Beantwoord

onwerkbaar traag vast internet in ons tweede verblijf in de Ardennen...smeekbede aan proximus voor een oplossing.

Toon eerste bericht

105 reacties

Reputatie 2
Badge

Google maps toont voor zover ik kan zien een KVD (geen KVD/ROP) = enkel ter plaatse te controleren of Google mpas nog up to date is

Concreet is er niks dat belet dat wanneer ORTHO LEX verdwijnt er een KVD/ROP in de buurt in Ortho in de plaats komt en de KVD in Nisramont als dusdanig blijft staan (kosten/baten analyse Proximus vermits geen universele dienstverplichting meer sinds eind 2013)

De N843 is een gewestweg dus of glasvezel naar de KVD te trekken zal er goedkeuring nodig zijn van het gewest (dus niet enkel van de gemeente voor het betrokken kleine stuk tussen N843 en KVD)

Ik ga ervan uit dat het probleem voor de auteur (voorlopig) van de baan is op basis van xdsl&4G en dat Proximus (en andere zoals Voo bv) door de wetgever vroeg of laat een verplichting voor min. 30 Mbps zal opgelegd krijgen ((EU directive 2020) en mogelijkerwijze via xdsl&4G internet&TV zal aanbieden (of een zuivere 4G oplossing hiervoor zal aanbieden)

Ik ben wel geïnteresseerd indien mogelijk in de met xdsl&4G ter plaatse gehaalde download en upload snelheden op basis van 

https://pxs.speedtestcustom.com/

&

https://speed.measurementlab.net/nl/#/

Die test zal ik met plezier voor je uitvoeren wanneer ik terug daar ben.

Maar die resultaten zijn bij mij juist beter (hogere snelheden) met measurementlab,
maar ik spreek nu wel bij testen over wifi en niet over het mobiel #G netwerk.

Reputatie 7
Badge +4

@wimcha

ik heb downloadsnelheden tot 42 Mbps gehaald, maar Proximus heeft mijn snelheid (terug te vinden in bemerkingen MyProximus - mijn producten - internet) beperkt tot 20 Mbps down en 4 Mbps up wat +/-  in overeenstemming is met de Mlab testresultaten; de Proximus/Ookla tests zijn lager +/- 15 Mbps down en 0.4 Mbps up

In functie van de bezetting 4G van de antenne is er in principe voor xdsl&4G “Tessares” een “cap” van toepassing 

Reputatie 7
Badge +4

@wimcha

het lijkt mij aangewezen dat een Proximus-technieker dit eens ter plaatse komt analyseren en oplossen

vermits u TV kunt kijken op adsl is er zeker geen probleem “om de tandem in gang te laten schieten” 

als uw buren niet op 50 m of meer zitten zie ik ook niet in waarom het bij u niet zou kunnen gaan

wat wel waar is dat de snelheidstest Proximus/Ookla niet betrouwbaar is voor (sommige) xdsl&4G-lijnen (merkelijke onderschatting van de reële snelheid) , vermits u evenwel ook “tergend trage webcam” hebt lijkt dit hier evenwel niet van toepassing te zijn 

eventueel Tadaam (internet&TV) of Orange Flybox 4G overwegen indien geen oplossing kan geboden worden

Reputatie 7
Badge +4

Wim,

Ik laat iemand van de administratieve dienst even contact met je opnemen om nazicht te doen of het bij jullie mogelijk is.

Ja ik zie ook niet anders in wie het anders zou  kunnen oplossen, de vraag bij mij blijft ook altijd hoeveel energie en tijd ze er willen insteken om tot het bot te gaan ….

eventueel Tadaam (internet&TV) of Orange Flybox 4G overwegen indien geen oplossing kan geboden worden

in hoeverre ben je dan zeker dat dit wel goed werkt ?

Reputatie 2
Badge

in hoeverre ben je dan zeker dat dit wel goed werkt ?

Mijn vrouw heeft een GSM-abonnement voor haar werk bij Orange...helaas slechte dekking daar.

Mijn eigen Proximus GSM heeft prima ontvangst...de modem 4G die werd voorzien heeft ook goede ontvangst...dus op dat vlak is Proximus ok.

Tadaam kan nog een oplossing zijn...nog niet kunnen testen.

Ik heb de indruk dat het voor Proximus echt niet meer de moeite waard is om voor één klant tot het bot te willen gaan. Het moeilijke is ook dat ik tijdens de weekdagen door mijn werk daar ook niet veel kan zijn buiten vakantieperiodes.

