PC draadloos verbinden met B-box 3

  • 30 October 2014
  • 8 reacties
  • 1009 Bekeken

Ik ga me een nieuwe pc aanschaffen (Windows 😎 en ik wil graag een draadloze internetverbinding maken met de B-box 3.


Ik begrijp alleen niet hoe het moet (ondanks de handleiding die ik gelezen heb).


Momenteel gebruik ik nog een pc met Windows XP en de installateur van Belgacom heeft daar destijds niks mee gedaan. Hij heeft een wireless usb-adapter in 1 van mijn usb-poorten gestoken en toen kon ik surfen.



Kan er iemand mij stap voor stap uitleggen hoe het moet aub (Windows 😎?


Ik heb destijds een blad met codes gekregen maar de installateur van Belgacom heeft ze toen niet nodig gehad dus ik weet ook niet hoe ik ze moet gebruiken en of ik ze moet gebruiken?


Ik maak ook gebruik van devolo's (1 aan de modem en 1 aan de tv) als dit belangrijk zou zijn.


Alvast bedankt!





8 reacties

Je modem zendt een SSID signaal uit , bij mij is dit bv bbox2-7000 bij u zal dit iets anders zijn


als je rechts onderaan in de taakbalk van Windows8 klikt op dit wifi symbool zie (1) hieronder





dan ga je een menu krijgen die open gaat en zal je de SSID van je modem terugvinden zie als voorbeeld hier (2)


als je op (2) klikt kan je op connect (verbinden) klikken en je passphrase invoern (passwoord van je bbox wifi verbinding)


die SSID en passphrase staat op een sticker van je modem
Bedankt voor de reactie Elsa!


Ik heb eens naar die sticker gekeken en er staan 4 zaken op vermeld.


Wireless key, user password en ook 2 x een SSID.


Maar welke moet ik dan kiezen (van SSID)? Of maakt dat niet uit?


En moet ik iets met die paswoorden doen die op de brief staan?


Ik heb daar een gebruikersnaam staan + paswoord om een internetverbinding tot stand te brengen (via adres http://192.168.1.1) en iets voor Belgacom Fon wifi.
Reputatie 7
Badge +1
Je moet dan wél een PC met een ingebouwde Wifi-ontvanger kopen of er een Wifi-USB-dongle bijkopen (voor rond de 20€ te krijgen), tenzij je die oude nog kunt gebruiken.
je hebt bij de bbox3 twee wifi accespoints (wifi zenders/ontvangers), één op 2,4 GHz en één op 5Ghz elk heeft zijn eigen bijhorende wifi SSID en het passpphase of wirelesskey staat er ook op


Ik zou eerst proberen met die op 2,4 GHz want het is niet zeker dat je laptop zijn wifi adapterkaart de 5Ghz band ondersteunt
Fon wifi is een hotspot die je kan gebruiken als je op verplaatsing bent en je wilt op zo'n fon hotspot inloggen dan heb je deze fon login nodig.


In principe zou ieder bbox zo'n fon hotspot signaal moeten uitzenden dat totaal los staat van je privé bbox wifi signaal die je gebruikt thuis want het zou een beetje zot zijn dat je thuis je fon hotspot gebruikt tenzij om testen te doen bv.
Bedankt voor al de nuttige info! Ik ben hier flink mee geholpen!


Ik heb nog 1 vraag! smiley


Moet ik die WPS-toets voor iets gebruiken want in de handleiding staat dat ik er 2 seconden op moet drukken?


Moet ik dat dan doen voor ik dat draadloos netwerk selecteer (zoals u hierboven hebt uitgelegd) en de rest doe?


Of heb ik die toets niet nodig in dit geval?


neen je hebt die niet nodig als je zelf je wifi login invoert, wirelesskey, als je op de SSID klikt van je bbox3 die je in de lijst staat van al de wifi signalen die binnen komen op je wifi kaart van je laptop. Als je daar op klikt om te connecteren en er wordt WPS voorgesteld dan zou je in dit geval eens op je wps knop moeten klikken, maar dit is enkel als er om gevraagd zou worden. dan wordt wfi login gegevens automatisch in je laptop ingevoerd (wirelesskey)alsook de security/encryption (WPA2/AES) die allemaal in je bbox3 ingesteld staan.
Heel erg bedankt voor al de reacties! smiley


Ik denk wel dat het nu zal lukken!

Reageer