Beantwoord

Overstappen van Telenet naar Proximus

  • 11 January 2017
  • 6 reacties
  • 8398 Bekeken

Ik zou graag willen overstappen van Telenet naar Proximus.
Is het hiervoor nodig om buiten graafwerken uit te voeren? We hebben nu enkel een coax-kabel van telenet naar binnen getrokken. Kan deze kabel ook voor proximus gebruikt worden?
icon

Beste antwoord door FreyaVR 3 January 2018, 20:09

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dag Cindy,
Je zal sowieso wel een inleidingskabel van Proximus nodig hebben in je woning. Als die er niet is, zal die moeten worden aangelegd.
Je vindt meer info op deze pagina.
Wil je nieuwe klant worden, dan klik je best op onze contactpagina en kies voor


of bel direct naar 0800 22 800.
Mvg,
Hoe lang duurt het om alles in orde te krijgen bij een overstap? Momenteel tv, internet en vaste lijn bij Telenet maar wegens verandering v plaats salon willen overstappen naar Proximus.
Moeten er hiervoor veel werken gebeuren? Enkel de modem installeren denk ik? Ons vast nummer kan dit dan ook behouden worden?
Antwoord is niet te zien zoals in mijn email wordt vermeld.
Enkel antwoord van 11 maanden terug op een andere vraag.
Reputatie 7
Badge +6
Sofdeb, dit hangt er vanaf of er al een inleidingskabel van Proximus ligt of niet. Als deze er al ligt, gaat de aansluiting vrij snel en is het enkel een technicus ter plaatsen die, inderdaad, de bbox komt installeren samen met het aansluiten van je TV, computers, etc. De inleidingskabel komt meestal binnen langs de garage of living. Je kan dus al eens controleren. Wij kunnen dit in ons systeem ook nakijken maar we zien natuurlijk niet als deze bijvoorbeeld bij renovatiewerken is afgeknipt of weggewerkt. ☺️
Je vast telefoonnummer kan worden overgenomen. Ik hoop dat je hiermee voldoende informatie hebt. En anders horen we het wel! 😉
Op welke manier kunnen wij dit laten controleren?
Als er geen kabel ligt moeten jullie dan beginnen graven vooraan?
De kabels komen bij ons binnen langs de living, bij telenet was dit toch zo.
Is dit niet hetzelfde soort kabel die kan gebruikt worden?
Reputatie 7
Badge +4
Beste, via deze link https://www.proximus.be/nl/id_cr_building/particulieren/discover/verhuizen-of-bouwen/je-gaat-bouwen.html vind je alle info met betrekking tot een vooraanleg en hoe dit in zijn werk gaat. Groetjes Freya

Reageer