Ik vond het eerlijk gezegd al raar want  normaal komt een technieker die installatie en instelling doen voor de plaatsing van een 4G  XDSL  Gateway!. 

Reputatie 7
Badge +4

de winst zou inderdaad redelijk beperkt zijn geweest 

Hij dacht toch 30mbps te kunnen halen

Ik ben niet mee vrees ik dit lijkt mij eerder tegenstrijdig nee? Voor de xdsl&4G oplossing is er voor zover mij bekend een “snelheidsbeperking” van toepassing (prioriteit voor “gewoon” mobiel verkeer)

Naast bovenvermelde 4G alternatieven eventueel overwegen beroep te doen op de ombudsdienst telecom (uw adsl snelheid van x Mbps/Kbps down/up is niet meer van deze tijd en de xdsl&4G oplossing werd uw geweigerd)

Opmerking: Voor TV valt u normalerwijze terug op het deel xdsl alleen (=dus indien +/- 0.9 Mbps down zoals vermeld in uw 1e post is TV  via Proximus in principe onmogelijk tot vdsl2 beschikbaar is)

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41

klacht voor bemiddeling

Er is zeker geen probleem hieromtrent indien uw adsl 1.1/0.4 Mbps down/up aankan

wat is er juist geen probleem volgens u?

@M_016 weet jij soms de reden waarom via de 4G gateway het niet werkt als ADSL bvb uitvalt of een zeer lage snelheid heeft?

Reputatie 4
Badge +1
  1. Staat er naast de KVD waarop u aangesloten bent reeds een ROP?
  2. Zo ja graag de codificatie die op het naamplaatje (willekeurig vb. 91EEK0/215) staat en hoe groot is +/- de afstand tot de ROP. 
  3. Ik stel de vraag om te kunnen nakijken of uw LEX vermeld is in de jaarlijkse publieke Proximus publikatie tbv BIPT (en geïnteresseerde techneuten)  mbt “Building Outphasing, Mantra project, VDSL Long Reach etc.).
    Zo ja: kans op upgrade naar VDSL in  20?? 
Reputatie 4
Badge +1

Het blijft  !!hoogst uitzonderlijk dat er reeds een dure ROP-kast geplaatst werd die pas over 4 jaar (2024) aktief zou worden n.a.v. het Proximus Building Outphasing project.

Normaal is dit binnen het jaar.
Dus ofwel werd de ROP-kast bij vergissing véél te vroeg geplaatst ofwel schort er iets met de vergunning voor’t aanleggen van de fiber tot aan de ROP.
Weet dat sommige gemeenten/steden een zogenaamde “sperperiode van een 3 tal jaar” hanteren NA het vernieuwen of aanleggen van een weg of voetpad.

Enkel als betrokkene burger (wet op de privacy) kan u dit zélf officieel navragen op de gemeente.
Of Proximus een door de gemeente opgelegde sperperiode mag vrijgeven aan zijn klanten weet ik niet.

Als er ooit een technieker terplaatse komt hem zeker vragen waar de ontbrekende schakel zich situeert.
Uw situatie is dermate uitzonderlijk dat het de moeite loont om de ware reden te achterhalen.

In ieder geval bedankt om ons op de hoogte te willen houden van het verder verloop.

Reputatie 2
Badge

In ieder geval bedankt om ons op de hoogte te willen houden van het verder verloop.

Doe ik zeker nog...oei is mijn tekst nu verdwenen? Enkel de foto staat er nog?

Reputatie 2
Badge

Er is zeker geen probleem hieromtrent indien uw adsl 1.1/0.4 Mbps down/up aankan

wat is er juist geen probleem volgens u?

@M_016 weet jij soms de reden waarom via de 4G gateway het niet werkt als ADSL bvb uitvalt of een zeer lage snelheid heeft?

Dit is een probleem met zo'n trage snelheid... gedurende de dag krijg ik dit beeld als ik m'n thermostaat op afstand wil regelen ..tijdens de nacht komt hij terug online. Het ligt zeker niet aan de sterkte van de wifi...die hangt bijna naast de zender van de thermostaat.

