Beantwoord

Phishing mails

  • 14 January 2019
  • 6 reacties
  • 1486 Bekeken

Ik ontving de laatste dagen 2 keer een mail die er mij erg verdacht uitziet en volgens de opsteller(s) ervan van Proximus afkomstig is.
Ik heb deze mails doorgestuurd naar verdacht@safeonweb.be maar ik zou deze mails ook graag doorsturen naar Proximus zelf. Maar ik vind nergens een e-mailadres van Proximus. Volgens de pagina's van Proximus zou het moeten lukken, maar als je de procedure volgt.. Amai, zulle! Ik moet eerst nog naar mijn gebruikersnummer gaan zoeken dan ook nog een scan van mijn identiteitskaart opsturen. Kan het niet wat gemakkelijker, daar? En is dat nu echt nodig: al die keuzevragen die er gesteld worden?
Ik vind het niet aan te nemen dat een bedrijf, dat Internetdiensten aanbiedt, zelf geen direct e-mailadres heeft.

Norbert
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 14 January 2019, 15:37

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 2
Badge

Martin, bedankt voor de reactie. De opmerkingen van de anderen waren mij ontgaan, vermits ze onder een “topic” met een andere naam werden geplaatst.

Daar moet je gewoon weg niet aan twijfelen, je bent trouwens niet de enige die dit al gemeld heeft op het forum, zie bv gisteren nog → https://nl.forum.proximus.be/tips-tricks-50/anti-phishing-11-goede-online-tips-52800?postid=678108#post678108

nog verder info omtrent phishing → Phishing | Proximus

Reputatie 2
Badge

Ik heb zo’n sterk vermoeden dat onderstaande e-mail van 07/03/2021 met als onderwerp “Mise à jour requise” een poging tot phishing betreft. Graag bevestiging.

De ervaring leert mij dat ik zulke franstalige mails zeker moet wantrouwen.

(vos moyen is trouwens géén tikfout van mij)

Cher(ère) client(e),

Nous vous informons que votre mode de paiement a été refusé.

Merci de mettre à jour vos paramètres de facturation pour le 15 / 03 / 2021 au plus tard.

Consultez et réglez vos moyen de paiement très facilement dans MyProximus.

Ouvrez-le dans MyProximus

Cordialement,

Votre équipe Proximus

De afzender ervan is support@proximus.com 

op hun site ook te vinden onder de kop "verwittig ons"
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/vermijd-phishingfraude-via-e-mail-sms-telefoon.html
Toch vreemd! Ik heb vanmorgen naar de klantendienst gebeld en daar wisten ze me niet te vertellen dat er zoiets bestond als een abuse@proximus.com.
Ik heb de beide e-mails wel verstuurd gekregen en ook naar safeonweb gezonden.

Norbert
Reputatie 7
Badge +4
Beste

Dit mag gestuurd worden naar abuse@proximus.com

Grtjs, Charlotte