Onmogelijke verhuis

  • 8 November 2020
  • 24 reacties
  • 626 Bekeken

Op 31/10/2020 zijn wij verhuisd. Begin oktober belde ik reeds de Proximus klantendienst om zeker te zijn dat we op de dag van onze verhuis een actieve internetverbinding zouden hebben. Gezien het een nieuwbouwwoning betreft werd de Proximus kabel ook al reeds geruime tijd geleden binnengebracht.

 

De eerste medewerkster die ik aan de lijn kreeg legde mij uit dat er 2 manieren waren om een verhuis aan te pakken: via een technieker, of via de optie “do it yourself” (zonder technieker). Ik had mijn oude modem en decoder nog, dus ik koos voor de optie “do it yourself”. Gezien ik geen bevestigingsmail kreeg belde ik terug waarna bleek dat er effectief geen verhuis was aangevraagd. Enkele weken later belde ik nogmaals terug om de laatste status op te vragen. Deze medewerker zou mij de dag zelf nog een bevestigingsmail sturen. ‘s Avonds ontving ik een e-mail dat er op 19/11/2020 een technieker zou langskomen. Hiermee was ik absoluut niet gediend gezien ik op 31/10/2020 verhuisde en in tijden van lockdown en thuiswerk onmogelijk zonder internet kan. Proximus had mij weken geleden tenslotte al meermaals bevestigd dat een technieker zeker niet verplicht was bij een verhuis.

Opnieuw belde ik met de klantendienst. De volgende medewerker vertelde mij dat ik op de dag van mijn verhuis de technische dienst moest bellen. Zij zouden mijn internet simpelweg vanop afstand kunnen activeren. Op de dag zelf wist de technische dienst mij echter te vertellen dat er bij een verhuis altijd een technieker dient langs te komen. Uiteraard kon ik hiermee absoluut niet akkoord gaan.

Opnieuw belde ik naar de Proximus verhuisdienst. Wederom wisten zij mij te zeggen dat de optie “do it yourself” nog steeds mogelijk is. Er werd een spoedticket aangemaakt waarop ik na 48 uur reactie zou krijgen. Nooit heeft Proximus mij hierover gecontacteerd. Na opnieuw de technische dienst te contacteren werd mij ook door hun verteld dat een technieker geen verplichting is bij een verhuis. Opnieuw werd een spoedticket aangemaakt waarop ik nooit reactie kreeg. 4 spoedtickets later zonder enige reactie of gevolg ben ik ten einde raad… Ik denk dat we kunnen besluiten dat verhuizen zonder technieker niet mogelijk is bij Proximus. Het is duidelijk dat men daar intern toch wel het één en ander moeten kortsluiten met elkaar.

Gezien ik reeds lang op voorhand mijn verhuis heb aangekondigd en mij constant tegenstrijdige info werd gegeven hoop ik dat Proximus dit zo snel mogelijk kan oplossen. Ook wij moeten thuiswerken en kunnen absoluut geen 2 weken wachten op een internetverbinding...

 

 

 

 

24 reacties

FYI: https://www.proximus.be/nl/id_cr_move/particulieren/verhuizen-zonder-zorgen.html

daar wordt uitgelegd hoe de verhuis moet gebeuren enz….

Maar van proximus zelf komt hier niemand op het forum langs in het weekend en feestdagen.

NB: ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan) (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat zij hiermee maandag aan de slag kunnen.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @BennoN, dossier 46711069 is hiervoor in behandeling. De dossierbeheerder zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

Dag @BennoN, dossier 46711069 is hiervoor in behandeling. De dossierbeheerder zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

Beste HeidiE,

 

Ik ontving net een e-mail van jullie met onderstaande boodschap:

 

Een installatie op 1/12/2020 is voor mij absoluut onaanvaardbaar. Gelieve dit asap in orde te brengen!

Reputatie 7
Badge +3

Dag @BennoN dit dossier is nog in behandeling, er werd intussen een ticket voor onze Dienst Dispatch (IM10985266) aangemaakt met de vraag om deze afspraak te vervroegen. De dossierbeheerder zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

Dag @BennoN dit dossier is nog in behandeling, er werd intussen een ticket voor onze Dienst Dispatch (IM10985266) aangemaakt met de vraag om deze afspraak te vervroegen. De dossierbeheerder zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

Dag HeidiE,

Ik krijg net het bericht dat de afspraak met de technicus op 19/11 behouden blijft.

Zoals uitgelegd in mijn eerste post is mijn verhuis reeds ruime tijd geleden aangevraagd. Door herhaaldelijk foutieve communicatie van Proximus zit ik hierdoor 3 weken zonder internet. Dit is voor mij onaanvaardbaar. Als een technieker onvermijdelijk is wil ik dat mijn afspraak vervroegd wordt!

 

Mvg, BennoN 

 

FYI: pas morgen zal er iemand die van proximus zelf is je hiermee kunnen verder helpen.

