Beantwoord

Ongelooflijk veel spam mails

  • 26 February 2019
  • 74 reacties
  • 2830 Bekeken

spam mails Het stopt maar niet.
Op mijn pc worden ze wel onderschept door Norton gelukkig, maar op mijn smartphone komen ze allemaal gewoon in mijn inbox.
Kan hier aub iets aan gedaan worden ???
In bijlage een printscreen van mijn inkomende mail...

heb al een bericht naar abuse gestuurd.
icon

Beste antwoord door ThierryW 27 February 2019, 20:50

Bekijk origineel

74 reacties

Je kan altijd filters op je mailbox instellen. https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_rules/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/functies-van-uw-mailbox/e-mail-filters-instellen.html
heb ik al gedaan, maar moet er altijd maar meer toevoegen.
Is er echt geen andere oplossing ?

de regels werken ook niet echt, in mijn windows mail doet norton zijn werk en verwijdert ze, maar op mijn gsm blijven ze binnen komen en gaan ze niet rechtstreeks naar spam.
Hier net hetzelfde, sinds enkele weken aan de gang, net dezelfde berichten als in de screenshot hierboven. Zie bijlage
Op 2 skynet mail adressen, waarvan er 1 nog amper gebruikt wordt om te registreren of mails te verzenden.
Op andere fora zijn nog slachtoffers te vinden:
https://fr.forum.proximus.be/internet-10/spam-incessant-depuis-quelques-semaines-50161
Dus dit is volgens mij een algemeen Skynet/Proximus probleem, heeft men recentelijk een of andere filter afgezet ?
Regels instellen helpt even maar is echt niet bij te houden.
Reputatie 5
Badge +1
Ik ervaar juist hetzelfde probleem. Ongeloofelijk veel spammails. Als ik de bijlagen hierboven bekijk, herken ik al deze adressen. Ik zet ze steeds bij te blokkeren adressen , maar ja, dan komen ze nog altijd in de spam directory terecht.En moet je ze nog deleten.
Het is een echte PEST. Je mag de pc bij wijze van spreken niet alleen laten, want op enkele uren is je mailbox vol met die mails, die zich steeds maar blijven herhalen en binnelopen . Je kan het deleten bijna niet bijhouden.
Is daar echt nu vanuit Proximus ( skynet ) niks aan te verhelpen .
Leuk is iets anders .
Ro
Reputatie 7
Badge +6
We krijgen inderdaad heel wat meldingen binnen omtrent SPAM, meer als anders. We zijn dit aan het onderzoeken.
Reputatie 5
Badge +1
ThomasP, bedankt voor de reactie . En hopelijk kunnen jullie het grondig nazien, zodat er een oplossing komt. Hierbij een print screen van de mails die binnengekomen zijn. Recent ook deze geblokkeerd in outlook, de inventaris van de adressen vind je ook in bijlage. En zoals je kan vaststellen, het is een universeel probleem, komt ook bij anderen en het zijn dezelfde mails.
Heel vervelend !

Ro
Reputatie 1
Zelfde probleem. Massa spam.
Zelfs niet aan mij gericht maar aan: daniel.de.viron@skynet.be.
Vandaag langs proxishop geweest en ook daar wist men mij te vertellen dat er reeds veel klachten zijn en men ermee bezig is.
Voorlopig gewoon weggooien was het advies. 🤔
Graag had ik op de hoogte gebleven bij eventuele oplossingen.
sommigen hebben blijkbaar meer geluk !
zie >
https://nl.forum.proximus.be/de-praatbarak-5/is-dit-weer-een-spammail-46640#post622625
Reputatie 7
Badge +4
Je kan ook altijd de spam melden via het abuse formulier op onze site. https://www.proximus.com/nl/abuse/form
Reputatie 3
Badge +1
Ook ik heb sinds kort enorm veel last van spam
De mail app heb ik van mijn telefoon gegooit omdat deze meer niet dan wel werkt, de website (op telefoon) geeft niet de mogelijkheid om berichten te selecteren zonder te openen, ik ben bang dat ik daarmee misschien al wat meer ellende op m'n nek gehaald heb (mail is gelezen dus adres is in gebruik ...) Bovendien heb ik me laten strikken door een meld spam button bovenaan een van de mails waarmee ik ongewild een link geklikt heb, natuurlijk meteen afgesloten daarna, maar hiermee hetzelfde: beet dus stuur maar meer rommel
Is hier niet op te filteren?

