem, andere kant PC (die soms afstaat).

Maar daar zit het hem juist als je decoder er aanhangen hebt en je zet deze uit met de remote, dan staat hij normaal in standby maar er blijft dan toch nog altijd wat data uitwisseling, als je de pc er aanhangen hebt en je zet die uit is er totaal geen data uitwisseling meer.

moest je de mogelijkheid hebben om de decoder aan de plc’s te hangen en je zet die uit met de afstandsbediening dan zou je kunnen controleren of de PLC actief blijft in dit geval.

zou dit werken ?

de modem aansluiten aan de 1° plc en aan de 2° plc een wifibooster of iets dergelijks (ik neem aan dat die dan op de 2° plc een signaal /data uitwisseling) blijft geven

 … kan ik dan vanuit die booster met wifi of ethernet kabel de pc aansluiten ?

Met een wifi-booster zal je mss zelfs geen PLC’s meer nodig hebben aangezien je daar met een ethernet en wifi kunt werken.

Je hebt zelfs recht op een wifi booster gratis in bruikleen in geval je een flex pack met vaste telefoon. 

ik moet de booster dan toch verbinden met de modem, dat kan niet met een ethernet kabel, die ligt er niet, dus altijd via PLC.

 

 

nee de wifibooster werkt over wifi met de bbox, je moet hem wel ergens kunen zetten waar hij nog voldoende wifi signaal ontvangt van de bbox.

→ Wi-Fi Booster | Proximus

 

??? Is er een oplossing waar ik het volgende kan doen ?

telefoonlijn => Modem => ethernetkabeltje => PLC => Stroomnet => PLC => “een apparaat”(*) => Wifi + ethernetkabel naar PC.

(*) ik had ooit ergens gelezen dat je een wifi booster kan aansluiten aan je modem via een ethernetkabel, Ethernet kabel betekent voor mij ook ethernetsignaal via PLC op stroomnet.

 

inderdaad dat gaat ook maar een PLC blijft nogal dikwijls de zwakke schakel maar dit kun je alleen maar te weten komen als je het een tijd in de praktijk uittest, want er zijn er die problemen ondervinden met PLC’s en anderen totaal niet.

BBOX => ethernetkabeltje => PLC => Stroomnet => PLC =>(utp1)-WifiBooster=> -))) Wifi 
BBOX => ethernetkabeltje => PLC => Stroomnet => PLC =>(utp2) ethernetkabel naar PC 

heel veel dank Martin,

de booster is besteld (gratis) en ik ga het uitproberen :mag:

via de PLC verbindingen met ethernetkabel aan de booster gekoppeld. Het signaal blijft nu actief en de verbinding valt niet meer uit. De Wifi daarentegen wordt (ondanks synchronisatie) niet geboost en daardoor geen of zwak wifi signaal in de ruimte waar de booster staat.

Kortom, het eerste probleem is opgelost.

als je dicht bij de booster staat komt er toch genoeg wifisignaal binnen veronderstel ik toch 

neen, booster staat op 75 cm en geeft ook geen enkel lampje aan op de types wifi en link kwaliteit.

wellicht kan de booster het ethernet signaal niet omzetten naar wifi

 

enkel lampje access point brand

 

Access Point brand, dus dit zal in orde zijn want:

Als de schakelaar op de achterkant van de Wi-Fi Booster op Station staat, moet dit controlelampje uit zijn.

Als de schakelaar op de achterkant van de Wi-Fi Booster is ingesteld op AutoAccess Point of Repeater, moet dit controlelampje branden. Brandt dit niet? Wij raden je aan de installatie en synchronisatieNieuw venster van de Wi-Fi Booster opnieuw te starten.

 

Link Quality licht niet op dan wil dit zeggen dat:

Als de schakelaar op de achterkant van de Wi-Fi Booster op Access Point staat of als de Wi-Fi Booster via een ethernetkabel met de b-box is verbonden, moet dit controlelampje uit zijn.

 

Wifi Lampjes 2.4 of 5 zullen oplichten:

  • permanent wanneer een toestel is verbonden met de wifi van de Wi-Fi Booster.
  • knippert wanneer een toestel de wifi van de Wi-Fi Booster gebruikt.

Afhankelijk van de toestellen (GSM, computer, enz.) zal de indicator 2.4 of 5 oplichten.

>> >> Dit lampje blijft uit wanneer je in de buurt van de Wi-Fi Booster met je toestel bent? Je toestel bleef waarschijnlijk verbonden met de wi-fi van de b-box. Wij raden je aan dat je wi-fi op je toestel deactiveert en vervolgens weer activeert. Je toestel moet dan verbinding maken met de wifi van de Wi-Fi Booster en een van de 2.4 of 5 lampjes moet gaan branden.

Reageer