Beantwoord

Optie Mobile Internet S - (2GB à 15 Euro/maand)


  • Rising star
  • 21 reacties
Beste,
Graag een reactie/oplossing voor volgende case:

Ik heb een laptop + een Vodafone Broadband USB Stick met een Proximus SIM kaart.
Ik heb thuis enkel een standaard Proximus internet abonnement. (à 27,50 Euro/maand)

Wanneer ik in Nederland verblijf en op Internet wil, en er is geen publieke WiFi voorhanden, dan kan ik via mijn abonnement 50 MB gratis surfen.
Bij overschrijding kan je ook een optie bijkopen voor 5 Euro = 500 MB gedurende één maand geldig.
Echter op 1 augustus zou deze 50 MB gratis + ook de optie van 500 MB NIET meer in mijn abonnement inbegrepen zijn, of mogelijk zijn. (= worden beiden afgeschaft.)

1e vraag:
Wat gaat 1 MB mobiel internet kosten als ik vanaf 01 augustus 2018 mijn Vodafone USB Stick gebruik om te internetten?
Of wat wordt het "tarief"? (ik vind hier niets van op de Proximus site)

2e vraag:
Ik zag dat er nu een optie mogelijk is "Mobile Internet S 2GB à 15 Euro/maand)
Als je hierop inschrijft, wat is dan de duur van dit contract? (ik vind hier niets van op de Proximus site)
Kan je op elk moment opzeggen, dus bvb. enkel nemen voor 1 of 2 maanden?

Of is er een andere oplossing?

Dank.
JPJ
icon

Beste antwoord door LorentzV 16 July 2018, 14:23

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Goededag, de versie van mobiel internet die jij hebt stopd inderdaad en de SIM zou dan onbruikbaar worden tenzij je het aanpast naar de huidige formules. Je kan dan inderdaad overschakelen naar Mobile internet S. Dit contract is van onbepaalde duratie en kan je dus van dag tot dag wijzigen en/of deactiveren.

Groetjes,
Lorentz.
Hallo Lorenz,

Dank voor uw bovenstaande mail.

Ik heb vandaag 01 augustus deze Mobile Internet S optie besteld. (2GB - 15 Euro/maand)

In principe heb ik deze optie slechts voor een 3 tal weken nodig deze maand. (vakantie in NL)
Ik kreeg hiervoor ook een bevestigingsmail.

U stelt in uw antwoord hierboven dat ik deze optie van dag tot dag kan wijzigen en/of desactiveren.

Activeren was geen probleem, gewoon via My Proximus deze optie aanvinken en bevestigen.
Desactiveren echter ..... ?

Ik had graag vernomen waar ergens ik deze optie kan desactiveren via My Proximus?
Ik kreeg enkel een mail waar staat dat ik "Schriftelijk" een opzegging moet doen. (zonder adres erbij, of hoe of wat ...)
En hoe zit het dan met de kostprijs als ik na 3 weken zou opzeggen?

Graag uw reactie.
Grt.
JPJ
Reputatie 7
Badge +4
Interessante vraag, benieuwd naar het antwoord van Proximus-medewerkers op dit forum
In elk geval kunt u de optie activeren en desactiveren in MyProximus - Mijn Producten (mobiel) - Beschikbare/actieve opties
Vermits het een bepaald datavolume betreft(en een prijs per maand) zult u vermoedelijk indien u na 3 weken opzegt toch nog voor een ganse maand (= het gevraagde datavolume) betalen

