Vraag

Pay&Surf en vreselijk slechte service van Proximus WebShop

  • 8 August 2016
  • 1 reactie
  • 266 Bekeken

Om maar met de deur in huis te vallen: dinsdag 19 juli kocht ik online op de Proximus WebShop een Pay&Surf sim-card. Betaling van 10€ via bancontact, dus meteen geregeld. Ik kreeg meteen een automatische email met orderbevestiging en dat de kaart binnen de 2-3 werkdagen in de bus zou zitten (via BPost).
woensdag 27 juli was de kaart nog steeds niet geleverd. Gebeld met 0800 99 974 (nummer vermeld in de email).
Daar kreeg ik doodleuk te horen dat de kaart nooit verstuurd werd aangezien mijn bestelling blijkbaar bij de verkeerde dienst was terechtgekomen en dat ze daar dat soort kaarten niet hebben!
Geen haar op hun hoofd dat eraan dacht om de bestelling door te sturen naar de correcte dienst. Enige antwoord wat ik kon bekomen was dat ze dit aan haar supervisor zou doorgeven en dat ik de dag erna antwoord kon verwachten. Verder wist ze me ook nog te vertellen dat er nog dergelijke bestellingen binnenkwamen en daar werd ook niks aan gedaan zolang de klant in kwestie niet zelf zou bellen!!!
Vrijdag 29 juli 10u26 (2 dagen later ipv dag erna!) ontving ik een email "Graag informeren wij u dat uw zending onze magazijnen zal verlaten op datum van 29/07/2016 via de post. Bij aankomst is de simkaart actief. De bijgaande documenten zijn voor uw persoonlijk archief en dienen niet teruggezonden te worden."

Dinsdag 2 augustus ontving ik een envelop van Proximus. Inhoud: een sim-card + minuscuul "welkom"-foldertje (even groot als een bankkaart en de sim-card houder) + een "pick slip" met daarop het ordernr, datum verzending, een barcode en mijn adres.

Toen ik de sim-card in een gsm stak, kreeg ik "no-service".
Ik besloot een dag te wachten omdat het wel vaker zo is dat die dingen even nodig hebben om actief te worden. Echter, woensdag 3 augustus kreeg ik nog steeds "no-service".

Toen heb ik 3 keer met Proximus-Support gebeld. Door de menu's lopen met een kaart waar geen telnr op staat vermeld is crappie! Want overal loop je vast op de vraag om een telnr in te voeren waarvoor je belt.
Uiteindelijk bij het invoeren van mijn eigen telnr kreeg ik na een heleboel gedoe toch een medewerker aan de telefoon.
Die medewerker wist me te vertellen dat het normaal is dat de sim-card niet actief is. Hij kon me wel helemaal foutloos meedelen dat de sim-card in een Lenovo Vibe gsm geplaatst was, dus hij kon ze wel traceren en hardware-info ophalen.... hoezo "niet actief"???

De reden dat hij opgaf, vond ik nog vreemder: blijkbaar mogen er geen "actieve" kaarten meer verkocht worden sinds die terreuraanslagen.
Wat dan met de pay&go en de smart15 en smart+ kaarten die overal in alle warenhuizen zomaar te koop aangeboden worden??? En waarom verkopen ze die dingen dan via hun webshop als je uiteindelijk toch naar een Proximus-winkel moet om ze te activeren???

De enige optie die me restte was om naar een Proximus-winkel te gaan. Helaas was de Proximus-winkel in mn buurt toevallig net die week gesloten tot vandaag. En helaas daarmee ook het einde van mijn vakantie bereikt! Zonder werkend Pay&Surf kaartje!!! Hetgeen tot de onheilspellende toestand leidde dat mijn zoontje onwetend en zonder meldingen te krijgen zwaar over de limiet ging van mijn mobiel internet-kaartje voor Proximus-TV-Overal... wat tot een extra factuur van 60€ leidde!!!
'Gelukkig' is die 60€ blijkbaar een harde limiet en wordt internet dan tijdelijk afgesloten om erger te voorkomen. Maar dan nog!!! Online is het zelfs niet mogelijk om dit te wijzigen via MyProximus!!!

Vandaag, 8 augustus dan: de kers op de taart.
Vanmiddag "even" naar het nabijgelegen Proximus-center om die Pay&Surf te activeren. Die "even" is uitgelopen tot een bezoek van 1u20!!!

