Vraag

onverwacht probleem internetverbinding tv

  • 7 October 2019
  • 3 reacties
  • 949 Bekeken

Ik heb al heel wat opzoekwerk verricht maar heb nog geen oplossing gevonden.
Ik kan bijna geen tv kijken omdat er steeds onverwacht probleem met netwerkverbinding is opgetreden. Internet werkt volgens mij normaal aangezien ik probleemloos netflix kan kijken en ook de opnames werken normaal.
Hoe kijk ik nu tv: ik neem het programma op en begin even later via de opnames te kijken. Niet echt zoals het hoort te zijn maar zo heb ik toch nog wat tv.
Als de storing zich voordoet blijft het lampje van DSL netjes branden. De digibox is aangesloten met een devolo magic1 met een lan kabel.
Waar ik geen antwoord op gevonden heb is het volgende: om een snelle verbinding te hebben moet je een groene led op de B-Box3+ hebben, voor de tv heb ik een oranje led flikkeren, dit betekend een tragere verbinding. Is deze verbinding voldoende of is dit mogelijk de oorzaak van de het falen.
Alle hulp welkom en alvast bedankt op voorhand!

This topic has been closed for comments

3 reacties

als je uw decoder rechtstreeks zou verbinden met de bbox3 zou je deze problemen niet hebben want met powerlans zijn er dikwijls problemen, heb je al eens de devolo's in een ander stopcontact gestoken om te zien of het dan beter wordt, zeker de devolo's niet aansluiten op het elektriciteitsnetwerk via een verleng stopcontactenverdeeldoos .
Bedankt voor je reactie, ik kan je deels volgen maar waarom werkt netflix en opnames dan wel perfect. Ik zal eens een lange lan kabel maken tot in de kelder en vergelijken.
De devolo steekt rechtstreeks in een stopcontact.
Ik heb 3F+N en zou misschien de zekering op een andere fase kunnen zetten moest dit helpen.
Heb je dit probleem ook als je naar een SD programma kijkt i.p.v. een HD programma?
Het wel zo dat je bij multicast ook vlugger gaat iets opmerken van fouten in het beeld, dus als je naar een programma kijkt en je dit bv ook niet opmerkt als je via internet iets bekijkt zoals netflix. ook als het netflix is via de decoder, wat op het zelfde neer komt..

Moest je het probleem nog hebben als je de decoder rechtstreeks verbonden hebt via een lange utp kabel aan de bbox
dan zou ik zowel de bbox en de decoder eens resetten en wel in die volgorde
  1. decoder zonder stroom zetten
  2. bbox resetten en wachten tot DSL continu blijft oplichten (je terug kunt surfen)
  3. nu de decoder resetten.
hoe bbox resetten > klik hier
Hoe decoder resetten > klik hier