Ik zie wel dat er een "éénmalige optie" van 500 MB à rato van 5 euro gedurende 31 dagen bestaat (en dat er hiervan 5 gelijktijdig kunnen geactiveerd worden)
Bij mijn P&G kan is dit 250MB voor 5 € en 1GB voor 10€ gedurende 31 dagen.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo JP, de aanvraag voor opzeg van je mobiel internet abonnement kan je via dit kanaal alsook via de klantendienst doen. Er zijn geen kosten voor het opzeggen van je abonnement, je wordt prorata gefactureerd volgens het aantal dagen. Groetjes, Aziz
Reputatie 7
Badge +4
Beste Proximus-medewerkers
Dus als ik bovenstaande antwoord goed begrijp, lees ik het volgende
indien iemand de optie Mobile Internet S 2 GB à rato van 15 euro/maand vandaag 2 aug zou bestellen, bv. 2 GB zou verbruiken en bv. op 8 aug zou opzeggen, dient de betrokkene enkel 15*7/31 = 3,25 euro te betalen, correct...?
Per 1 augustus zijn er een heel aantal "oude" Mobile Internet opties niet meer mogelijk. (gewoon afgeschaft)
Onder meer de 500 MB voor 5 Euro.
En dus vervangen door een duurdere .....
JPJ
Reputatie 7
Badge +4
@JPJ
?
https://www.proximus.be/nl/id_cr_500mb/particulieren/producten/mobilus/mobiel-en-roaming-opties/500-mb-extra.html
& zie hierboven (ik vind dit nog altijd terug in mijn mobiel product opties beschikbaar)
Ik zie wel dat er een "éénmalige optie" van 500 MB à rato van 5 euro gedurende 31 dagen bestaat (en dat er hiervan 5 gelijktijdig kunnen geactiveerd worden)
@ M_016
Ik weet niet welk Proximus internet abonnement u heeft ?
Ik heb een Internet Start (= het goedkoopste 27,50 Eur/maand) en die 500 Mb voor 5 Euro staat niet meer tussen de mogelijke opties !
Enkel een aantal "Travel" opties ....

Waarschijnlijk heeft u een "duurdere"internetaansluiting (voor max. 5 personen)
JPJ
Reputatie 7
Badge +4
Correct de gratis Mobile optie gekoppeld aan de vaste internetaansluiting (Start, enz. ) zijn sinds gisteren 01/08 geschrapt
maar aan een gewoon mobiel abo Mobilus X (S, …) is het (normaal) perfect mogelijk via MyProximus een optie zoals bv. éénmalig 500 MB à rato van 5 euro voor een periode van 31 dagen toe te voegen (cfr. info hierboven)

P.S. Voor een eventuele dergelijke optie bij Pay&Go verwijs ik naar Martin voor bijkomende info
@ M_016
Ik ben een zeer kleine "Mobile Internet" gebruiker (in volume Mb).
Gebruik = enkel in Nederland op vakantie een paar weken per jaar.
En ook enkel wanneer er geen Free WiFi beschikbaar is ter plaatse.

Ik ga eens bekijken of een bijkomende Pay & Go Sim kaart, met het beste tariefplan om "enkel of hoofdzakelijk" te surfen geen betere optie kan zijn.
Probleem bij Proximus is hierover de juiste info/tarieven vinden.
T' is precies of Proximus doet het expres om de prijzen te verdoezelen op hun site.
Je moet je zot zoeken om iets te vinden ...
JPJ
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
Pay&Go+ = 0,50 euro/MB (= vrij duur) maar
https://www.proximus.be/nl/id_cr_prepaid_cards/particulieren/producten/mobilus/prepaidkaarten.html

bij een online herlaadbeurt van bv. 15 euro krijgt u voorlopig blijkbaar een gratis online bonus van 500 MB voor een periode van 31 dagen
Bedankt voor de info.
Grt.
JPJ
Mijn nieuwe Proximus Mobile Internet S is DIKKE BULLSHIT !!!!

Dit moet mij nu toch van het hart !!

Na mijn vragen op dit forum over mobiel internet (naar aanleiding van de éénzijdige afschaffing van bepaalde Proximus Mobiele diensten) heb ik op 01 augustus 18 dan toch een "Mobile Internet S" abonnement genomen.
Dit heb ik gedaan via inloggen op "Mijn Proximus" en dan bij "Mijn producten" een vinkje gezet bij het betreffende item "Mobile Internet S" (2 GB) à 15 Euro per maand. Ging heel vlot ...
Ik kreeg na het nemen van dit abonnement nog een bevestigingsmail van Proximus met een referentie van de verrichting.

Ik vertrek nadien naar Nederland met vakantie, met het idee dat alles prima in orde is.

Op 2 augustus wil ik in Nederland voor de eerste keer dit Mobile Internet S gebruiken.
Resultaat: het werkt NIET !!

