Vraag

permanent traag internet

  • 26 February 2020
  • 3 reacties
  • 98 Bekeken

Ik werk regelmatig bij mij ouders op mijn laptop.

Wat ik ook doe, ik krijg de snelheid niet hoger dan 30Mbps, via Wifi of kabel maakt niet uit.

Ze betalen voor een internet comfort, maar het is echt triest wat ze er voor terug krijgen.

Technisch is de installatie volgens mij in orde, is de lijn dan zo enorm slecht dat dit niet sneller kan?

 

Als proximus TV op staat word het al moeilijk om met een ander toestel een video te kijken.

De lijn is *61

 


3 reacties

Het is inderdaad de verzwakking van je lijn dus voor het grootste deel ook afhankelijk van de lengte van je lijn waarop je aangesloten bent en dit kan aan ook een ROP= glasvezelstraatkast zijn waar je op aangesloten bent.

Dus is het niet het abonnement maar je lijn zelf die bepalend is.

en is dit omwille van een technische beperking? (ver van centrale, ….) of is dit gewoon de max snelheid die je krijgt bij dit soort abonnement?

 

De snelheid voor deze lijn is inderdaad beperkt tot 30Mbps.

De voorziene snelheden kan je steeds hier terugvinden: https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html

Reageer