Beantwoord

Ongelooflijk veel spam mails

  • 26 February 2019
  • 74 reacties
  • 2830 Bekeken

spam mails Het stopt maar niet.
Op mijn pc worden ze wel onderschept door Norton gelukkig, maar op mijn smartphone komen ze allemaal gewoon in mijn inbox.
Kan hier aub iets aan gedaan worden ???
In bijlage een printscreen van mijn inkomende mail...

heb al een bericht naar abuse gestuurd.
icon

Beste antwoord door ThierryW 27 February 2019, 20:50

Bekijk origineel

74 reacties

Ik vraag mij ook af waar ze die lijsten met Proximus email adressen hebben gehaald? Iedereen die ik ken en bij Proximus een email adres heeft, heeft last van deze recente burst van spam. Of genereren ze gewoon een massa random email adressen voor in de bcc lijst met de extensie @skynet.be of @proximus.be?
Reputatie 7
Badge +4
Vermoedelijk het laatste (en het meest gebruikelijke "in die middens")
massa random email adressen extensie @skynet.be
Die worden met een mailrobot random gegenereerd op alle gangbare mailprovider extensies getest en bij positieve replay check gebruikt om dan te versturen.
Ik heb al mailboxen aangemaakt bij niet zo bekende mail providers en wat stel ik vast, inderdaad daar komen ze ook opduiken
Interessante info, bedankt.
Ik heb een paar uur geleden nog wat spam binnen gekregen. Eigenaardig was dat er een 'nieuwe' spam mail tussen zat die ik 26 februari heb ontvangen en pas nu in mijn inbox als nieuw zie. Hoe kan dat?
Die worden met een mailrobot random gegenereerd op alle gangbare mailprovider extensies getest en bij positieve replay check gebruikt om dan te versturen.
Ik heb al mailboxen aangemaakt bij niet zo bekende mail providers en wat stel ik vast, inderdaad daar komen ze ook opduiken


Blijkbaar heeft gmail daar dan geen last mee. Ik heb daar nog nooit spam gekregen.
Inderdaad gmail is één van de beste volgens mij, ik heb er ook heel goede ervaring mee.
De spam storm is blijkbaar gaan liggen. Bij deze mijn dank aan Proximus.
En maar hopen dat de storm niet terug opkomt bedoel je 😉
Reputatie 1
Dat invulformulier werkt helemaal niet!
bedoel je dit formulier https://www.proximus.com/nl/abuse/form dit opent toch bij mij zonder foutmelding
Reputatie 1
Ik kan daar niets in ingeven, als ik dat doe en ik klik op verzenden, dan doet die dat niet.
bedoel je dat je bij "Kies misbruik type *" geen keuze kunt maken en bij "Uw naam *" enz. niets kunt invoeren?
Reputatie 1
Jawel, maar als ik dan op verzenden tik, doet die niks.
heb je eerst voor je op verzenden klikt op het vakje "ik ben geen robot geklikt" en dan op de gevraagde afbeeldingen geklikt?
Reputatie 1
In Firefox werkt die Captcha-test niet. Ik heb het dan in Chrome gedaan, en daar werkt die wel, maar ik kan nog steeds niets verzenden.
Mijn pa heeft juist de tets gedaan met EDGE browser op zijn windows 10 PC en het lukt hem om te verzenden.
en dit heeft hij ontvangen als antwoord via e-mail:
From: noreply@proximus.com
Beste klant,
Dit bericht werd automatisch gegenereerd als antwoord op het ticket dat u heeft aangemaakt.
Gelieve niet op dit bericht te antwoorden.
Wij danken u voor uw melding en doen het noodzakelijke.
Er wordt enkel contact met u opgenomen indien vereist voor de verdere behandeling van uw case.
Met vriendelijke groeten,
Internet & Fraud Team
-------------------------------------------------------------------------
Cher client,
Ce message a été généré automatiquement en réponse au ticket que vous avez créé.
Merci de ne pas répondre à ce message.
Nous vous remercions de votre rapport et faisons le nécessaire.
Vous ne serez contacté que si nécessaire pour le traitement ultérieur de votre cas.
Cordialement,
Internet & Fraud Team
👈klik op toon inhoud om te openen
Reputatie 1
Werkt in Edge ook niet.
Dan zal er hopelijk toch iemand van het Proximus zelf je morgen kunnen verder helpen als ze hier weer langskomen op het forum.
NB: Eventueel kun je nog eens proberen op een ander toestel bv smartphone of tablet om te zien of je het zelfde probleem voor hebt, enfin aan u de keuze uiteraard....
Reputatie 1
Ik heb net iemand van het callcenter aan de lijn gehad, maar die kon niet veel doen. Misschien inderdaad best even op de tanden bijten tot morgen...
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Werner,

Lukt het via deze link wel?

https://www.proximus.com/nl/abuse/form

Groeten Geert
Reputatie 1
Nee Geert, dat is net de link die niet werkt...
Reputatie 7
Badge +3
Vreemd bij mij werkt hij wel,

Heb je al eens via een andere browser (firefox, google chrome,..) geprobeerd?

Geert
Reputatie 1
Ik heb dat al allemaal geprobeerd. Via Firefox, Chrome, Edge, telkens de cookies en de cache geruimd, maar het gaat niet.
Reputatie 7
Badge +3
Nu ligt die bij ons ook buiten dienst, ik heb het doorgegeven. Onze verontschuldigingen voor dit ongemak.

Geert

Reageer