Vraag

Outlook Android


Reputatie 2
Badge
Hallo, ik probeer al de hele tijd mijn Proximus e-mail in te stellen, maar ik krijg constant fout meldingen smtp niet automatisch herkend.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik zie dat u blijkbaar problemen blijft hebben. Over welk toestel gaat het?
Hallo, ik probeer al de hele tijd mijn Proximus e-mail in te stellen, maar ik krijg constant fout meldingen smtp niet automatisch herkend.
wat zijn je mail program instellingen op dit toestel
=============
Server voor inkomende e-mail:
Adres: imap.proximus.be
Poort: 993
Beveiliging: SSL

Server voor uitgaande e-mail:
Adres: relay.proximus.be
Poort: 587
Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
Voor zowel de inkomende als uitgaande server moet u uw volledige emailadres en het wachtwoord van uw mailbox ingeven.
====================
Reputatie 2
Badge
Ja en zoals kan op de foto zie dan snap ik er niets van en wat ik hier moet in vullen.

en de geavanceerde instellingen kun je die ook bekijken
Reputatie 7
Badge +4
Heb je de handleiding via onze website al gevolgd? Daar kan je zien wat je waar moet invullen.

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/welkom-bij-support/stel-uw-gsm-of-tablet-in.html?v1=shorturl&v6=toestelhulp#/
Reputatie 2
Badge
Ja maar dat kan ik er niets mee doen.
Reputatie 7
Badge +4
Hoe bedoel je juist, kan je niets doen nadat het ingesteld is? Of kan je het niet instellen?
Reputatie 2
Badge

Nee, ik kan het niet instellen. Zie afbeelding.
Reputatie 2
Badge

Zoals u op de foto kan zien, is dat geavanceerde instellingen.
Reputatie 7
Badge +4
Welk toestel en welk OS gebruik je juist? Ik denk dat je best de mail account eens volledig verwijderd en opnieuw aanmaakt, zo kan je die dan ook opnieuw instellen. Groeten, Samuel
Reputatie 2
Badge
Het is een Android tweede of derde versie, Het is een ASUS tablet 5 a 6 jaar oud.
Reputatie 2
Badge
PS ik ben zelf naar Proximus center geweest. Daar wilden ze niet helpen.
Reputatie 7
Badge +4
Op asus.com vind ik onderstaande - om e-mail in te stellen - terug, misschien helpt, misschien helpt het niet, wel de Px en niet de US info gebruiken
https://www.asus.com/us/support/FAQ/1011235/

Als u het exacte type geeft/kunt geven, kan misschien meer en/of betere info teruggevonden worden

En help u hier al op Asus support gekeken of hulp gezocht (laatste firmware geïnstalleerd?)
https://www.asus.com/NL/support/
Reputatie 7
Badge +4
& Ik zie ingoogle play dat MS Outlook app Android minstens versie 4.1 vraagt, beschikt u toestel hierover (of is een upgrade eventueel mogelijk)? Ik vermoed dat de toestellen van 5/6 jaar geleden van het type Android 4 waren, correct?
Reputatie 7
Badge +4
Ok, heb je de mailaccount intussen al eens volledig verwijderd en opnieuw ingesteld? Wat bedoel je juist met Android "tweede of derde" versie? De laatste 3.x versie is intussen immers van begin 2011. Is het OS (en het mailprogramma) volledig up to date - en zoals M_016 al aangaf, nog compatibel?
Reputatie 2
Badge
Zoals u op de foto kan zien, is dat er vakje is waar je IMAP gebruikersnaam kan in vullen. Ook zo bij SMTP. Dat begrijp ik niet goed. Eerlijk gezegd ik geen fan een Iphone
Reputatie 7
Badge +4
Jeroen, ik kan me vergissen maar ik zie dat er na de imap en smtp server :993 en :587 staat, helpt het als je dat verwijdert? MVG, Wim
Reputatie 2
Badge
Ik zal eens proberen.
Reputatie 7
Badge +4
Ok laat het ons maar weten.

dag, ik heb hetzelfde probleem

in de outlook app kun je niet apart je poort, beveiliging ,… kiezen

outllok vult je smtp server automatisch in gevolgd door : poortnr

bij mij ook is mijn Skynet adres zonder problem te gebruiken op een andere email app

Reputatie 7
Badge +4

dag, ik heb hetzelfde probleem

in de outlook app kun je niet apart je poort, beveiliging ,… kiezen

outllok vult je smtp server automatisch in gevolgd door : poortnr

bij mij ook is mijn Skynet adres zonder problem te gebruiken op een andere email app


kan je de instelling aanpassen eenmaal de account is aangemaakt ?

dag, ik kan de naam en de poort vd inkomende en uitgaande veranderen, deze is standaard skynet.be ipv de huidige proximus.be

dien ik ook mijn gebruikersnaam en paswoord in te vullen ?

probleem is dat mijn mails uiteindelijk wel verstuurd worden maar een lege mail naar mijn eigen mailadre sturen duurt 15 min ook als ik constant refresh op mijn smartphone

Reputatie 7
Badge +4

Hier vind je al de instellingen die nodig zijn voor je mailapp.

Een kleine vertraging is wel mogelijk bij mail. Kan je wel eens nakijken of je mail wel onmiddellijk verstuurd  wordt? Zit hij dan in bij je verstuurde items of blijft hij in je postvak uit zitten ? 

dag, 15 min voor een lege mail lijkt me wel veel :smirk:

mail blijft in de postvak uit staan

Reputatie 7
Badge +4

@frankw Dit is een instelling in je outlook. Je mails vertrekken op dit ogenblik niet automatisch als u op verzenden drukt, maar blijven dan inderdaad nog hangen in het postvak uit. Uw outlook zal maar na een bepaalde tijd de mails allemaal samen versturen, vandaar de vertraging. Je kan dit aanpassen in de instellingen. Je vindt hier de info daarover. 

Reageer