Beantwoord

Oude gratis belgacom.net e mail wachtwoord veranderen

  • 6 April 2018
  • 9 reacties
  • 3878 Bekeken

De titel zegt het zowat . Ik heb een oud belgacom.net e mail account die NIET gebonden was aan een abonnement en dus toen der tijd gratis was. Dit werkt al jaren en nog steeds voortreffelijk.
Nu kwam ik via de website "you have been powned" te weten dat de account gehackt is en ik best mijn wachtwoord verander....................
Ik vind nergens maar dan ook nergens hoe ik het wachtwoord van deze account kan veranderen. Hier op de proximus site heeft men het steeds over de proximus accounts maar dat werkt dus niet voor de belgacom.net account
Alle hulp is welkom, alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Fonz 6 April 2018, 22:07

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goeiemiddag, kan u ons via een privé bericht even het emailadres doorgeven? Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Hallo Charlotte.D,
kun je dit wachtwoord zelf veranderen of moet het via een privébericht gebeuren?
Mvg, Martin
Reputatie 7
Badge +4
Martin, wij kunnen zelf een reset gaan uitvoeren, maar als het emailadres niet gelinkt is aan een MyProximus account, kan dit ook niet zelf worden aangepast helaas. Grtjs, Charlotte.
en waarschijnlijk kun je zo'n belgacom.net mailbox niet, linken aan een MyProximus account
bijkomend info:
Als je uw oud paswoord nog kent kun je dit veranderen voor je belgacom.net mailbox door in te loggen op webmail.proximus.be en daar loginnaam en loginwachtwoord in te geven voor je belgacom.net mailbox.
Reputatie 4
Badge +1
Ga naar https://www.webmail.belgacom.net, en log daar in met je accountnaam(@belgacom.net) en je paswoord
je vindt daar instellingen waar je uw paswoord kan wijzigen.

Als je nog een pop account hebt van belgacom.net, kan je daar ook een IMAP account van maken
Mail server: imap.proximus.be poort 993 security: SSL/TLS imap-username: uw normale accountnaam@belgacom.net , imap paswoord= zelfde als pop-paswoord


Uigaande server (smtp)= relay.proximus.be / security STARTTTTLS / poort 587
user: zelfde account@belgacom.net /pasw: zelfde als pop account
Het is wel zo dat als je deze belgacom.net mailbox als IMAP instel, je er moet rekening mee houden dat deze mailbox een capaciteit heeft die niet te vergelijken is met de capaciteit die Gmail bv biedt, enfin 't is maar dat je het weet 😉
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb zo even mijn account ook naar imap uitgebreid (pop blijft dan gewoon bestaan) en , in tegenstelling met de instructies die ik ergens gelezen had, zijn de servers :
imap.belgacom.net (ipv imap.proximus.be), en relay.belgacom.net (ipv relay.proximus.be)

Met de proximus.be als servers lukte het eerst niet (incredimail), maar ik maakte het account in outlook express (jaja!!), en daar werkte het direct met imap.belgacom.net
Zorg wel voor security=SSL en de juiste poorten (993 voor imap, en 587 voor relay)
Je kan uiteraard proberen met servers imap.proximus.be en hopen dat die je account van belgacom.net vindt

en over de capaciteit van je mailbox= voor mij van geen tel, want ik haal ALLE mail naar eigen PC, dus de server mag een capaciteit hebben van enkele megabytes= genoeg
Ja daaraan zie je dat ieder zijn eigen manier heeft van werken, als je in pop werkt staat alles sowieso al op je PC maar al wat je bv verzend van een ander toestel onder imap moet je dan weer nog op je PC zetten en wat je binnenhaalt op pop moet je dan ook weer voorzien dat er een kopie op de server blijft of je mist op je andere toestellen in imap deze inkomende mail, wel wat omslachtig maar ieder doet zijn goesting uiteraard.

Reageer