Op 31/10/2020 zijn wij verhuisd. Begin oktober belde ik reeds de Proximus klantendienst om zeker te zijn dat we op de dag van onze verhuis een actieve internetverbinding zouden hebben. Gezien het een nieuwbouwwoning betreft werd de Proximus kabel ook al reeds geruime tijd geleden binnengebracht.
De eerste medewerkster die ik aan de lijn kreeg legde mij uit dat er 2 manieren waren om een verhuis aan te pakken: via een technieker, of via de optie “do it yourself” (zonder technieker). Ik had mijn oude modem en decoder nog, dus ik koos voor de optie “do it yourself”. Gezien ik geen bevestigingsmail kreeg belde ik terug waarna bleek dat er effectief geen verhuis was aangevraagd. Enkele weken later belde ik nogmaals terug om de laatste status op te vragen. Deze medewerker zou mij de dag zelf nog een bevestigingsmail sturen. ‘s Avonds ontving ik een e-mail dat er op 19/11/2020 een technieker zou langskomen. Hiermee was ik absoluut niet gediend gezien ik op 31/10/2020 verhuisde en in tijden van lockdown en thuiswerk onmogelijk zonder internet kan. Proximus had mij weken geleden tenslotte al meermaals bevestigd dat een technieker zeker niet verplicht was bij een verhuis.
Opnieuw belde ik met de klantendienst. De volgende medewerker vertelde mij dat ik op de dag van mijn verhuis de technische dienst moest bellen. Zij zouden mijn internet simpelweg vanop afstand kunnen activeren. Op de dag zelf wist de technische dienst mij echter te vertellen dat er bij een verhuis altijd een technieker dient langs te komen. Uiteraard kon ik hiermee absoluut niet akkoord gaan.
Opnieuw belde ik naar de Proximus verhuisdienst. Wederom wisten zij mij te zeggen dat de optie “do it yourself” nog steeds mogelijk is. Er werd een spoedticket aangemaakt waarop ik na 48 uur reactie zou krijgen. Nooit heeft Proximus mij hierover gecontacteerd. Na opnieuw de technische dienst te contacteren werd mij ook door hun verteld dat een technieker geen verplichting is bij een verhuis. Opnieuw werd een spoedticket aangemaakt waarop ik nooit reactie kreeg. 4 spoedtickets later zonder enige reactie of gevolg ben ik ten einde raad… Ik denk dat we kunnen besluiten dat verhuizen zonder technieker niet mogelijk is bij Proximus. Het is duidelijk dat men daar intern toch wel het één en ander moeten kortsluiten met elkaar.
Gezien ik reeds lang op voorhand mijn verhuis heb aangekondigd en mij constant tegenstrijdige info werd gegeven hoop ik dat Proximus dit zo snel mogelijk kan oplossen. Ook wij moeten thuiswerken en kunnen absoluut geen 2 weken wachten op een internetverbinding...