Beantwoord

Overschakeling Dommel naar Proximus

  • 21 March 2016
  • 4 reacties
  • 682 Bekeken

Ik heb momenteel een internetabonnement bij Dommel, maar aangezien mijn nieuwe werkgever een deel van mijn (proximus)internetabonnement betaalt zou ik binnenkort overschakelen. Ik weet dat Dommel de telefoonlijn van Proximus betaalt, maar kan ik de modem (Fritzbox) blijven gebruiken of enkel een modem van Proximus? Is deze inbegrepen in het pakket? En zijn er nog zaken die ik moet voorzien voor de overschakeling?
icon

Beste antwoord door ThomasP 22 March 2016, 08:42

Bekijk origineel

4 reacties

fritz!box wordt al door wat proximus klanten gebruikt, voor vectoring moet het wel een type zijn dat whitelisted is door proximus zoals bijvoorbeeld de 7490
surf eens voor wat meer uitleg -> https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=41528
NB: De Proximus modem bbox3 is inbegrepen en krijg je in bruikleen
Reputatie 7
Badge +6
Momenteel zijn er 3 FRITZ!Boxen toegelaten. Deze kunnen ook genieten van de volledige snelheid dmv vectoring:

- FRITZ!Box 7360
- FRITZ!Box 7490
- FRITZ!Box 3490
De software versie speelt ook ergens mee om op vectoring te geraken dacht ik gelezen te hebben op userbase, in ieder geval daar staat heel veel gedetailleerde uitleg ivm de F!B door mensen die zich er echt hel erg in verdiept hebben.
Reputatie 7
Badge +6
Klopt, firmware wordt ook gecontroleerd. Hier wordt een lijst van bijgehouden. Wanneer deze wordt geüpdatet door de fabrikant wordt deze gecertificeerd door Proximus. Wanneer deze afwijkt zal je niet van de volle snelheid kunnen genieten.

Reageer