Onstabiel internet v2


  • Practitioner
  • 28 reacties
De terugkeer van de slechte ping. Ik heb sinds een paar dagen terug last van mijn ping. Het is van januari geleden dat ik daar nog last van had het was toen plots verdwenen, maar het is terug.(het ligt niet aan mijn internet, dus het heeft geen zin om mijn lijn te checken) Je kan duidelijk zien dat het ligt aan jullie server(109.131.224.1) die ik in de bijlage laat zien met een foto. Zouden jullie alstublieft dit probleem zo snel mogelijk willen oplossen zo lang het nog vakantie is....

30 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo,

ik laat het onderzoeken en houd je op de hoogte.

MVG,
Wim
ter info: ik meet 140ms voor google.be
Is er nu al gecheckt wat juist het probleem is? , want het kan zo niet doorgaan. Ik kan niet om de 3 maand komen zagen voor het internet. Ik ben ook niet van plan om 4 weken lang met zo een internet te spelen, zoals de vorige keer. Als het niet snel veranderd dan zit er niks anders op dan veranderen van provider. Ik heb geen tijd om hier mijn tijd aan te besteden.
Reputatie 7
Badge +4
Ik lees adsl, correct? Dit lijkt mij in eerste instantie inderdaad een backbone probleem van overbelasting. Wanneer - = welk tijdstip - ondervindt u problemen? Als bv. iedereen 's avonds voor zijn TV zit?
Op dit moment. heb ik er last van. Ik kan niet spelen met 200 ping. En gisteravond van 22u-03u werkte het ook helemaal niet. Dus ik denk niet dat het aan overbelasting ligt.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb de tijdstippen nog doorgestuurd zodat we gerichter kunnen zoeken naar de oorzaak van je probleem. We houden je op de hoogte.

Groetjes,

Kim
Ik hoop het, want vorige keer had je collega net hetzelfde gezegd en 2 dagen later was er nog niks gebeurd.
Reputatie 7
Badge +4
Met overbelasting bedoel ik "backbone Px" en/of route naar de betrokken server(s)
Alhoewel om bv. 03h waarschijnlijk niet Px backbone meer
Ik ga er bv. vanuit dat IPTV pakketten prioriteit hebben op "gewone" datapakketten
Enig idee van de jitter (naast uw onaanvaardbaar hoge ping van 200 ms) ?
De jitter is laag rond de 2 ms, maar als ik speedtest doe naar de server van proximus is mijn ping oke, maar als ik naar een game een traceroute doe is mijn ping hoog.
Reputatie 7
Badge +4
cdr, de betrokken diensten hebben nagekeken en de latency op hop 2 (109.131.224.1) is normaal. De latency op de volende hop (hop 3) is wel perfect wat wil zeggen dat hop 2 goed werkt.
Wat is het probleem dan met het internet? Er is toch een reden waarom ik zo een hoge ping heb.
Reputatie 7
Badge +4
Ref.:
https://www.pingman.com/kb/42
https://www.quora.com/What-is-the-difference-between-lag-latency-and-ping
https://www.pcgamer.com/what-are-latency-and-ping-and-what-do-they-mean-for-gaming/
https://en.wikipedia.org/wiki/Latency_%28engineering%29

-> +/- 200 msec niet direct om naar huis te schrijven = niet behoorlijk (sorry Px)
ik zie om mijn adsl lijn Px voor hop 2 evenwel een gelijkaardig resultaat
vermoeden: queuing (geen overbelasting)

resultaat ping 8.8.8.8 (16/04 +/- 21h)
Mijn Px adsl: 35 to 37 mean 35 ms
Mijn Telenet internet: 20 to 24 mean 22 ms
Orange internet@home (4G): 31 to 173 mean 67 ms
Dus wat kan hieraan gedaan worden, zodat het probleem wordt opgelost
Reputatie 7
Badge +4
je kan dan toch best nog even je interne opstelling controleren
je lijn zelf is volledig in orde, en onze reactive van de hop is ook ok
Wat zou ik dan moeten controleren, want volgens mij is alles in orde.
Reputatie 7
Badge +4
Indien er in een warenhuis 3 kassa's zijn met elk 12 wachtenden, dan kan het nuttig zijn een 4de te openen teneinde de wachtenden te herleiden tot 9 per kassa (en de waarschijnlijke wachttijd aldus te verkleinen)
De vraag stelt zich evenwel in hoeverre de adsl dyn isp belgacom lag al dan niet een merkbare invloed heeft op uw gaming verkeer.
Voorgesteld wordt dat u bv. een ping controle doorvoert op bv. google.com en op de gaming X server

P.S.
En er is zeker niets aan de hand met uw (access) lijn...
"Hoe zou ik dan een nieuwe kassa kunnen openen" en er is niks met mijn lijn
en hoe komt het dat ik al 3 maanden geen last meer had daarvan
Reputatie 7
Badge +4
Kassa's worden uiteraard door het warenhuis en niet de klant geopend
Ik vrees dat ik u niet direct verder kan helpen (misschien kunnen anderen dat eventueel wel)
Test vandaag rond deze tijd : tracert -4 www.google.com
Hop 2 bij Px = IP adres klant bij Px adsl = +/- 200 ms; 9/10 hops tot google.com
Hop 2 bij Tnt = IP adres klant bij Tnt = +/- 15 ms; 12/13 hops
ping www.google.com = +/- in beide gevallen 35 ms

Indien u een probleem hebt bij gaming en dus niet tevreden bent, bv. nog op adsl aangesloten bent en Px kan u geen (betere) oplossing bieden , best uitkijken naar een alternatief en bv. de theoretische snelheid op uw adres controleren in functie van het eventueel gewenste abo (betrokken test werkt blijkbaar niet altijd met edge, wel met bv. internet explorer)
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mijn-gemiddelde-haalbare-breedbandsnelheid/
waarom dit bij sommige niet werkt met Edge is mij ook een raadsel!
ik heb bij die http://proximus.be/internetsnelheid tot nu toe nog nooit met Edge enig probleem ondervonden onder windows 10 ver 1709.

@cdr
wat geeft de test
ping 127.0.0.1 -n 20
bij u.
Reputatie 7
Badge +4
@martin komt u - in vdsl - ook met tracert -4 www.google.com in hop 2 al dan niet aan +/- 200 msec (adsl dyn isp)?
P.S. Ter info: Ik sprak wel van Tnt theoretische speedtest op adres niet deze van Px
+- 150 ms
ping naar hop2 = 15ms
Reputatie 7
Badge +4
Dus adsl of vdsl maakt niet direct veel uit (wel beduidend meer dan Tnt)
Vermits de pings "ok" zijn, zie ik niet direct in waar een eventueel gaming probleem zou kunnen zitten (= is er wel een probleem?)
ik zie niet direct in waarom dit een grote rol zou spelen, als de snelheid natuurlijk niet als een slak wordt 😉
ja, gisteren avond had ik terug last van mijn internet ik had op mijn game een ping van 100-200 ms. Wat wel redelijk ambetant is om mee te spelen. Ik heb de ping 127.0.0.1 -n 20 geprobeerd en ik kom uit dat ik 32 bytes heb en 128 TTL.

Reageer