Vraag

Ouderlijke controle

  • 12 August 2018
  • 38 reacties
  • 2173 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik gebruik al geruime tijd de optie "ouderlijke controle" van mijn bbox3. Werkt heel goed... of beter: werkte... De toestellen van onze jongste huisgenoten zijn al een hele tijd op bepaalde tijdstippen van de dag mooi rood ingekleurd, waardoor ze dus niet kunnen internetten. Maar sinds een paar weken werkt dat systeem voor geen zier meer! Heb al mails gestuurd naar proximus, maar ik denk dat ze daar de "client control" van hun modem helemaal rood hebben gezet... Iemand met hetzelfde probleem? En hoe oplossen?

38 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Peter, kan je ons via een privé bericht even je lijnnummer of je klantennummer doorgeven? Dan laten wij dit zo snel mogelijk door ons IT team nakijken. Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +4
Peter, ik heb je ondertussen reeds geantwoord.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi RedsFan,

Kan je ons een privébericht sturen met daarin je klant- of telefoonnummer dan gaan we dit laten nakijken door onze ingenieurs. Dit doe je door hier te klikken.
misschien eens de bbox heropstarten of desnoods als dit niet helpt resetten om te zien of het dan wel terug lukt.
NB:
Heropstarten = de stroom even 5 seconden onderbreken.
resetten = https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
Bij een reset moet je wel deze instellingen van ouderlijk toezicht opnieuw invoeren.
Ik zou dan gewoon afwachten tot iemand van het proximus team hier langskomt, mss moeten ze andere software pushen op de modem enfin 't is maar een gissing van mij...

Ik kan wel zeggen dat ik nog hoor van andere mensen dat ze af en toe problemen hebben met de goed werking van ouderlijk toezicht 
.!
Reputatie 7
Badge +4
Blij dit te horen Peter! Fijne dag nog toegewenst.
Reputatie 7
Badge +4
Patrick, ik heb dit voor jou ook doorgegeven aan ons IT team. Grtjs, Charlotte.
Reputatie 2
Badge
Nog een parental vraagje: hoe kan ik een bepaalde website blokkeren op een bepaald toestel in mijn wifinetwerk? In theorie heb ik dat kunnen fiksen -> via de webinterface de settings van de modem aangepast: voor een bepaalde gebruiker bepaalde uren in het uurrooster uitgeschakeld en (scrollend naar beneden) ook de te blokkeren website toegevoegd (www.netflix.com)... Maar in de praktijk blijft netflix gewoon leuk draaien op de geviseerde laptop... Zie ik iets over het hoofd? Bedankt alvast voor de info...
Reputatie 7
Badge +4
Dat is normaalgezien wel de juiste manier. Blijft het hetzelfde als je de modem herstart of zelfs eens reset en opnieuw instelt ?
Reputatie 7
Badge +4
Peter, hoe heb je de geviseerde laptop juist aangeduid in de interface van de modem? Op basis van MAC-adres?
Reputatie 7
Badge +4
Ik keek het even verder voor je na en, ook op de interfacepagina staat vermeld dat "een specifieke site blokkeren is van toepassing voor alle apparaten in uw thuisnetwerk". Er is dus (momenteel) geen mogelijkheid om via de interface van de modem specifieke sites te blokkeren voor specifieke toestellen.
Reputatie 7
Badge +4
Dat kan natuurlijk ook nog steeds lokaal geblokkeerd worden, al is de feedback zeker welkom!
Reputatie 7
Badge +4
Hier vind je al een aantal tips terug.

Hallo,

Ik gebruik al geruime tijd parental control maar de laatste tijd werkt dit niet meer correct.

Stond vandaag tot 19u ingesteld, maar nu is hij nog steeds aan het spelen?

Is hier een oplossing voor?

Mvg.

bbox even 10 sec stroomloos zetten helpt ook niet zeker ?

Reputatie 6
Badge +3

Waar je wel rekening mee moet houden is hoe dat de PC/laptop in kwestie verbonden is met je B-Box 3: draadloos of bedraad. Wat je eigenlijk zou moeten doen is het MAC adres van alle netwerkkaarten van de desbetreffende computer noteren en in voeren op de parental computer, om de restricties in te stellen. https://nl.answers.acer.com/app/answers/detail/a_id/7702/~/het-mac-adres-opzoeken Doe je dit niet dan is het perfect mogelijk om toch nog te surfen. De klok van de B-Box moet ook correct werken. Hoe is de computer/laptop verbonden, wanneer dit is op een PLC (netwerkt over het elektriciteitsnetwerk) dan werkt de blokkade niet omdat de B-Box 3 enkel het MAC adres ziet van de PLC adapter met netwerkaansluiting en niet dat van de computer. 

Reputatie 2
Badge
Wel, heb ik allemaal geprobeerd, zelfs een factory reset... zonder resultaat...
😓
Reputatie 2
Badge
Okido Martin. En bedankt Charlotte, heb net een privé naar jou gestuurd.
Reputatie 2
Badge
Okido, bedankt Charlotte, ik wacht dus nog effe af. Groetjes.
Is er dan een gekende reden waarom dit niet werkt ?
Reputatie 2
Badge
Geen idee, Charlotte vertelde dat het it-team daar eens ging naar kijken. En ik stel nu net vast dat de PC weer werkt! Joehoe! 😃 Hopelijk blijft het ook zo...
Reputatie 7
Badge +4
Martin, aangezien wij dit net even hebben doorgegeven aan ons IT team kunnen we zeker niet zeggen dat dit een gekende reden is.
Daar kan men dit even nakijken en ons de nodige feedback doorgeven.
Reputatie 2
Badge
Ik was eerst wat misnoegd toen ik een tijd geleden via mail dit probleem aankaartte bij Proximus: ik kreeg geen enkele reactie... Maar blijkbaar is dit Proximus-forum het geknipte middel om met Proximus te communiceren. Bedankt dan ook voor de snelle reactie (en de snelle oplossing).
Martin, aangezien wij dit net even hebben doorgegeven aan ons IT team kunnen we zeker niet zeggen dat dit een gekende reden is.
Daar kan men dit even nakijken en ons de nodige feedback doorgeven.

Ok Charlotte en bedankt,
dan wacht ik maar tot er wat feedback van IT bij u binnen gekomen is.
Mvg,
Martin
Badge +4
Bij mij werkt dat soms en soms niet, maar meestal werkt het niet op de tijdstippen die ingesteld staan voor de kinderen, ik heb ook al veel dingen geprobeerd maar niets helpt .... 😕

Reageer