Resultaat: de medewerker heeft zijn best gedaan om het probleem te verhelpen. Maar helaas. Ik sta nog steeds even ver. Met een Pay&Surf sim-card die blijkbaar geeneens een Pay&Surf is maar een kaartje vergelijkbaar met die van mijn Proximus-TV-Overal. En die tot overmaat van ramp niet geactiveerd is. En ook niet vervangen want Proximus-centers mogen blijkbaar niks vervangen wat via de Proximus-WebShop aangekocht is!!!

De medewerker van het Proximus-center heeft verder echt zijn uiterste best gedaan. Hij belde met de Proximus-WebShop en daar probeerden ze zelfs om te ontkennen dat ik meerdere keren Proximus-Support belde afgelopen week!!! Terwijl ik op mn gsm bewijzen hiervan heb!!! En zelfs die bewuste support-gesprekken heb opgenomen!!!
Hij ging ervoor zorgen dat er een klacht geopend wordt zodat ik zo snel mogelijk echt geholpen word. Ik ging hier meteen een email van krijgen. 3u later nog geen email en naar dat Webshop-nr van hierboven gebeld en daar kreeg ik weer diezelfde geirriteerde medewerkster aan de lijn. Dat ze niet kon zeggen wanneer ik iets van hen zou horen want dat ze zelf nog niks wisten. En dat het niet nodig is om de klant op de hoogte te houden dat ze er tenminste mee bezig zijn. Wordt ongetwijfeld vervolgd...

1 reactie

En jawel, hier een vervolg: vandaag, 16 augustus, 1 week later dan bovenstaand schrijven nog geen stap verder, want nog steeds geen werkende Pay&Surf kaart.
Vorige week De Proximus online webshop gemaild met de vraag mijn 10€ terug te storten aangezien de kaart die ze mij stuurden ten eerste geen Pay&Surf is, en ten tweede niet kan geactiveerd worden door een medewerker in een Proximus Center.
Als antwoord kreeg ik een vriendelijke email terug:

Geachte,
Met dank voor uw bestelling R4WEBSHOP00000xxxx.
Tot onze spijt moeten wij u melden deze aanvraag niet meer te kunnen annuleren. Daar de betaling reeds werd uitgevoerd, is het voor de Eshop niet langer mogelijk een annulatie door te voeren.
Proximus raadt u aan het krediet dat op de nieuwe simkaart actief is bij ontvangst, gewoon te willen verbruiken. Indien u naderhand de kaart niet verder wenst op te laden dan kan u deze vernietigen.
Wij verontschuldigen ons voor het ongemak.
Tot uw dienst.
Vriendelijke groeten,
Het Proximus-team

Duh.... !!!?
Ze hebben dus nooit mijn uitgebreide emails gelezen met een copy-paste van wat ik in mijn relaas hierboven uiteenzette!!!

Toen heb ik dit ook als antwoord teruggestuurd. En dat ik die kaart, die zelfs GEEN Pay&Surf is, NIET KAN opgebruiken omdat ze NIET geactiveerd is!!!
Uiteindelijk kreeg ik hierop eindelijk een bericht terug dat erop wijst dat ze toch even de moeite deden om mijn antwoord "echt" te lezen:

Geachte,
Wij danken u van harte voor het geduld dat u heeft getoond voor de bestelling R4WEBSHOP00000xxxx.
Wij verontschuldigen ons nogmaals voor al de geleverde ongemakken.
Het is daadwerkelijk ongeoorloofd een simkaart aktivatie( die trouwens aktief moest zijn bij ontvangst) zolang te laten aanslepen. Zoals wij u ook eerder hebben uitgelegd, de non-aktivatie van uw simkaart was buiten ons wil en kracht. Wij hebben alles gedaan om dit zo vlug mogelijk te verhelpen. Daarom dat er vandaag nog een nieuwe aktieve simkaart vertrekt naar uw adres. Bij ontvangst kunt u deze dan probleemloos gebruiken en opladen naar wens.
Het is onmogelijk voor ons om een geleverde voorafbetaalde simkaart te annuleren en deze terug te betalen. Wij hopen dat u dit begrijpt.
Wij verontschuldigen ons nogmaals voor het ongemak dat u heeft moeten ondervinden.
Steeds tot uw dienst
Met vriendelijke groeten,
Het Proximus-team

Vandaag, 5 dagen later, nog steeds NIKS!!!
En net vandaag wel mijn factuur ontvangen met een extra kost van 60€ voor mijn TV-overal kaartje wat door al dit gedoe "verkeerdelijk" gebruikt werd zonder degelijk op de hoogte gebracht te worden van het bereiken van de limiet + de extra kosten hieraan verbonden!!!

Ik hoop alsnog op een rechtzetting van Proximus en zal deze factuur zeker in vraag stellen.

Reageer