Ouderlijk toezicht B-box3

  • 31 July 2014
  • 4 reacties
  • 1008 Bekeken


Hallo,


Weet er iemand hoe ik op B-box3 het internetgebruik (tabel met dagen/uren) van mijn kinderen kan beperken ?


Alvast bedankt,


Annemie

4 reacties

Badge
Ik heb ouderlijk toezicht ingesteld op de BBOX op verschillende adressen. Maar ik weet niet wat ik moet doen zodat Fortnite of youtube effectief worden afgesloten als het tijdstip versterken is. Indien men Fortnite of Youtube had opgestart voordat de tijd er is, dan kan men gewoon blijven verder kijken of ruim 1 uur blijven doorspelen. Een nieuwe youtube film starten lukt niet. Maar als ze deze hadden gestart voordat het tijdslot er is, kan men gewoon verder kijken of spelen. Dit probleem stelt zich op 3 adressen (Vilvoorde, Schelle, Willebroek) met zowel Laptops als TV´s als smartphones. Allen op alle Proximus boxen. Op een Asusrouter of een Telenetrouter stopt het wel, dan is het pardoes gedaan. Met een proximus router kan men verder doen. Kinderen ontdekken zulke dingen heel snel. Het instellen van het tijdslot heeft op een PRoximus router weinig zin. De kinderen prepareren dat ze een film klaar hebben staan tegen dat het tijdslot er is. En anderen zorgen dat ze dan net aan een fortnite spel beginnen. Enkel de laatste 5 minuten van hun toegelaten tijdschema is ineens heel belangrijk voor ze geworden. Hier heb ik twee routers en zo zal ik de SSID / WIFI van de PRoximus uitzetten zodat ze wel de asus-router moeten gebruiken. Maar bij de mama of grootouders is er enkel de proximus router. Ik kan daar moeilijk de Wifi uitschakelen. Wat doen we verkeerd? Is dit een ongekende bug? Nog zo´n vreemd fenomeen is dat het tv-beeld freezed juist op het moment dat het internet van de specifieke toestellen wordt afgesloten. Of tenminste zou moeten worden afgesloten. De youtubers en fortniters gaan door. Na een tijdje gaat de tv gewoon verder zonder iets te doen. Ondertussen weten we dit ook al. Het is wachten tot de box stabiel is.
Ik vraag even na of dit een gekende bug is.
Dit speelt zich dus af op meerdere bboxen, juist?

Groetjes, Wenzel
@martege,
Ter info: hopelijk ontdekken ze niet vlug dat door het resetknopje een kleine twintig tal seconden in te drukken ook het ouderlijk toezicht omzeild wordt.
Badge
Ik heb het ouderlijk toezicht van de BBOX nog verder getest en onderzocht. Niet alleen de Televisie freezed op het moment dat specifieke devices van het internet "zouden" moeten vliegen. Ook alle andere internetgebruikers welke geen restricties hebben, hebben ook gedurende ettelijke minuten last. Tussen 7 en 9 minuten. Nu begrijp ik ineens waarom velen dus niet willen dat het ouderlijk toezicht nog actief is op de BBOX. Het trekt op genen bal. Ook al is er geen enkel toestel gekoppeld welke restricties heeft, toch hebben alle andere toestellen last op het tijdstip dat de inschakeling van Internet naar geen internet voor bekende (niet gekoppelde) toestellen ingaat. Zonder iets te doen kunnen ze na 7 tot 9 minuten wachten terug degelijk verder surfen of TV zien. Ik heb wel gemerkt dat de Fortniters ineens heel veel trager gaan als hun toestel gekoppeld is op het moment dat ze eigenlijk al geblokeerd zouden moeten zijn.

Reageer