Vraag

Onstabiele internet connectie wanneer TV aan

  • 7 November 2020
  • 81 reacties
  • 2140 Bekeken


Toon eerste bericht

81 reacties

Het zou me heel erg verwonderen dat prox specialisten ter zake nog niet zouden weten waar het schoentje wringt maar ik denk veeleer dat het oplossen van het probleem blijkbaar een veel moeilijker zaak is voor hen...

@HadewychT  probleem nog steeds aanwezig. Laatste weken happeren opnames ook vaker na het door/terugspoelen. (geluid ok, maar minimale stotter op beeld) Even pauzeren en wachten lost dit meestal op.

Gisteren ook een error p131 op een opname en vandaag staat hij zelfs niet meer in het overzicht?

@Mars Het blijkt inderdaad iets te zijn waar meerdere klanten problemen mee ondervinden. We zijn volop bezig om hiervoor een oplossing te vinden. 

We hebben, in bepaalde gevallen, onderbrekingen opgemerkt tijdens online gaming of videoconferencing terwijl je TV Replay, je opnames of een VOD-film bekijkt.  We werken aan een oplossing om deze ervaring in de nabije toekomst te verbeteren.

Voor Shadow gaming raden wij een minimum lijncapaciteit van 30 mpbs aan om een goede gebruikerservaring te hebben. Je kan de lijncapaciteits instellingen controleren in de Shadow-applicatie. 

Proximus werkt ook hier aan een oplossing om deze ervaring te verbeteren.

Bedankt voor je begrip

@HadewychT  bedankt voor de update.

Bij mijn laatste opname te bekijken, kreeg ik de melding 'sending logcat to syslog server'. Kan ik aannemen dat dit onderzoek is van Proximus?

Reputatie 2

Ik heb deze avond nog eens tijd gehad om wat te testen.
Mijn eerdere vaststellingen kon ik bij deze bevestigen. Ik ga er ook vanuit dat ik dit zo gemakkelijk kan repoduceren, ze dit bij Proximus zelf ook wel kunnen.

  • Verschil tussen geen TV  en live tv via Proximus Decoder is verwaarloosbaar.
  • Verschil tussen live tv en uitgesteld of opname is duidelijk wel aanwezig.

Zie mijn eerdere post met log hierover.
 

Vandaar wou ik ook even nakijken of ander internet verkeer een gelijkaardige invloed zou kunnen hebben op de verbinding die ik heb met de cloud computer. Daarom heb ik op de Proximus decoder de netflix app opgestart en een stream opgevraagd. Net zoals bij mijn vorige testen zijn zowel de Proximus decoder als mijn computer bekabeld aangesloten. Zijn alle andere apperaten losgekoppeld en is WiFi uitgeschakeld.

TV Decoder was uit tot +/- 02u30
TV Decoder opgestarten en live tv tot ongeveer 02u35
Netflix steam opgestart om 02u39


Dus nee, een Netflix stream heeft geen (of amper) invloed.

dit is blijkbaar in overeenstemming met de talrijke meldingen “schokkerig beeld bij bekijken opnames” waaraan de v7 decoder gevoelig is.

Ik vraag mij af of je nu eens zou voorstellen aan Proximus om de conductor (wifi doctor) voor je bbox uit te zetten of dit iets zou uitmaken!!!

Reputatie 7
Badge +4

@MaxProx Heb je nog een extra switch staan ? Is het dan mogelijk om eens te testen zonder die switch en alles rechtstreeks op de B-box te verbinden ?

Zijn je andere toestellen draadloos verbonden, of ook via kabel zoals de decoder ? Als het draadloos is, via welk toestel dan (wifi booster, wifi bridge,…)?

Dan kan ik deze extra info ook doorgeven naar onze specialisten. 

Reageer