Vraag

Onophoudelijk spam mails

  • 12 August 2019
  • 5 reacties
  • 189 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 684 reacties
Onophoudelijk ontvangen wij in onze skynet mailbox spam mails . Dit onder de naam van verschillende firma's die alle aanbiedingen doen, enkel maar klikken op de link ...

De mailadressen worden telkens geblokkeerd en als spam gekenmerkt, maar de mailadressen worden precies gelijk konijnen vermenigvuldigd en het zijn er steeds nieuwe , zodat ze aan de spam filters ontsnappen.
Op bijgevoegde foto vindt U een dergelijke mail en zie onderaan, aangeduid met pijlen, het betreft twee verschillende adressen in V.S. .

Vragen :
  1. Kan Proximus deze vloed van spam mails stoppen ?
  2. Wat zijn de ervaringen van andere leden, met deze spam mails ?
  3. Zijn de adressen onderaan de mail ook voor iemand bekend ?
  4. Is uitschrijven een goed idee ? Volgens mij niet .... want dan geef je aan dat je mailadres effectief bestaat.
Hopelijk stopt deze toevloed .....


Ro


5 reacties

Ik denk niet dat Proximu spam kan tegenhouden. Zoals je zelf zegt: "de mailadressen worden precies gelijk konijnen vermenigvuldigd en het zijn er steeds nieuwe , zodat ze aan de spam filters ontsnappen". Waarom dan op die van Proximus niet? Tenzij ze op IP adres zouden blokkeren wat (even) zou kunnen helpen, maar dan komen ze wel via een andere mailserver terug.
Spam onderwerpen vind je genoeg op dit forum, het verwondert mij zelfs dat je niet eerder over die eindeloze spam ben gevallen en (bij mijn weten dan) niet eerder op dit forum hebt gereageerd. ;)

Zeker niet uitschrijven! Als je al op een goede link zou terecht komen, zou dat al een mirakel zijn, maar waarschijnlijk voert de link naar een webpagina die malware installeert, dus niet doen!
het zal wel ook op ip adres gebeuren, want anders zou het niet mogelijk zijn dat ik er nog zo weinig ontvang en ook ontvang ik er omzeggen geen bij ander mail providers zoals gmail
etc....

Inderdaad reageren uitschrijven maakt het alleen maar erger en lezen best ook niet, bij mij is dit direct de vuilbak in ☺️
Reputatie 7
Badge +4
Eventueel bv. bij gebruik van webmail "regels" definiëren om dergelijke e-mails te verwijderen:
rechtsboven "instellingen" (horizontale strepen) basisinstellingen - e-mail - regels - nieuwe regel toevoegen (bv. afzender bevat …. @skynet-mail.ga)
hoe afzender detecteren:
betrokken e-mail selecteren - horizontale strepen naast rechts doorsturen/verwijderen - bron tonen - "from" zoeken in de getoonde tekst bv. from coupon@skynet-mail.ga

Succes
Noot: Dit is wel onbegonnen werk als ze altijd maar van mailadres veranderen wat veel voorvalt net zoals met ongewenste oproepen op gsm bv je kunt die ook op je toestel blokkeren maar is ook niet uit te houden aangezien die ook altijd van nummer veranderen
Reputatie 7
Badge +3
Graag vermeld ik nog even de link wanneer je een verdachte mail mocht ontvangen hebben.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/vermijd-phishingfraude-via-e-mail-sms-telefoon.html

Geert

Reageer