Beantwoord

onwerkbaar traag vast internet in ons tweede verblijf in de Ardennen...smeekbede aan proximus voor een oplossing.

Toon eerste bericht

105 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Eigenlijk komt het erop neer dat mijn ADSL snelheid steeds te laag is...de technieker heeft daar vorige keer meer dan een uur over aan het over en weer bellen geweest met een technieker bij Proximus zelf om de snelheid iets op te krikken

Dit lijkt mij eigenaardig … omdat u via adsl TV kunt kijken

Er is zeker geen probleem hieromtrent indien uw adsl 1.1/0.4 Mbps down/up aankan

Vermits de Orange en Telenet antennes zich op dezelfde locaties bevinden (Tadaam gebruikt Telenet/Base 4G) vrees ik voor de ontvangst als deze voor Orange ook niet biezonder is

Dat uw webcam beelden eerder wazig zijn heeft waarschijnlijk te maken met de de beperkte adsl uploadsnelheid (max. 512 Kbps)

adsl (zelf met voldoende snelheid  bij de som ADSL/VDSL + 4G bvb 6Mbps + 4G snelheid=20Mbps ) in combinatie met 4G modem, was het toch niet mogelijk om een proximus decoder aan te sluiten , waar staat dat ergens dat het nu wel mogelijk is dan?

Reputatie 2
Badge

Ja tv gaat net... geregeld wel uitval en terug opstarten van de tv decoder. En blokjes af en toe...maar het gaat.

Reputatie 2
Badge

Bedankt al voor het opzoekwerk.. ik wacht even af of er morgen iemand van Proximus hier passeert op het forum. Aangezien bij de XDSL- oplossing de bbox3 ook blijft bestaan, moet tv toch mogelijk blijven, ze werken samen. Of zie ik dit verkeerd...de buren met deze oplossing kijken nog steeds Proximus TV.

Ah ja, op de vraag wanneer VDSL hier mogelijk zou worden was z'n antwoord duidelijk...niet de eerste jaren...het heeft prioriteit 0. Dit is nochtans een nieuwe verkaveling waar flink wordt bijgebouwd.

Ik heb nog eens nagedacht wat ik vroeger me laten wijs maken heb, ofwel heb ik het verkeerd geïnterpreteerd.  Dus ik wacht nog eens het antwoord van M_016 af.

Maar volgen mij kun je zeker geen TV kijken indien je ADSL lijn geen minimum 3Mbps kan leveren dat nodig is voor een TV signaal in SD. Maar wat ik kan verkeerd geinterpreteed hebben is dat je geen TV zou kunnen kijken wanneer je adsl signaal zelf hoger is dan 3 Mbps als de combinatie gemaakt wordt van ADSL+4G !?

Bij Proximus kon je op ADSL zelf geen HD signaal bekijken . 

Reageer