Beantwoord

plc of wifi booster

  • 9 November 2019
  • 1 reactie
  • 480 Bekeken

Ik heb volgende vragen:

  • Op dit moment verbind ik de modem met een tv met 2 plc adapters -oudere generate (3 verklikkerlampjes)
  • Ik wil twee extra tv posten aansluiten (kan in onze gemeente)
  • Ga dus twee extra decoders huren : geen probleem
  • Een ervan kan ik direct met ethernet kabel verbinden met de modem: geen probleem
  • Ik heb deze morgen begrepen dat een extra plc adapter niet meer aangeboden wordt (klopt dit?)
  • Vraag: kan ik verder met 1extra wifi-booster om de andere nieuwe decoder aan te sluiten of moet ik mijn twee plc adapters ook vervangen door een wifi booster?

dank

icon

Beste antwoord door Martin 9 November 2019, 14:01

Bekijk origineel

1 reactie

plc adapters worden door proximus niet meer aangeboden allen nog de wifi booster (niet gratis) maar je kunt die PLC’s overal gemakkelijk aankopen.

Als je op de plaats waar je decoders staan goede ontvangst hebt van je wifi booster dan zal dit geen probleem zijn.

Maar zoals hier al dikwijls op het forum kan vastgesteld worden loopt het ook niet altijd van een leien dakje met de wifi booster en dit ook niet met PLC’s, kortom je zou het eigenlijk eerst een tijd moeten kunnen uitproberen ter plaatse vooraleer je 100% zeker kunt zijn of één van de twee opties voor geen probleem zorgen, de wifibooster kan je natuurlijk opzeggen als je slecht ervaring hebt.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_wifibooster/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/toestellen-voor-tv/wi-fi-booster.html

Reageer