Beantwoord

Onregelmatige internetverbinding - problemen Philips Hue homekit

  • 21 August 2018
  • 18 reacties
  • 543 Bekeken

Ik heb een internetradio en die stagneert heel vaak, met andere woorden de uitzending stopt gewoon en hervat nadien. Kan dit aan de BB0X 3 te wijten zijn ?

Via mijn iPhone Se gebruik ik homekit voor de bediening van mijn Philips Hue lampen. Deze app valt soms uit en dit voor meerdere uren om nadien dan wel weer operationeel te zijn en dit gebeurt meerdere malen per dag. Dit probleem heb ik voorgelegd aan de technici van Philips Hue en alles werd gecheckt met hen en het probleem kan dus niet liggen bij de app of de nieuwe Hue Bridge 2. Kan dit aan de BB0X 3 te wijten zijn ?
icon

Beste antwoord door Martin 21 August 2018, 08:39

Bekijk origineel

18 reacties

Als je andere toestellen verbindt via wifi heb je dit dan ook voor bv notebook enz...
en als je de notebook of pc bv verbindt met netwerkkabel valt dit dan ook soms voor.
👉 tips om je wifi te verbeteren
👉 tips om wifi te versterken
Eventueel bbox even heropstarten (5sec stroom onderbreken)
Desnoods even 👉 resetten
Reputatie 7
Badge +3
Poireaux,

We kijken je verbinding eens na, je mag me je via deze link je klantnummer of telefoonnummer doorsturen.

Groeten Geert
ik heb dit ook wanneer ik surf op mijn telefoon via de wifi, dan verdwijnt de connectie van mijn internetradio ook.
Reputatie 7
Badge +3
Poireaux,

Ben je soms verbonden met de smart WiFi dan? Eventueel moet je de smart Wifi via de instellingen dan selecteren en 'vergeten' aanduiden.

Groeten Geert
ik heb dit ook wanneer ik surf op mijn telefoon via de wifi, dan verdwijnt de connectie van mijn internetradio ook.
en ook als je via netwerkkabel verbonden bent met pc/notebook aan de bbox modem/router
Heb je al eens de 👉 verbindingstijden bekeken op MyProximus
ik werk met MacBook Air zonder ethernetaansluiting.....
Heb je al eens de 👉 verbindingstijden bekeken op MyProximus
=========================
ik werk met MacBook Air zonder ethernetaansluiting..... valt die dan ook weg
nee die valt niet weg tenminste dat ik het niet opmerk in elk geval
Als je niks merkt in je verbindingstijden en je MacBook heeft ook geen verbindingsonderbrekingen zal het mss toch iets te maken hebben met de manier waarop je andere toestellen verbinding maken zoals ook aangehaald door > Poireaux,
Ben je soms verbonden met de smart WiFi dan? Eventueel moet je de smart Wifi via de instellingen dan selecteren en 'vergeten' aanduiden.
Groeten Geert
Hi Geert, sorry maar ik begrijp wel niet wat 'smart' wifi is.... via welke instellingen en waar kan ik dit configureren ?
thx
net gevonden wat het is.... ik heb dit niet geactiveerd dus dat kan het ook niet zijn hé
Reputatie 7
Badge +3
via de My proximus app, kan je dat instellen op je smartphone of tablet. (zie link)

https://www.proximus.be/nl/id_cb_wifispot/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/producten/andere-producten-en-opties/internet-abonnementen/gratis-smart-wi-fi.html

als je video's streamt via youtube lukt dat wel of heb je dan ook onderbrekingen?

Geert
ik heb dit niet geactiveerd dus dat kan het ook niet zijn hé
Reputatie 7
Badge +3
Los van de verbinding, video's streamen via bv. youtube lukt dat wel?

Geert
bekijken lukt maar zélf iets streamen naar youtube heb ik nog nooit gedaan.
Nog een opmerking : bij gebruik van FaceTime valt de verbinding wel geregeld weg...
eens gezocht met google search
👉 https://www.google.be/search?q=bij+gebruik+van+facetime+valt+internetverbinding+weg

mss is dit al een van de oplossingen die je daar vindt
👉 https://www.icreatemagazine.nl/workshop/problemen-met-facetime-of-imessage-router-firewall/
Bedankt hoor Martin voor al je moeite ! Ik kijk het zeker na :-)
groeten, Philip

Reageer