Skip to main content
Ik heb al 4 weken last van mijn ping. De ping is niet stabiel en ik kan zo niet spelen op mijn game. Ik heb alles geprobeerd om mijn ping stabiel te krijgen, maar niks lukt ik heb een traceroute gedaan naar mijn game, zoals je kan zien ligt het aan de belgacom server. Ik hoop hier snel reactie op te krijgen en dat de fout snel opgelost wordt.





alvast bedankt

Je vermeld best de naam van 1 van de community managers zodat er reactie komt. Dit kan enkel maar Proximus oplossen.


Gisteren had ik even een normale ping tussen 14u en 18u, maar daarna was het terug weeral slechter. Vandaag is het zelfs nog erger en dat in tijden van quarantaine. Kan er iets gedaan worden aan die servers is echt een hel.


Je zou ook met een VPN kunnen werken. Zie hier: https://vpndiensten.nl/informatie/providers/gaming-vpn/ en ook hier: https://www.pcmag.com/picks/the-best-vpns-for-gaming Het is enkel Proximus die de route kan nakijken op hun interdomain router om het probleem naar de LOL servers op te lossen.


ik gebruik niet echt een beveiligingsprogramma, maar ik heb wel een trial van haste en dat verbeterd de ping met 3 wat niet echt veel is. Ik zit nog altijd niet aan de ping waar ik zat voor dat er ineens iets gebeurde met de servers van proximus. 


Welke beveiligingsprogramma’s heb je geïnstalleerd op jouw computer? Sommige beveiligingsprogramma’s hebben een zogenaamde gaming mode. Dat zou je kunnen proberen te gebruiken.


Het internet is nog erger geworden nu heb ik ook nog is last van lag spikes zelfs met een ethernet kabel. en nee ik ben niks aan het downloaden


Vind ik toch niet direct terug dat dit geblokkeerd wordt op mijn windows 10 laptop.

Als ik pathping naar microsoft.be dan krijg ik pas op hop 7 asterisksen te zien

en bij euw.leagueoflegends.com al asteriksen op hop 3 

 


Heb je toevallig het ICMP protocol geblokkeerd in de lokale firewall op jouw computer? Een andere oorzaak kan ik niet bedenken.


ik snap er ook niks van zal later wel nog eens verder zoeken.


@cdr : Omdat deze keer je verbinding niet gepasseerd is via ae-11-1000.idrst2.isp.belgacom.be. Dat is de reden. Proximus moet alle internet domain routers bekijken voor de routering naar de League of Legends servers. Maar via ae-21 … zie jouw screenshot. Dus zomaar zeggen dat er totaal geen packetloss kan je niet zeggen. Aangezien het maar om een momentopname gaat. Er kan altijd geloadbalanced worden naar een andere router.

@Martin : Dat is vreemd. De eerste hop is altijd het apparaat vanwaar je de pathping opstart, de 2 de hop is de router functionaliteit van je B-Box 3 namelijk 192.168.1.1, hierna de modem met jouw dynamisch publieke IP vervolgens via Proximus infrastructuur tot aan de gameservers.


Server was inderdaad een slechte benaming die ik gebruikt heb!

Maar ik begrijp niet waarom ik niet verder geraak dan de eerste hop als ik beide url’s probeer met pathping! (geen pakket loss )


heb geen packetloss dus het probleem ligt daar ook niet.

 


Het probleem ligt bij internet domain routing (infrastructuur Proximus: router). Dat zie je aan de packet loss. De eerste hop is het IP adres van het apparaat waarop je de pathping opstart,2de hop is jouw B-Box 3. Alles heeft ook te maken of het verkeer al dan niet verloopt over de hop die voor packet loss zorgt namelijk: ae-11-1000.idrst2.isp.belgacom.be, dat is dynamisch. Je kan dit zelf niet forceren. Pathping geeft meer informatie dan tracert. Toen ik gisteren mijn test deed op enu had ik het probleem niet, maar nu wel.


eerder de proximus server.


ik heb hetzelfde resultaat bij eune dus het ligt zeker niet daar aan.

 


@cdr Ik heb het doorgegeven aan de betrokken dienst, van zodra ik een antwoord krijg laat ik je hier iets weten.


ik geraak bij beiden met pathping niet verder de eerste hop (proximus server) ?


Wanneer je een pathping uitvoert naar euw.leagueoflegends.com blijkt er een 100% packet loss te zijn wanneer je bij de hop van ae-11-1000.idrst2.isp.belgacom.be (idr=interdomain routing) dat is de voorlaatste hub alvorens de server bereikt wordt van league of legends. Proximus zou dit kunnen nakijken. Want dat kan de oorzaak zijn van je probleem de packet loss. Wanneer je eune.leagueoflegends.com neemt heb je geen packet loss. Probeer anders eens tijdelijk deze server.


louter ter info: bij je tweede hop heb ik maar 11ms ! als ik test met tracert 

maar bij mij is dit een IPv4 adres 


je kan deze tracert vergelijken met die van 2 jaar geleden. Daarop kan je zien dat de ms toch wat gestegen is op sommige plaatsen.


ja, mijn modem heb ik al geherstart dat heeft niet geholpen.


@cdr Op je lijn zie ik geen problemen. Heb je de modem al eens herstart?


is er nu al nagekeken naar de servers en naar mijn lijn?


@cdr  ik zie 2 lijnen op je klantennummer staat , kan je even via privé bericht laten weten over welk adres het juist gaat? 


In afwachting dat prox dit ook eens nakijkt kan je mss ook iets hebben aan deze uitleg hier

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/verhoogde-pingwaarden-49458


Reageer