Vraag

Outlook en switch skynet naar proximus

  • 27 June 2022
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 1

Na een zoveelste probleem met het doorsturen van mails - vooral mails met attachments komen niet meer door - besloot ik vandaag de serverinstellingen die nog op skynet stonden te wijzigen naar Proximus. Ik volgde alle stappen in de handleiding van de Proximus site. Resultaat: ik kan nu geen mails ontvangen en verzenden. 

Alle  gegevens zijn ingevuld zoals volgens het stappenplan, maar als ik op volgende klik krijg ik een melding dat gegevens niet zijn opgeslagen, terwijl ze dat wel zijn. Maar met de correct ingevulde informatie is mijn mail dus nu volledig geblokkeerd. Kan nu niets verzenden/ontvangen. 

 

Heb alle threats hier nog eens gevolgd, maar geen enkele oplossing daarvan werkt. Mezelf dus vastgezet. Graag wat suggesties?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Blinckx  Heb je onderstaande instellingen gebruikt?

Inkomende mailserver POP3 of IMAP

 POP3 

  •  Adres: pop.proximus.be
  •  Poort: 995
  •  Beveiliging: SSL 

IMAP 

  • Adres: imap.proximus.be
  • Beveiliging: SSL
  • Poort: 993

Uitgaande mailserver

  • Adres: relay.proximus.be
  • Beveiliging: STARTTLS (or TLS)
  • Poort: 587
  • Authentificatie: Ja
  • Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in
Reputatie 1

Ok. Probleem is uiteindelijk opgelost omdat de gebruikersnaam in plaats van enkel mijn eigen naam met punten ertussen (vroeger) nu het volledige e-mailadres zelf bleek te zijn.

Praktisch vraagje: mijn e-mailserverinstellingen dateren nog uit Belgacom tijdperk, maar waar kan je als je je gebruikersnaam en wachtwoord niet meer weet dat terugvinden of herinstellingen online? Of terug aanvragen en op papier bekomen? Want had wel paar pogingen nodig om het paswoord dat ik al 8 jaar geleden had ingevuld in Outlook op de PC ergens terug te vinden ….

Reputatie 7
Badge +3

Ben je het wachtwoord van je mailbox vergeten? Log in op MyProximus om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Wachtwoord voor mail

  • Log in op MyProximus om je producten te bekijken.
  1. Klik op Proximus Mail.
  2. Selecteer de gewenste mailbox in het dropdown menu links. 
  3. Vul de velden in:
    • In het veld Geef het nieuwe wachtwoord in rechts, typ een wachtwoord dat tussen de 8 en 15 karakters lang is, minstens 4 letters, 1 cijfer en 1 hoofdletter bevat. Speciale karakters zijn toegestaan.
    • Herhaal het wachtwoord in het veld Bevestig het nieuwe wachtwoord.
  4. Klik vervolgens op Aanpassen

Vanaf nu moet je dit wachtwoord gebruiken op al je toestellen.

Reageer