Beantwoord

Outlook 2013 installatie email

  • 11 September 2020
  • 17 reacties
  • 1097 Bekeken

Hey,

 

Ik probeer al een aantal dagen mijn email op outlook 2013 te installeren, en heb alle stappen gevolgd die ze op proximus voorschrijven geprobeerd.  Helaas werkt dit niet.

Inloggen op proximus met mijn email lukt wel. Via oulook niet. Hij geeft altijd de foutmelding dat de verbinding niet lukt.

Bellen met de technische dienst bracht ook geen aarde aan de dijk.  Ik zit nog met wat vragen.

  1. Ik heb een skynet email adres, maar blijkbaar heb je een hoofd email (met willekeurig cijfers en letters) en een “sub” of “echte” email. (met naam en voornaam) en moet je je account aanmaken met de hoofdmail en die schakelt u door met naar de echte email naam.

Dat wachtwoord voor die “hoofdmail” is die hetzelfde als ? en zo nee waar vind ik die?

 

  1. Beneden staat “Beveiligde wachtwoordverificatie is verplicht” .  MOet dat aangevinkt worden?

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Fonz 12 September 2020, 17:45

Bekijk origineel

17 reacties

heb je de instellingen uitgevoerd zoals aangegeven op de proximus site:

Outlook 2013

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  1. Open Outlook 2013.
  2. Klik in de menubalk op Bestand en vervolgens op Info.
  3. Klik op de knop Account toevoegen. Als je account al ingesteld is, klik dan op je account en ga verder naar stap 6.
  4. Vink het vakje Handmatige instelling of extra servertypen aan en klik op Volgende.
  5. Vink het vakje POP of IMAP aan en klik op Volgende.
  6. Vul de velden in zoals hieronder beschreven:

     

    • Naam: vul je voornaam en familienaam in.
    • E-mailadres: vul je e-mailadres in.
    • Type Account: selecteer IMAP in het dropdownmenu.
    • Server voor inkomende e-mail (IMAP): vul imap.proximus.be in.
    • Server voor uitgaande e-mail (SMTP): vul relay.proximus.be in.
    • Gebruikersnaam: vul opnieuw je e-mailadres in.
    • Wachtwoord: vul je wachtwoord in. Vink het vakje Wachtwoord onthouden aan.
  7. Klik op de knop Meer instellingen. Selecteer de tab Geavanceerd, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.

     

    • Inkomende e-mail (IMAP): vul 993 in.
    • Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: selecteer SSL in het dropdownmenu.
    • Uitgaande e-mail (SMTP): vul 587 in.
    • Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: selecteer STARTTLS (or TLS) in het dropdownmenu.
  8. Selecteer de tab Server voor uitgaande e-mail, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.

     

    • Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist: vink dit vakje aan.
    • Aanmelden met: selecteer deze optie.
    • Gebruikersnaam: vul je e-mailadres in.
    • Wachtwoord: vul je wachtwoord in. Vink het vakje Wachtwoord onthouden aan.
  9. Klik op Volgende, vervolgens op Sluiten en daarna op Voltooien.

of je nu het mailadres in de zin van fb123456@skynet.be (hoofd mailadres) invoert of bvb in de zin van mijnnaam@skynet.be (dus de alias voor   fb123456@skynet.be), zou voor beide moeten werken, maar wat ik van anderen wel al gelezen heb is dat het alleen met fb123456@skynet.be werkt dus mss toch best deze gebruiken.

Goedeavond,

 

Dit heb ik al in talloze variaties geprobeerd, maar dit werkt niet.

Telefonisch met Proximus zeiden ze ook dat mijnnaam@skynet.be niet zou werken.

Vandaar ook deze oproep.

ja als het daar aan ligt kun je gewoon proberen met fb123456@skynet.be dan ben je zeker dat het daar niet aanligt.

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

https://support.microsoft.com/en-us/office/fix-your-outlook-email-connection-by-repairing-your-profile-4d5febf6-7623-486b-9a9f-d5cfc4264af3

FYI: wat ook in veel gevallen helpt is gewoon het account verwijderen en opnieuw aanmaken.

