Beantwoord

Overschakeling van Telenet naar Proximus


Beste,

Bij het alleen gaan wonen, hebben we gewikt en gewogen wat te nemen.
We zouden voor Proximus gaan, maar ik heb altijd een @telenet.be account gehad.

Is het ondertussen al mogelijk dit te behouden bij overstap naar Proximus?

Thanks.
icon

Beste antwoord door AzizA 18 August 2018, 16:53

Bekijk origineel

18 reacties

Bij proximus blijft je mailbox18 maanden doorlopen na opzeg, maar hoe lang je mailboxTelenet nog actief blijft dat weet ik niet.
Reputatie 4
Badge +1
Is dat zolang, dat kan niet. Mijn moeder is 20 Maart hier klant geworden en heeft 2 weken nadien haar contract op gezegd; Dus volgens jou zou ze nu nog eens boven die 180€ die ze al moest betalen van installatie kosten die ze de eerste maand vergeten te betalen was. Omdat zij ook niet meer van de jongste is nog eens 1 of 2 rekeningen voor die decoder gaat krijgen die al lang is afgeleverd en waar nooit iets is over gezegd over bijkomende kosten achteraf.
Reputatie 4
Badge +1
Maar je mailbox heeft nog steeds niets te maken bet een decoder die je in een winkel af levert. Dit wou ik zeggen want die juiste tijd weet ik ook niet juist. Om dat mijn moeder geen internet had en ik het begin maar las verschoot ik van dit bericht dat ik niet verder las dat mijn neus lang was, zodat ik niet wist dat het over email ging.
Badge +4
Het beste is een alternafief email adres te gebruiken zoals een Gmail.com of outlook.be
zo heb je nooit last als je veranderd van provider, zo gebruik ik ook nooit meer een adres van proximus maar een gmail 🙂
Dat is bij net het zelfde gebruik ook @outlook en @gmail
Reputatie 4
Badge +1
Ik gebruik al jaren incredimail en ben daar tevreden over. Gemail heb ik ook en Hotmail maar deze gebruik ik nauwelijks. En dit hier helemaal niet.
Reputatie 6
Badge +2
Ik gebruik ook zowel gmail als MSN Outlook, dat zijn mailboxen die niet afhangen van een provider sterker nog, men moet zelfs geen internet abonnement hebben en ik kan het weten want ik heb die e-mail adressen aangemaakt in de tijd dat ik nog geen internet had.
Reputatie 4
Badge +1
Voor zover ik mij herinner, blijft het e-mailadres van Telenet 2 maand bestaan (toegankelijk) na opzeg . Daarna moet je zorgen voor alternatief (en ook IK raadt aan niet het e-mailadres bij je provider te nemen, tenzij dit een is , dat niet afhangt van je abonnement, zoals destijds xxx@belgacom.net(, dat nog altijd werkt maar je niet meer kan aanmaken :-)
Ten overvloede raadt ik ook aan , nooit al je mails op de mailserver te laten of te bewaren, maar steeds de server leeg te maken, en je mails thuis op te slaan, en dat geldt zowel voor je mailbox bij je provider als bij google(gmail)- of MSN (hotmail, Outlook), en waarom niet ? ,wel ik stelde een tijd geleden vast , dat zelfs gedelete mails van pakweg 20 jaar terug nog altijd terug te vinden waren op MSN (hotmail/outlook), zodus, je weet in hoeverre je privacy bestaat .....
Reputatie 4
Badge +1
Onafhankelijk van e-mail problematiek..., hoor eerst eens na in je buurt , hoe snel je kan gaan met Proximus, want wat ze beloven is LUCHT, kontroleer bij buren of ze Proximus hebben en vraag na wat hun snelheden zijn, en weet ook, dat voor digitale TV, je wel alle zenders op je TV kan hebben, maar dat TV overal(smartphone/pc, dit maar enkele zenders zijn, ook diezelfde enkele die je als tv-replay op je smartphone/pc kan bekijken. Het enige goede punt is voor TV, dat je programma's die overlappen in tijd quasi onbeperkt in aantal kan programmeren om later te bekijken (indien het geen series zijn !, anders beperkt)
U ziet maar
Om te beginnen kontroleer je best al wat proximus opgeegt wat je op uw adres aan internetsnelheid zou kunnen halen:
  • http://proximus.be/internetsnelheid
en je kan het ook nog eens checken hier:
  • http://lijntest.be
om niet voor de verassing komen te staan dat je nog op een trage Adsl lijn zult terecht komen.
bestaat er geen mogelijkheid u telenet mailadres te behouden? Wij overwegen een overstappen maar kunnen om professionele redenen geen mailadres verandering doorvoeren.
Ter info: telefoonnummer kan overgedragen worden maar e-mail adres zal wel niet mogelijk zijn...
Reputatie 7
Badge +4
Neen, maar het is wettelijk geregeld dat u uw oude (=Telenet) e-mail(adres) nog gedurende 18 (vroeger 6 maand) maanden kunt raadplegen (= mailbox blijft actief) of het e-mailverkeer kunt laten doorsturen naar uw nieuw e-amiladres
http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/198-kunt-u-uw-e-mailadres-behouden
http://www.bipt.be/public/files/nl/1738/2013-10-22_corrigée_Wet2005_elektronische%20communicatie.pdf
Inderdaad ook het zelfde voor proximus 18 maanden zie > hier maar behouden is natuurlijk spijtig gnoeg nog een ander verhaal....
Ter bijkomende info: wat uitleg vind je ook > klik hier
Badge +4
En wat als men na paar maanden er toch een slotje op zet of er mee klooien, dan ben je eraan voor de moeite.
Kortste pijn is gewoon veranderen van email adres en laat het weten aan uw contacten !!!!
Dan kun je klacht indienen maar dan ben je inderdaad niet direct aan de nieuwe patatjes toe ☺️
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Elien, je kan jouw Telenet-mail adres nog gebruiken tot 18 maanden na de stopzetting van je internetabonnement. Overdragen naar een ander provider is niet mogelijk. Groetjes, Aziz

Reageer