Beantwoord

Onverwacht probleem - geen verbinding

  • 20 September 2018
  • 19 reacties
  • 2361 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Ik wou even horen of er nog mensen hetzelfde probleem ervaren, of dit misschien aan mijn toestellen zou liggen.
Sinds iets meer dan een week heb ik heel regelmatig (2-5 keer per avond, elke avond) dat tv en internet onderbroken wordt. Ik zie op tv error melding "onverwacht probleem - er is geen verbinding beschikbaar". Na een minuut of zo herstelt zich dit altijd wel vanzelf, maar dit begint echt vervelend te worden. Ik heb zowel de bbox als de modem al eens herstart, maar dit blijft gebeuren.
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 22 September 2018, 08:25

Bekijk origineel

19 reacties

Uw DSL controlelampje blijft dit op het zelfde moment dat dit voorvalt continu branden of ligt die te pinken.
Reputatie 3
Badge +1
Ik denk dat die aan het pinken was, dat de verbinding van aan de bbox al verbroken was. Ga er nu de volgende keer nog eens goed op proberen letten.
Als dit he geval is zal het proximus team dit zeker kunnen vaststellen dat de DSL verbinding uitvalt en kunnen ze dan mss voorstellen om de bbox te vervangen of een technieker te sturen want dit kan ook een fout zijn in de lijnkaarten waarop je lijn aangesloten is om de bbox van signaal te voorzien en soms moet de technieker dan eens proberen om je op een andere poort aan te sluiten, enfin ik laat uiteraard de beslissing wat er verder moet gebeuren over aan de mensen van het Proximus team.
Reputatie 7
Badge +3
Evy_01 ik denk dat we best eens een technieker ter plaatse sturen om alles eens grondig na te kijken. Past maandag voor u ? Groeten Els
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb ook soms last van deze foutmelding. Soms maar op 1 van 3 tv's. Ik heb al alles gereset en BBox3 modem/router ook al stroomloos gezet. Wat wordt er eigenlijk gecontroleerd voor dat deze melding verschijnt? Want wanneer ik kijk is er netwerkactiviteit op de decoder en brandt bij de PLC het witte led lampje om te zeggen dat er verbinding is net als bij de wifi bridge.
als tv en internet onderbroken wordt zoals bij Evy, is het gewoon een probleem met transport van het VDSL signaal.
Maar als het over draadloze oplossingen gaat dan zijn die dikwijls het probleem en dit kun je beter uitvissen door gewoon de decoder eens tijdelijk met netwerkkabel te verbinden.
Reputatie 3
Badge +1
Net opnieuw voorgevallen, en het DSL lichtje op de bbox was inderdaad aan het pinken ipv continu te branden. Het is een b-box 2 toestel, ik weet niet of dit uitmaakt welke soort het is.

@ElsJ Als dat 's avonds kan wel? Ik werk voltijds, dus overdag is moeilijk.
Reputatie 3
Badge +1
dubbele post
Ik had dit inderdaad verwacht maar nu zijn we tenminste zeker.
Dergelijke fout kan inderdaad ook aan de bbox kant liggen maar dat kan ook met een bbox3 voorvallen al zou ik vragen aan de proximus medewerkers om deze om te ruilen voor een bbox3 aangezien de bbox2 stiletjes aan het einde van zijn latijn komt en dan kun je al zeker uitsluiten of het aan de kant van de bbox ligt of verderop bv lijnkaarten....
Reputatie 7
Badge +4
Evy, ik heb een afspraak tussen 16.30 en 20u op maandag. Ik boek deze voor je in. Moest dit niet haalbaar zijn, dan geef je ons maar een seintje. Grtjs, Charlotte.
Reputatie 3
Badge +1
Dag Charlotte, dat moet lukken, ik zorg dat ik er ben. Alvast bedankt!

Ondertussen alweer voorgevallen. Ik was een opname aan het bekijken, verbinding verbroken, en opname verdwenen. Dus ja, inderdaad best dat er iemand eens komt kijken.
Reputatie 7
Badge +4
Maandag, mag je er zeker op rekenen dat er iemand langskomt. Fijn weekend! Grtjs, Charlotte.
Ik geef dit alleen mee ter bijkomende info:
zo werd een zelfde probleem als bij u al bv. opgelost door een nieuwe NTP/TF2007 (de proximus intro aansluitdoos / VDSL Filter) te plaatsen, maar de technieker zal dit wel uitvissen...
Reputatie 6
Badge +3
@Martin: Ik had gewoon geantwoord omdat de topicstarter vroeg of er nog mensen last hebben van die foutmelding. Ik wou gewoon weten wat er eigenlijk getest wordt om tot de conclusie te komen dat er geen verbinding is.
Hallo, ik heb exact zelfde probleem. Op een dag verlies ik minimum 40 keer connectie. Soms van 5min of minder. Het gebeurt totaal willekeurig, het gebeurt niet elke dag op zelfde uur. Ik zou graag ook hulp willen om dit probleem op te lossen, ik heb ook nog een topic open staan.
Als je ziet dat op dit zelfde moment je DSL controlelampje van de BBOX modem niet continu blijft branden dan zit het of te wel in de modem, de NTP/TF200 vdsl splitter of aan de kant van Proximus.
Als je de bbox ook al eens gereset hebt en het helpt niet dan is het mss best dat ze eens een technieker sturen (of ander alternatief eerst bbox omruilen!)
BBOX resetten
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
Reputatie 3
Badge +1
Update:
Technieker is langs geweest. BBox2 voelde de bui al hangen, en in het half uur dat ik de tv had opgezet voor de technieker zou langskomen, was de verbinding al 7 keer verbroken. :-P
Het was dus wel duidelijk dat het aan de bbox lag. Nieuwe is geïnstalleerd, en na een paar keer herop te starten en eens wat raar beeld op tv, nu alles (hout vasthouden) perfect in orde. TV staat nu al even aan, en geen verbroken verbinding meer. Ik heb zelfs de indruk dat zowel internet als tv (posten veranderen, door het menu gaan) iets vlugger is!? Misschien enkel mijn inbeelding, maar ik ben in ieder geval zeer tevreden.

Daarnaast had hij ook wel iets met de kabel gezien, iets dat nu nog geen probleem gaf, maar deze winter misschien wel bij vriesweer zou kunnen issues hebben. Iets met kabels in slechte staat in de kabelkast in de straat, zowel bij mij als de andere proximus gebruikers in het gebouw. Het lukte hem niet om die kabels direct te vervangen (verbinding met volledige gebouw werd telkens verbroken), maar daarvoor heeft hij al een nieuwe afspraak ingepland om die te komen herstellen.

Enfin, mijn probleem lijkt volledig opgelost te zijn. Een welgemeende dankuwel aan de moderators hier en de technieker zelf om dit zo snel te herstellen. Als het goed is, mag het ook eens gezegd worden. 🙂
Bedankt voor de feedback
Reputatie 7
Badge +4
Evy, ben heel blij te horen dat dit probleem is opgelost. Fijne dag nog! Grtjs, Charlotte.

Reageer