Reputatie 4
Badge +1

Bij mij werkt skynet adres fd…..@skynet.be nog steeds op mailwasher en emailclient als popo3 account

instellen:

naam: om het even

email: fd….@skynet.be

inkomende server: POP3  pop.skynet.be

gebruiker: fd….@skynet.be

wachtwoord:   ********* uw wachtwoord

(onthoud wachtwoord: aan

beveiligd: geen enkel aanvinken !!!

server port = 110

uitgaand

relay.skynet.be

server port : 25

geen enkele beveiliging aanvinken

gebruik authenticatie= ja  , gebruik gegevens van inkomende server= ja

dit werkt nog steeds. Indien je IMAP wil, ik heb dat op geen enkel belgacom:proximus of skynet account ingesteld wegens problemen

 

sptp server: 

 

Het werkt bij ook met de instellingen die ik hierboven al gepost heb maar de vraag is natuurlijk wat de juiste oorzaak is dat het bij TS niet werkt ik gebruik wel IMAP en dat zal voor TS ook wel zo zijn veronderstel ik toch.

Reputatie 6
Badge +2

Als je imap gebruikt blijven de mails op de server en zijn overal beschikbaar, met pop3 gaan ze naar het toestel waarop ze worden opgevraagd en gedownload en zijn enkel daarop .beschikbaar achteraf. Het zou met beide moeten werken maar het resultaat is lichtjes anders. Het is kiezen wat je wil. 
fb123456@proximus.be is het hoofdadres dat je van Proximus krijgt, samen met een wachtwoord. Hiermee zou ik beginnen. Een ander wachtwoord dan dat van uw modem! Waar is die brief van Proximus ook weer? 
mijn.naam@proximus.be is een alias van het hoofdadres met hetzelfde wachtwoord. Kun je achteraf aanmaken. 

Vroeger kon je naast je alias adres(sen) ook he je hoofd mailadres zien op MyProximus.

Reputatie 6
Badge +2

In myproximus op een iPad zie ik enkel het hoofdadres fb…….  geen alias. 😭

waar zie je dit juist?

Reputatie 6
Badge +2

My Proximus - internet Maxi - Instellingen

ja dat was ik inderdaad totaal vergeten van daar te gaan kijken dit is de zelfde als voor je Internet login, ik ging daarvoor naar de bbox interface kijken waar die ook onder internet staat.

en de aliassen kun je hier zien onder myproximus

→ https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/Overview/Proximus-Mail__/

 

Reputatie 4
Badge +1

@Cvanloon 

Je kan perfect instellen in pop account dat na “ophalen” de mail op server moet aanwezig blijven. Dat heeft enkel zin als je met verscheidene toestellen( pc/gsm/smartphone ) naar je mail gaat zien. Bij mij is het enkel met de pc waarop ik ze ook bewaar. Mails op server bewaren vind ik persoonlijk absurd , al zullen er vele het daar niet mee eens zijn,  tot ze een aantal mails niet meer terugvinden, of hun mail op server gehackt wordt en dus jou prive dingen ook  bij anderen aanwezig…, enfin, je doet maar

(Ook bij de enkele imap accounts die ik gebruik, wis ik steeds  direct de mails op de server)

 

Maar je moet je eens de vraag stellen wie er tegenwoordig geen pc/laptop/tablet/gsm/smartphone heeft, dat percentage wordt altijd maar kleiner en kleiner.
Maar zoals je zegt iedereen doet daar tenslotte zijn eigen goesting mee en doet wat hij niet laten kan.

Master fonz, Cvanloon,   thx 

 

Het is gelukt met uw opmerkingen, om één één of andere reden lukt het compleet niet met de imap gegevens. 

De server ports stonden bij mij verkeerd bij POP en die heb ik aangepast.

Wat ik wel raar vond.  Installeren op “naam  email” lukte niet. 

Een naam@skynet.be aanmaken lukt niet.

Ik heb dus eerst het fd@skynet aangemaakt. en daarna met naam@skynet toegevoegd. 

En daarna de fd@skynet weer gewist, tot nu toe werkt dit.  Vond ik toch wel zeer bizar en onlogisch.

 

Super ben heel content!!  Merci voor de opmerkingen.

 

 

 

@Roald Dus je gebruikt dan ook POP , raar dat IMAP bij u niet werkt!

Als je met pop werkt en eventueel toch een kopie op de server wilt bewaren om op andere toestellen ook toegang te hebben hou er dan wel rekening mee dat je verzonden mails via pop daarom nog niet op de server staan.

en wat ik wel straf vind is dat als ik met mijn fpxxxxxx@skynet.be  mailbox 

  • Server voor inkomende e-mail (IMAP): skynet.be .
  • Server voor uitgaande e-mail (SMTP): vul relay.skynet.be .

dan werkt het bij mij niet ik moet echt ipv skynet proximus gebruiken !!!!

je schrijft: Een naam@skynet.be aanmaken lukt niet dit kan inderdaad niet meer en kunnen geen aliassen meer met @skynet.be maar alleen aliassen met @proximus.be aangemaakt worden. 

Reageer