Ping stabiliteit

  • 3 January 2018
  • 48 reacties
  • 2072 Bekeken

  • Practitioner
  • 28 reacties
Ik heb al 4 weken last van mijn ping. De ping is niet stabiel en ik kan zo niet spelen op mijn game. Ik heb alles geprobeerd om mijn ping stabiel te krijgen, maar niks lukt ik heb een traceroute gedaan naar mijn game, zoals je kan zien ligt het aan de belgacom server. Ik hoop hier snel reactie op te krijgen en dat de fout snel opgelost wordt.


alvast bedankt

48 reacties

wat bedoel je juist met ping niet stabiel wil je zeggen dat die te groot is;
Reputatie 7
Badge +4
Doet dit zich voor op één enkel device en met één enkele game? Heb je voor de rest nog last van traag internet? Via MyProximus kan je je lijn eventueel nakijken wat technische problemen betreft, of stuur je klant- of telefoonnummer door via deze link zodat wij de lijn even voor je kunnen uitmeten.
Reputatie 7
Badge +6
cdr, voor jou ook dezelfde vraag.
Wanneer heb je deze problemen? Is dit gedurende heel de dag of enkel tijdens bepaalde uren zoals 's avonds rond 20-22u?
Reputatie 7
Badge +4
Stijn, ondervind je dit probleem met Runescape?
Reputatie 7
Badge +3
Nielsspeeltrunescape we krijgen meerdere klachten binnen ook van mensen met andere provider mogelijks gaat dit om een algemeen probleem. Groeten Els
Reputatie 7
Badge +4
Dit onderzoekt men momenteel Niels.

Het internet is nog erger geworden nu heb ik ook nog is last van lag spikes zelfs met een ethernet kabel. en nee ik ben niks aan het downloaden

Reputatie 6
Badge +3

Welke beveiligingsprogramma’s heb je geïnstalleerd op jouw computer? Sommige beveiligingsprogramma’s hebben een zogenaamde gaming mode. Dat zou je kunnen proberen te gebruiken.

ik gebruik niet echt een beveiligingsprogramma, maar ik heb wel een trial van haste en dat verbeterd de ping met 3 wat niet echt veel is. Ik zit nog altijd niet aan de ping waar ik zat voor dat er ineens iets gebeurde met de servers van proximus. 

Reputatie 6
Badge +3

Je zou ook met een VPN kunnen werken. Zie hier: https://vpndiensten.nl/informatie/providers/gaming-vpn/ en ook hier: https://www.pcmag.com/picks/the-best-vpns-for-gaming Het is enkel Proximus die de route kan nakijken op hun interdomain router om het probleem naar de LOL servers op te lossen.

Gisteren had ik even een normale ping tussen 14u en 18u, maar daarna was het terug weeral slechter. Vandaag is het zelfs nog erger en dat in tijden van quarantaine. Kan er iets gedaan worden aan die servers is echt een hel.

Reputatie 6
Badge +3

Je vermeld best de naam van 1 van de community managers zodat er reactie komt. Dit kan enkel maar Proximus oplossen.

Ik heb niet altijd lags, maar soms heb ik echt lagspikes die 10 minuten duren en dat is dan van 100 ms tot 200 ms en zo kan ik niet echt spelen.
Beste CDR,

Wees gerust, u bent niet de enige met dit probleem. Het probleem ligt aan Proximus en is al enige tijd bezig, hopelijk kunnen ze dit zsm oplossen.. Het probleem ligt ook niet enkel aan de verbinding naar games toe maar alles in het algemeen, mijn ProximusTV (webversie) blijft ook vaak hangen hierdoor..

Bijlage:
Een simpele tracert naar google.be en zelfs proximus.be laat al een enorme vertraging zien bij de 2e hop, deze schommelt tussen 100-200ms en ligt aan het proximus netwerk. De tracert van proximus.be is zelfs bar slecht met al die time-outs, best ironisch..
Reputatie 7
Badge +6
Hey Paulo VL, wanneer heb je deze problemen? Is dit gedurende heel de dag of enkel tijdens bepaalde uren zoals 's avonds rond 20-22u?
Volgens mij ligt het probleem gewoon met de server 109.131.224.1 , want die heeft een vertraging van 160 ms, waardoor ik zware lags krijg de hele tijd er is helemaal niks mis met mijn modem of met mijn pc.
het probleem werd ook al gemeld bij de guildwars topic en het is nog steeds niet opgelost. Het wordt wel eens tijd dat dit probleem wordt opgelost
Dan heb ik ook nog eens een ethernet kabel.... Het is niet normaal dat ik lags heb. Is er nu al nagekeken naar de server, want dit probleem blijft maar duren en er wordt precies niet veel aandacht aan besteed.
Het is heel de dag en ik denk dat iedereen er last van heeft. De server heeft een vertraging waardoor mijn game een vertraging heeft. Jullie zouden beter iets doen aan die server, want er is geen probleem met mijn internet.
Er is nog steeds een vertraging op de server 109.131.224.1 en na een maand is er nog niks aan gedaan. Het wordt tijd dat dit gemaakt wordt, want ik begin het toch wel beu te worden
Zou er kunnen geantwoord worden op mijn vorig antwoord...
is dit probleem opgelost geraakt? ben gewoon even benieuwd want heb nu voor de moment hetzelfde probleem
@charlotte.D Hallo, best charlotte
Ik veronderstel dat jij weet waarom ik zo'n hoge ping heb op alle servers op runescape?
Ik heb dit al sinds dinsdag-woesndag en het is zeer irritant, ik heb al vele dingen geprobeerd om het weg te krijgen zoals mijn router gereset en kabel uitgetrokken.
Beide hielpen niet
Als je weet wat de oorzaak is van het probleem en mogelijk ook een oplossing. Zou je me dan zo snel mogelijk een bericht sturen?
Mvg Niels
@elsj danku voor te antwoorden Els.
weet je wanneer dit probleem kan worden opgelost en wat de oorzaak ervan is ik heb dit namelijk alleen op 1 spel (game) runescape.
Deze hoge latencybis al sinds woensdag bezig
TUI: zie ook hier onder deze meer recente tread omtrent ping probleem
>
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/ping-46881#post622069

Stijn, we hebben het probleem gevonden en werken aan een oplossing. Probleem ligt bij onze internationale carrier. Bedankt voor de melding.

Reageer