Reputatie 7
Badge +3

@BennoN Ik ga het laten nakijken. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@BennoN Helaas is er geen vroegere datum mogelijk dan 19/11. Groetjes, Antonella

Beste,

 

Hier een zeer gelijkaardige probleem!

 

Verhuis aangevraagd, na enige tijd geen reactie de klantendienst gebeld. Bleek dossier niet correct aangemaakt te zijn, na correctie ging ik dag erna feedback krijgen voor een afspraak met een technieker. Dag later, geen reactie dus weer gebeld. Dossier is nog altijd niet correct, dus worden weer aanpassingen doorgevoerd en zal feedback krijgen. 

Ik zit ondertusssen in mijn nieuw huis zonder internet, thuiswerk is echt een must en zit nu vast. Ik heb schrik dat ik een enorme tijd zal moeten wachten afgaande van alle horrorverhalen die ik hier gelezen heb op het forum. Aan dit tempo en tijdsverlies in de wachtrij van de klantendienst lijkt een switch van provider me sneller te zijn.. 

 

Is er een mogelijkheid dat dit alsnog in orde kan komen? Ik heb de bbox v3+ nog steeds bij me, met de dsl kabel, ik zou deze zelf kunnen inpluggen aan telefoonlijn. Maar dat moet mijn nieuw adres geactiveerd geraken.

 

Sven

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers op dit publieke forum zijn normaal pas morgen terug aanwezig.

Indien er een telefoonkabel en NTP2007 aanwezig is de nieuwe woning (voorinleiding gedaan) zou een activatie op afstand eventueel moeten kunnen uitgevoerd worden vermoed ik

Dergelijke werkwijze werd in de 1e Covid-19 lockdown periode soms toegepast (cfr. eerdere berichten hier en op het Fr-forum)

Misschien kan een Proximus-medewerker op dit publieke forum eens nader (laten) bekijken

 

normaal gezien wel maar zoals je hier nog leest is dit echter totaal geen zekerheid en kan alleen iemand die van Prox zelf is daar uitsluitsel over geven.

NTP2007 heb ik niet gezien.

 

Ik zit in dezelfde situatie als in deze forumpost:

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/proximus-aansluiting-51466

 

 

kunnen ze dan geen technieker sturen ?

Dat probeer ik vast te leggen. Maar door fout in systeem komt dat er maar niet door. Al 2 keer via klantendienst en al 2 keer via chat gebrobeerd maar geen resultaat.

hopelijk doet morgen hier iemand van het proximus forumteam dan het nodige hiervoor.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @dewsven onze IT-dienst heeft je dossier (IM10996432) momenteel in behandeling, de dossierbeheerder zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

Dag @HeidiE ,

 

Ik ben deze voormiddag opgebeld geweest door Proximus, maar ik was helaas niet beschikbaar door werk in een laboruimte. Ik heb een voicemail gekregen met boodschap dat ze later op de dag gingen terugbellen. Ik was de rest van de dag beschikbaar maar geen telefoon meer gekregen. Zonde.

 

Sven

Reputatie 7
Badge +3

@dewsven Ik zie dat er voor vandaag een technieker opstaat om uw verhuis uit te voeren.Groetjes,Joel

Dag @Joel M,

 

Dat zou heel goed zijn! Maar ik ben op een andere locatie aan het telewerken momenteel. Rond hoe laat komt die persoon? Er staat niets in MyProximus momenteel. Kan ik eventueel de contactgegevens krijgen van deze technieker?

 

Sven

 

Reputatie 7
Badge +3

@dewsven De technieker belt altijd op voorhand naar de klant om af te spreken zodat men elkaar niet misloopt.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +4

+/- 30 minuten vooraf voor zover mij bekend 

dat klopt 30 minuten op voorhand

Ik had hier al geen goed voorgevoel bij en die bleek te kloppen. Hele dag de gsm aan mijn zijde gehouden maar geen enkele telefoon van een technieker..  Hoe kan dit nu gebeuren?!

 

Echter heb ik wel een Proximus medewerker aan de lijn gekregen die me heeft opgebeld vanwege mijn chatsessie twee dagen terug. Hij wist me te vertellen dat het probleem ligt bij mijn product ‘internet start fiber’ dat niet overeenkomt met de locatie waar ik via telefoonlijn internet zou moeten hebben.  Hij  zei dat zelfinstallatie en acitvatie vanop afstand een mogelijkheid kan zijn. Persoonlijk kan me niet helpen maar heeft het doorgestuurd naar IT. Dat lijkt mij een cirkelbeweging en status quo. 

 

Wéér zijn we een dag verder zonder oplossing! Het weekend is in zicht en het lijkt even uitzichtsloos!

Reputatie 7
Badge +3

@dewsven Mijn excuses voor het ongemak. De dossierbeheerder volgt dit verder voor je op (dossier 46764697) en zal je hierover verder op de hoogte houden. Groetjes, Antonella

Reageer