Beantwoord

Piepend geluid nieuwe modem

  • 28 December 2019
  • 18 reacties
  • 1009 Bekeken

We hebben sinds vorige maand een nieuwe modem b-box3. Maar die modem maakt constant een hoog piepend, continu geluid. Heel soms stopt het, bv. gisterenavond een tijd was dat lawaai weg. Het is eigenlijk om zot te worden. Wat kunnen we hieraan doen? Het is echt vervelend.

icon

Beste antwoord door GeertC 30 December 2019, 09:07

Bekijk origineel

18 reacties

Ik denk niet dat het veel zou helpen maar je kunt het altijd eens proberen door de bbox eens 10 seconden zonder stroom te zetten dus door de voedingsadapter uit het stopcontact te trekken en dan volledig weer te laten opstarten, enfin je kunt het maar eens proberen. Maandag kunnen de proximus medewerkers als ze hier terug langskomen dan dit verder afhandelen en bv de bbox laten omruilen voor een andere.

Reputatie 6
Badge +3

Ik verdenk persoonlijk de voedingsadapter die bijna op het einde van zijn krachten is. Dit fenomeen heet coil. whine:https://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetically_excited_acoustic_noise_and_vibration  Een andere voedingsadapter kan soelaas bieden. Daar zal je Proximus moeten voor contacteren.

Inderdaad dit kan zeker en daarom dat ik denk dat het enigste middel zal zijn van de bbox om te ruilen want voedingsadapter alleen wordt niet omgeruild en de voedingsadapter even 10 seconden uittrekken zal waarschijnlijk hoogstens maar een tijdje helpen enfin we horen het wel als P.Crols het eens geprobeerd heeft en dan weten de Proximus medewerkers meteen of de bbox3 moet omgeruild worden.

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Wel jammer dat enkel een voedingsadapter vervangen onmogelijk is.Inderdaad afwachten wat P.Crols zegt. Het zal even goed zijn omdat de adapter even afgekoeld is. Maar wie weet.

Het is wel zo dat dit de beste methode is om beide te vervangen want het is namelijk zo dat het soms de belasting is van de adapter die invloed heeft, want  hier is ook sprake is van soms verdwijnt het geluid.

Morgen even proximus bellen en kijken wat ze zeggen. Alvast bedankt voor de reacties

Reputatie 7
Badge +3

@P.Crols 

Heb je al met de technische dienst contact opgenomen hiervoor?

Ik kan je hiermee ook verder helpen.

Ik kan ervoor zorgen dat de nieuwe bbox door bpost bezorgd wordt als een pakje of dat je de nieuwe bbox kan afhalen op een post-punt.

 

Geert

Hoi Geert,

 

Ik heb nog geen contact opgenomen. Als jij dit ook kan regelen zou dat mooi zijn?

Welke gegevens moet ik doorsturen naar u?

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Geert,

 

Ik heb nog geen contact opgenomen. Als jij dit ook kan regelen zou dat mooi zijn?

Welke gegevens moet ik doorsturen naar u?


Ik heb de nodige gegevens, je mag me via een privé bericht nog je GSM nr. doorsturen.

Hoe verkies je dat de nieuwe bbox geleverd wordt, via bpost aan huis of op een afhaalpunt?

 

Geert

Geert,

 

Ik zou graag de modem via Bpost geleverd hebben.

Ik stuur de GSM nummer van mijn zoon ook door hij is deze periode het meeste bereikbaar.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb een formulier opgemaakt en doorgestuurd naar Bpost.

Volgens de info. die we krijgen van Bpost zou men morgen reeds moeten toekomen met een nieuwe modem.

De oude modem moet worden teruggestuurd, deze instructies zijn je per mail doorgestuurd.

 

 

mvg

Geert

Oke, bedankt.

 

Ik hou jullie op de hoogte.

De nieuwe modem is binnen en werkt goed. Probleem opgelost.

Bedankt iedereen en Geert.

Ik heb ook een constant sissend geluid, maar enkel als op het 5.0 GHZ netwerk zit, op het 2.4 netwerk is er geen sissend geluid. Normaal? Dank voor feedback. 

reset de decoder eens > klik hier , mss weinig kans dat het helpt maar je weet maar nooit, en anders afwachten tot morgen als iemand van proximus zelf hier terug langskomt om je verder een oplossing te bieden, waarschijnlijk wordt dit ook omruilen 

Reputatie 7
Badge +4

@Fredchie Dit is niet normaal. Het is ook op je B-box dat je het hoort of in een ander toestel  ? Ik zal het toestel laten omwisselen.

Je kan hier een UPS-punt kiezen waar hij geleverd wordt, of anders kan B-post hem thuis leveren. Laat je even weten wat je het liefste hebt. 

Kan je in je profiel aub je GSM-nr toevoegen zodat we je op de hoogte kunnen houden ? 

@FredchieDit is niet normaal. Het is ook op je B-box dat je het hoort of in een ander toestel  ? Ik zal het toestel laten omwisselen.

Je kan hier een UPS-punt kiezen waar hij geleverd wordt, of anders kan B-post hem thuis leveren. Laat je even weten wat je het liefste hebt. 

Kan je in je profiel aub je GSM-nr toevoegen zodat we je op de hoogte kunnen houden ? 

Enkel op B-box

 

UPS punt: dagbladhandel futura 2000 Schoolstraat 15 9040 Sint-Amandsberg 

 

Gsm nummer aan profiel toegevoegd. 

Bedankt voor het snelle antwoord! 

Reputatie 7
Badge +4

@Fredchie Bij deze zal de modem worden verstuurd, van zodra de modem is toegekomen zal je een smsje krijgen op je gsm nummer. Wanneer je de nieuwe modem gaat halen dien je de ‘oude’ modem samen met de voedingskabel in een gesloten doos terug in leveren.

Reageer