Beantwoord

Ping

  • 13 februari 2019
  • 52 reacties
  • 2344 Bekeken

hallo,
sinds maandag heb ik plots een super slechte ping om te gamen. en als ik een trace route doe zie ik dat dit:
187 ms 211 ms 200 ms 1.240-176-91.adsl-dyn.isp.belgacom.be [91.176.240.1]
mijn slechte ping veroorzaakt. zijn er problemen bij belgacom? en zal dit opgelost geraken?
icon

Beste antwoord door SamuelD 13 februari 2019, 17:07

Stijn , ik heb het doorgestuurd naar de betrokken dienst, van zodra ik antwoord krijg laat ik hier iets weten.
Bekijk origineel

52 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Heb je dit op verschillende toestellen? Getest via bekabelde verbinding of enkel draadloos? Geen algemeen probleem betreffende ping in ieder geval Stijn.
dit is de voledige route die het traject volgt van de game en mijn broer speelt op de zelfde game en zelfde server en heeft slechts 30ms. en voor maandag is dit nooit een probleem geweest. Volgens de iT er die mijn pc overgepakt heeft denkt hij dat er ergens een fout bij de provider ligt. ga straks eens het internet van de buren proberen dan kan ik al zeker uitsluiten dat het ook niet aan mijn computer ligt wat niet zou mogen want die heeft 1300 euro gekost en is slechts 1 jaar oud. ook mijn laptop zal ik straks eens proberen. heb ook al een DNS flush gedaan.
1
dit is de route
1
dit is de route
1
kan de route niet posten
haakjes in een tekst moet weglaten anders wordt de tekst er tussen niet weergeven
1 1 ms 1 ms 1 ms mymodem 192.168.1.1
2 78 ms 190 ms 201 ms 1.240-176-91.adsl-dyn.isp.belgacom.be 91.176.240.1
3 12 ms 12 ms 12 ms 24.244-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be91.183.244.24
4 12 ms 12 ms 12 ms ae-22-1000.ibrstr6.isp.belgacom.be 91.183.246.110
5 12 ms 13 ms 12 ms 6-1-1.bear1.Brussels1.Level3.net 212.3.232.41
6 17 ms 17 ms 17 ms ae-1-3112.edge6.London1.Level3.net 4.69.141.246
7 17 ms 17 ms 17 ms 195.50.118.22
8 * * * Request timed out.
9 153 ms 153 ms 153 ms oldschool48.runescape.com 8.26.41.214
dit is dus de route die mijn signaal volgt
op laptop is het exact het zelfde ne heb wifi en kabel geprobeerd beide zijn hetzelfde probleem
Reputatie 7
Badge +4
Stijn , ik heb het doorgestuurd naar de betrokken dienst, van zodra ik antwoord krijg laat ik hier iets weten.
super bedankt!
En al een antwoord?
Stijn: Ik heb net hetzelfde gemerkt de laatste paar dagen. Ik speel ook OSRS en via reddit ben ik te weten gekomen dat er nog meer mensen zijn die hier de laatste dagen last van hebben. Het probleem ligt dus hoogstwaarschijnlijk niet bij jou.
Probeer vanavond eens het internet (telenet) van mijn buren. Dan zal ik direct weten waar de fout ligt. Zal het je laten weten.
Als je andere DNS servers gebruikt ipv die van Prox, zoals van google enz. heb je het dan nog voor
Ja dat heb ik ook geprobeerd steeds hetzelfde probleem maar de eerste trace blijft proximus
Eventjes een update. Op reddit is er een post geplaatst met mensen die het zelfde probleem hebben sinds deze week ook. En ze zijn allemaal van belgie toevallig dus denk ik dat er ergens een probleem is met de server van belgacom waarmee ik verbind.
Reputatie 7
Badge +6
Stijn, we hebben het probleem gevonden en werken aan een oplossing. Probleem ligt bij onze internationale carrier. Bedankt voor de melding.
Mag ik aannemen dat dit ook ineens het probleem oplost voor scarlet-klanten (heb hetzelfde probleem)? Of moet ik daar zelf ook nog eens voor naar hen bellen? In ieder geval bedankt.
Ik heb net hetzelfde probleem, eveneens naar een duitse server (oldschool51.runescape.com)
Mijn traceroute gaat naar een duite server die volgens whois van jullie is (hop 7 94.102.162.35).
Vervolgens stuurt deze mij door naar servers in Amerika om dan uiteindelijk terug gestuurd te worden naar servers in Duitsland om tot slot de duitse server van het spel te bereiken.
Ik heb normaal gezien een ping van ongeveer 15-20ms met de duitse servers en nu is dit 285ms wat het spel inderdaad onspeelbaar maakt. Dit is inderdaad sinds maandag dat mijn ping de hoogte is ingeschoten.
traceroute:
1 1 ms 1 ms 1 ms mymodem 192.168.1.1
2 99 ms 140 ms 120 ms 1.208-177-91.adsl-dyn.isp.belgacom.be 91.177.208.1
3 5 ms 5 ms 5 ms lag-66-200.iarmar2.isp.belgacom.be 91.183.241.226
4 5 ms 5 ms 5 ms ae-12-1000.ibrstr5.isp.belgacom.be 91.183.246.108
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 10 ms 10 ms 10 ms 94.102.162.35 - Proximus
8 211 ms 211 ms 211 ms 10.246.112.70
9 265 ms 266 ms 266 ms xe-1-2-2.ar1.qpg2.gblx.net 207.138.235.41
10 265 ms 265 ms 266 ms ae6-20G.ar2.QPG1.gblx.net 67.17.71.169
11 * * * Request timed out.
12 266 ms 266 ms 266 ms ae-1-4.bar1.LasVegas1.Level3.net 4.69.133.109
13 267 ms 267 ms 267 ms 205.129.17.98
14 * * * Request timed out.
15 285 ms 286 ms 285 ms oldschool51.runescape.com 62.67.0.216
Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem, minimum 285 ping op een engelse server en duitse server waar ik normaal gezien 57-60 ping op heb.
Dit probleem heb ik ook op dezelfde game.

Amerikaanse worlds heb ik ongv 180 ping, europese worlds 300+
Reputatie 7
Badge +3
Matthias D we zijn op de hoogte en werken aan een oplossing. Groeten Els
Enig idee wanneer dit opgelost geraakt?
Hopelijk snel want dit duurt nu al langer dan een week en is echt heel irritant 😡 .
Als dit nog lang duurt ben ik genoodzaakt om naar een andere provider over te schakelen..
Jammer genoeg heb ik dit ook al zitten te denken, maar ze hebben het probleem pas donderdag gevonden en het is ook weekend voor hen.
Op zondag komt er niemand langs van het proximus team op het forum en hopelijk hebben ze morgen al wat beter nieuws!

Reageer