Beantwoord

Onstabiele internet connectie wanneer TV aan

  • 7 November 2020
  • 85 reacties
  • 2718 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

85 reacties

@GeertC 

 

Ik heb vanmiddag inderdaad gemerkt dat het internet is weggevallen.

Ik heb vanavond opnieuw getest met hetzelfde resultaat. 

Deel 1 is met TV aan (opname bekijken). Duidelijk continu spikes boven de 100ms (want dus voor een videogame niet speelbaar is). Rond 20u47 en volgende viel het internet zelf 2 maal volledig weg voor enkele seconden.

Deel 2 vanaf 21u is met TV uit. (2 Spikes zijn bekijken van video op gsm, wat ik gek vind dat dit ook direct invloed heeft).

 

 

Graag hoor ik of er nog andere opties zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

@MaxProx 

we hebben daarjuist je netwerk een reset gegeven, (je zal gemerkt hebben dat je internet daarjuist even wegviel)

Normaal zou het nu in orde moeten zijn.

 

Geert

Reputatie 7
Badge +4

 

U hebt gelijk evenwel enkel Proximus-medewerkers kunnen u toelichting//uitleg verschaffen en eventueel een oplossing bieden

Ik vermoed dat het een bandbreedte probleem betreft gekoppeld met de prioriteit doorstroming IPTV waardoor er een “bottleneck” ontstaat (cfr. grote PL vermeld in uw voorlaatste bericht)

 

Net getest voor 1u met lopende Facebook Live stream en dan geen impact op internet van pc (geen ping spikes etc.).

TV gaat aan (21u) en opname wordt opgevraagd (21u05) en volgende resultaat:

 

 

Ik hoop dat er binnen het Flex abonnement toch verwacht kan worden dat TV en internet op gelijk tijdstippen gebruikt kunnen worden

Ja

zonder impact op elkaar?

Neen de decoder gebruikt bandbreedte

De V7 decoder heeft ook een internet verbinding nodig om gebruik te kunnen maken van zijn apps. Dus wanneer de decoder in gebruik is, kan dit invloed hebben op de bandbreedte van het internet

Vastgestelde packet loss/ping spikes/jitter kunnen eventueel te maken hebben met de gebruikte streaming en/of gaming applicaties bv betrokken toepassingen bevinden zich op andere (buitenlandse) netwerken/servers 

 

 

@M_016 Ik denk dat we kunnen uitsluiten dat de oorzaak van het probleem de externe service (streaming/gaming) is. Immers is de test in één stuk uitgevoerd en zie je duidelijk dat er geen problemen zijn voor het inschakelen van de TV decoder en na het uitschakelen van de decoder.

Hieronder vind je de resultaten van een 2de test:

17u42 log start - 17u54 TV AAN -  18u09:30 Terugspoelen programma - 18u14 TV UIT - 18u30 log stop

 

Zoals @Martin  aangeeft zou het afspelen van de TV niet zoveel bandbreedte mogen innemen dat dit leidt tot een instabiele connectie. Downloaden kan trouwens nog prima tegen de aagegeven snelheid, enkel de stabiliteit (wat hier wordt aangegeven via de ping grafiek) is een probleem.

 

@YorickP De decoder is bekabeld. De test wordt uitgevoerd via Wifi momenteel (maar zelfde resultaat bedraad).
De test stuurt enkel pings uit dus dit lijkt me geen hoge bandwith toepassing te zijn.

De traceroute die de logger aanmaakt, geeft volgende resultaten met indicatie van Packet Loss:

 

Ik weet niet hoe ik bovenstaande informatie uit de tabel dien te interpreteren, maar hopelijk kunnen jullie er verder mee.

 

Graag hoor ik wat ik verder nog kan veranderen om de stabiliteit te verhogen.

daarom dat de voorwaarde ook is om een V7 decoder te krijgen o.a is dat je lijnsnelheid > dan 30Mbps

maar als er geen streaming apps actief zijn op je V7 decoder dan zou dit toch minder problemen mogen geven, want de zenders worden toch nog niet gestreamd in UHD 

Reputatie 6
Badge +3

Uw lijntesten zien er alvast prima uit.

 

Mits u ook vermeldde dat de decoder met kabel aangesloten is, kunnen we wifi-connectie of externe storingfactors uitsluiten.

 

Wanneer de TV op staat, zal de decoder op de achtergrond ook nog bezig zijn met connecties te maken en updaten van bepaalde services.

Net zoals @M_016 vermeldde kan het zijn dat wanneer u met activiteiten bezig bent die veel bandbreedte in beslag nemen of een hoge constante snelheid vereisen, er packet losses of high pings ontstaan.

Reputatie 7
Badge +4

Ik hoop dat er binnen het Flex abonnement toch verwacht kan worden dat TV en internet op gelijk tijdstippen gebruikt kunnen worden

Ja

zonder impact op elkaar?

Neen de decoder gebruikt bandbreedte

De V7 decoder heeft ook een internet verbinding nodig om gebruik te kunnen maken van zijn apps. Dus wanneer de decoder in gebruik is, kan dit invloed hebben op de bandbreedte van het internet

Vastgestelde packet loss/ping spikes/jitter kunnen eventueel te maken hebben met de gebruikte streaming en/of gaming applicaties bv betrokken toepassingen bevinden zich op andere (buitenlandse) netwerken/servers 

 

 

@MaxProx

Kan u uw klantennummer of lijnnummer toevoegen aan uw forumprofiel, dan kunnen we uw lijn ook even natesten.

 

De V7 decoder heeft ook een internet verbinding nodig om gebruik te kunnen maken van zijn apps. Dus wanneer de decoder in gebruik is, kan dit invloed hebben op de bandbreedte van het internet

@YorickP  klantennummer is toegevoegd aan profiel.

 

Ik hoop dat er binnen het Flex abonnement toch verwacht kan worden dat TV en internet op gelijk tijdstippen gebruikt kunnen worden zonder impact op elkaar?

Reputatie 6
Badge +3

@MaxProx 

Kan u uw klantennummer of lijnnummer toevoegen aan uw forumprofiel, dan kunnen we uw lijn ook even natesten.

 

De V7 decoder heeft ook een internet verbinding nodig om gebruik te kunnen maken van zijn apps. Dus wanneer de decoder in gebruik is, kan dit invloed hebben op de bandbreedte van het internet