Wat nu ?
Uit miserie ben ik dan op 3 augustus naar het Proximus Center van Kapelle (Antwerpen) gereden (was het "dichtste" bij ....) , in de hoop dat ze dat probleem ginder snel zouden fixen.
Mijn "Mobile S" abonnement stond blijkbaar ergens "in afwachting", en na een telefoontje van de bediende met hun technische dienst kwam er niets anders uit de bus dat er een "ticketje" zou worden opgemaakt, en dat men mij zou contacteren hieromtrent.
Ik ben blijven aandringen om onmiddellijk een oplossing te hebben maar dat was blijkbaar onmogelijk.
Zelfs de hele zaak annuleren was ook niet mogelijk.
Op het laatste keek de Proximus bediende mij bijna buiten !
Dus ik heb 2 x 90 km voor niets gereden !!

We zijn vandaag 08 augustus en wat denk u?
Elke dag getest :
NIKS gehoord, NIKS mail gekregen, en NIKS Mobile S, werkt nog steeds niet.

Ik denk WEL dat dit abonnement op mijn volgende factuur zal staan, en dat ik hiermee dus nog niet klaar ben !
Ik wil zo snel mogelijk van dit product vanaf !

VAN GOEDE SERVICE GESPROKEN !!!
Vanmorgen nog steeds NIETS.
Ik heb nu via mail een klacht ingediend (ref. 35108003) + mijn verzoek om ASAP deze Mobile S te annuleren
Benieuwd.
Reputatie 7
Badge +4
Beste, het spijt me dit alles te vernemen. Het mobiel abonnement opzeggen kan alvast via www.proximus.be/opzeggen. Verder dienen we nu het dossier af te wachten. Groetjes Freya
Om de koe bij de horens te vatten, heb ik deze namiddag de "helpdesk" op 0800 22 800 gebeld.
Ik had dit help n° op dit forum ergens gezien ...
Dus weer 20 min. à de tel. gehangen.

Mijn probleem met dat Mobile S Internet was nog steeds "in behandeling".

"Ze" waren verwonderd dat ik nog geen reactie had gekregen van Proximus.
"Ze" gaan nu op mijn vraag toch alles annuleren (en niets factureren ... )
Echter, ook mijn bestaand SIM kaartje met mijn mobile internet n° moet worden geannuleerd.
Ik zou hierover nog mail ontvangen ....
Als ik een nieuw n° zou willen moet ik terug naar een Proximus Center voor een nieuwe SIM kaart (= van het kastje naar de muur ...)

Wat een gedoe ... als ge in de raderen van zo een gedrocht als Proximus bent verzeilt, geraak er maar uit!
Het "juffrouwtje" van de helpdesk (ze deed haar best ...) heeft zelf om de haverklap extra info moeten vragen. (met telkens een aangepast irritant muziekje ... Ja, meneer, er zijn nogal veel producten ...)

... wordt vervolgt
Mail gekregen vandaag 13 h:

"""Beste,
Ik wil u ervan op de hoogte stellen dat het mobiel datakaartje geheel werd opgezegd.
Alsook werd er een correctie op de factuur gemaakt.
Met vriendelijke groet"""

Ben benieuwd naar mijn komende factuur ...

JPJ
Ik heb vandaag mijn factuur gekregen.
Zoals reeds was verwacht, is deze niet juist.

Ik heb een mail gestuurd naar Proximus (naar diegene die mij vorige/bovenstaande mail verzond).
Kopie hieronder:

**** Beste Joni Rigo,
Zoals verwacht is het niet in orde is gekomen met mijn factuur 6841496616.

Ik krijg toch nog 2 aanrekeningen voor "gebruiksdagen" van Mobile Internet S, m.b. op datum van 10 en 11 augustus (2 x 0,48 Euro)
Dit Mobile Internet S heeft sinds de bestelling ervan op 01 augustus NOOIT gewerkt, fout lag bij Proximus !
Factuur PDF in bijlage.
Op deze dagen was mijn datakaartje dan ook al geheel opgezegd, zoals u in uw mail hieronder stelt.
Laat u deze factuur aanpassen met een Creditnota voor 0,96 Euro?
Ondertussen betaal ik 27,50 Euro zoals voorzien is.
Graag antwoord.
Groeten, ****
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Jean-Paul, je kan best jouw persoonlijke gegevens via een privébericht versturen, dit om je privacy te beschermen. Heb 0,96 euro voor jou gecrediteerd. Groetjes, Aziz

Reageer