Reputatie 2
Badge
  1. Staat er naast de KVD waarop u aangesloten bent reeds een ROP?
  2. Zo ja graag de codificatie die op het naamplaatje (willekeurig vb. 91EEK0/215) staat en hoe groot is +/- de afstand tot de ROP. 
  3. Ik stel de vraag om te kunnen nakijken of uw LEX vermeld is in de jaarlijkse publieke Proximus publikatie tbv BIPT (en geïnteresseerde techneuten)  mbt “Building Outphasing, Mantra project, VDSL Long Reach etc.).
    Zo ja: kans op upgrade naar VDSL in  20?? 

Geen idee, waar de ondergrondse kabel op aangesloten is en wat voor kast er in het dorp staat...het is ook Chinees voor mij. Ik weet wel dat er buiten onder het wegdek reeds glasvezel klaarligt. Misschien helpt het je om te weten dat het bij de buren naast en over mij in de straat werd opgelost door XDSL-modem...dus ik vermoed dat VDSL nog niet kon.

ter info:

links:KVD = kabel verdeelkast / rechts:ROP = glasvezelstraatkast

zie ook: → klik hier

Reputatie 2
Badge

ter info:

links:KVD = kabel verdeelkast / rechts:ROP = glasvezelstraatkast

zie ook: → klik hier

Da’s al duidelijker.

Zodra ik ginder ben zal ik in het dorp op zoek gaan naar zo’n kasten.  Natuurlijk weet ik niet waarop ik aangesloten ben...in de straat zelf weet ik dat er zo goed als zeker geen enkele staat. Maar aangezien het bij de omliggende buren niet opglost kon worden buiten die 4G-modem denk ik al dat ik kan voorspellen wat het antwoord kan zijn. U mag gerust weten dat het dorpje 6983 Nisramont is… het is een piepklein gehucht ;er zijn maar een paar straten (veel van die kasten kunnen er zeker niet staan)

Maar nog liever zou ik hebben dat ik een afspraak zou kunnen krijgen dat er iemand van Proximus komt kijken...we zijn de eerste week van augustus daar aanwezig...ik offer daar graag wat vakantie aan op om een oplossing te verkrijgen. We moeten nu al de vakantie inkorten omdat m’n vrouw onmogelijk kan aanloggen voor haar werk.

Reputatie 2
Badge

Even een update. Omdat ik nog geen reactie kreeg van iemand van Proximus zelf, ben ik terug zelf in actie geschoten. Eerst geprobeerd via chat, Nadat ik na twee uur nog steeds geen reactie kreeg buiten het eerste zinnetje “ we zoeken even een agent die u kan verder helpen, we komen zo terug.” Heb ik terug gebeld naar de helpdesk. Ik kreeg een vriendelijke man aan de lijn die me leek te begrijpen. Ik heb voor volgende week maandag een afspraak kunnen regelen ginder met een technieker die komt kijken. Ik heb hem de oplossing met de 4G-modem uitgelegd.

Benieuwd hoe het loopt...ik hou jullie in elk geval op de hoogte.

Reputatie 2
Badge

Reputatie 2
Badge

Inderdaad, nu is het enkel nog de vraag hoe ik dit verwezenlijkt krijg door Proximus...elk contact met de klantendienst heb ik deze oplossing vermeld omdat dit bij de buren ook was gebeurd. Hopelijk kan ik via deze weg in contact komen met hen om een afspraak te regelen,

Iedereen al bedankt voor de nuttige info.  Charlotte (van het forum hier) ging proberen dat iemand van Proximus contact met me zou nemen. Ik hoop dat dit lukt.

Ik hou jullie zeker op de hoogte indien dit gebeurd.

daarom dat ik de opmerking maakte dat die twee ?? het meest belangrijk waren :relaxed:

Reputatie 2
Badge

@Snor

LEX = Ortho gepland 03/24

KVD staat in een zijstraatje van N843 iets verder dan nr 6B (nrs naderbij bijgelegen huizen niet direct zichtbaar)

Nisramont zit in een zgn witee/grijze zone en mogelijks is de vraag naar een xdsl&4G in de betrokken regio groter dan het aanbod (er is ook geen aanbod Voo)

Als ik het goed begrijp maak ik dus een kans om XDSL&4G als oplossing te krijgen.

Het straatje op de foto ken ik...wij zitten in een zijstraat van de N843 maar langs de andere zijde...200m voorbij de kapel rechts omhoog. Ik schat ongeveer 600m van de KVD.

Dat is nuttige informatie, bedankt.

ik denk dat je nu een beetje te enthousiast bent!

Maar ik blijf hopen voor u dat Prox toch nog wat goed nieuws kan brengen.

Reageer