Beantwoord

Ping

  • 13 februari 2019
  • 52 reacties
  • 2541 Bekeken

hallo,
sinds maandag heb ik plots een super slechte ping om te gamen. en als ik een trace route doe zie ik dat dit:
187 ms 211 ms 200 ms 1.240-176-91.adsl-dyn.isp.belgacom.be [91.176.240.1]
mijn slechte ping veroorzaakt. zijn er problemen bij belgacom? en zal dit opgelost geraken?
icon

Beste antwoord door SamuelD 13 februari 2019, 17:07

Stijn , ik heb het doorgestuurd naar de betrokken dienst, van zodra ik antwoord krijg laat ik hier iets weten.
Bekijk origineel

52 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Stijn, we hebben het probleem gevonden en werken aan een oplossing. Probleem ligt bij onze internationale carrier. Bedankt voor de melding.
😭 👎
Reputatie 7
Badge +3
Ik vraag het even na bij de bevoegde diensten.
Reputatie 7
Badge +4
Stijn , ik heb het doorgestuurd naar de betrokken dienst, van zodra ik antwoord krijg laat ik hier iets weten.
Reputatie 7
Badge +3
Matthias D we zijn op de hoogte en werken aan een oplossing. Groeten Els
Reputatie 7
Badge +4
Heb je dit op verschillende toestellen? Getest via bekabelde verbinding of enkel draadloos? Geen algemeen probleem betreffende ping in ieder geval Stijn.
haakjes in een tekst moet weglaten anders wordt de tekst er tussen niet weergeven
super bedankt!
Reputatie 7
Badge +4
Momenteel is ons IT team hier nog steeds mee bezig.
zoals michaelgr aangaf, inderdaad graag een update. We wachten hier nu al enkele tijd op. Zelf ben ik jammer genoeg ook genoodzaakt geweest om gebruik te maken van een VPN service...
Reputatie 7
Badge +4
Nog geen update, Tom, van zodra we meer weten, weet jij het ook!
Geen idee of jullie iets hebben aangepast maar vandaag ziet alles er weer rooskleurig uit.
Route wordt niet meer langs de US geredirect en blijft gewoon in Duitsland richting de runescape servers 😃
Spijtig dat het zo lang heeft moeten duren maar het belangrijkste is dat er uiteindelijk een oplossing uit de bus is gekomen. Hopelijk blijft dit in de toekomst stabiel.

Zelfde hier, probleem opgelost, plis share solution
dit is de voledige route die het traject volgt van de game en mijn broer speelt op de zelfde game en zelfde server en heeft slechts 30ms. en voor maandag is dit nooit een probleem geweest. Volgens de iT er die mijn pc overgepakt heeft denkt hij dat er ergens een fout bij de provider ligt. ga straks eens het internet van de buren proberen dan kan ik al zeker uitsluiten dat het ook niet aan mijn computer ligt wat niet zou mogen want die heeft 1300 euro gekost en is slechts 1 jaar oud. ook mijn laptop zal ik straks eens proberen. heb ook al een DNS flush gedaan.
1
dit is de route
1
dit is de route
1
kan de route niet posten
1 1 ms 1 ms 1 ms mymodem 192.168.1.1
2 78 ms 190 ms 201 ms 1.240-176-91.adsl-dyn.isp.belgacom.be 91.176.240.1
3 12 ms 12 ms 12 ms 24.244-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be91.183.244.24
4 12 ms 12 ms 12 ms ae-22-1000.ibrstr6.isp.belgacom.be 91.183.246.110
5 12 ms 13 ms 12 ms 6-1-1.bear1.Brussels1.Level3.net 212.3.232.41
6 17 ms 17 ms 17 ms ae-1-3112.edge6.London1.Level3.net 4.69.141.246
7 17 ms 17 ms 17 ms 195.50.118.22
8 * * * Request timed out.
9 153 ms 153 ms 153 ms oldschool48.runescape.com 8.26.41.214
dit is dus de route die mijn signaal volgt
op laptop is het exact het zelfde ne heb wifi en kabel geprobeerd beide zijn hetzelfde probleem
En al een antwoord?
Stijn: Ik heb net hetzelfde gemerkt de laatste paar dagen. Ik speel ook OSRS en via reddit ben ik te weten gekomen dat er nog meer mensen zijn die hier de laatste dagen last van hebben. Het probleem ligt dus hoogstwaarschijnlijk niet bij jou.
Probeer vanavond eens het internet (telenet) van mijn buren. Dan zal ik direct weten waar de fout ligt. Zal het je laten weten.
Als je andere DNS servers gebruikt ipv die van Prox, zoals van google enz. heb je het dan nog voor
Ja dat heb ik ook geprobeerd steeds hetzelfde probleem maar de eerste trace blijft proximus
Eventjes een update. Op reddit is er een post geplaatst met mensen die het zelfde probleem hebben sinds deze week ook. En ze zijn allemaal van belgie toevallig dus denk ik dat er ergens een probleem is met de server van belgacom waarmee ik verbind.

Reageer