NB de captcha op de abuse pagina werkt niet, wilde een screenshot sturen van zo'n bericht met melding maar dat lukt dus ff niet
Reputatie 5
Badge +1
Oef ... al twee dagen die vervelende spam mails niet meer gekregen. Dat is een hele opluchting. Hopelijk blijft dit zo.
Mocht Proximus aan de basis liggen van deze oplossing ( wat wij toch veronderstellen), dan dank er voor.
Hopelijk dan het probleem bij de andere gebruikers met dezelfde spam mails dan ook opgelost.
Ro
Reputatie 3
Badge +1
Zojuist de filter ingesteld ( waarom had ik daar nog niet aan gedacht?)
Meteen de adressen en onderwerpen van hierboven vermeld toegevoegd (dank voor het posten!)
De meeste had ik al verwijderd maar hieronder de domeinen die me vandaag hebben bestookt
@fastfoodaesthetics.com
@searchingforagame.com
Je kan altijd filters op je mailbox instellen. https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_rules/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/functies-van-uw-mailbox/e-mail-filters-instellen.htmlheb ik al gedaan, maar moet er altijd maar meer toevoegen.
Is er echt geen andere oplossing ?

de regels werken ook niet echt, in mijn windows mail doet norton zijn werk en verwijdert ze, maar op mijn gsm blijven ze binnen komen en gaan ze niet rechtstreeks naar spam.
Reputatie 5
Badge +1
Aan Proximus medewerkers,

ben iets te voorbarig geweest , te stellen dat de spam gestopt was. Ondertussen weer drie mails binnengekregen, maar ditmaal van een ander adres : Krefel, Bitcoin Revolution en Essential CBD Extract.
Allen onder de naam van :underarmour@emails.underarmour.com . En eigenlijk geadresseerd aan :
jean.pierre.vermeire@pandora.be .

Graag stop aan deze spam mails !

Ro
Reputatie 5
Badge +1
Aan Proximus medewerkers,

de waterval van de spammails is terug opengezet. Telkens onder de hoofding van een firma naam met verdere vermelding underarmour@emails.underarmour.com en gericht aan jean.pierre.vermeire@pandora.be

Ze zijn van verzendadres veranderd en spuien hun mails. Hopelijk worden ze gestopt !
Echt vervelend !
Ro
Reputatie 5
Badge +1
En de spam mails blijven maar binnenkomen .
Deze keer zoals reeds gegeven : underarmour@emails.underarmour.com en eigenlijk gericht aan jean.pierre.vermeire@pandora.be

Kan deze vloedgolf gestopt worden ?

Ro
hier wordt altijd maar door de prox medewerkers als oplossing gegeven van dit door te sturen via het
abuse online formulier
> zie :
https://nl.forum.proximus.be/de-praatbarak-5/is-dit-weer-een-spammail-46640#post622721
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad, graag melden via dat formulier. Hoe dan ook zijn de bevoegde diensten al op de hoogte van deze nieuwe golf, en werken zij reeds aan een oplossing (maar hoe meer info, hoe beter).
yep, hier ook terug volle bak spam gericht aan jean.pierre.vermeire@pandora.be .
Terug maar nieuwe regels opmaken...
Met die regels is echt onbegonnen werk, zoveel mogelijk doorsturen naar
https://proximus.com/nl/abuse/form
hoe meer ze op de hoogte gebracht worden hoe beter zij het kunnen tegenhouden.
Reputatie 5
Badge +1
Wij sturen dagelijks met abusievelijk formulier de gegevens op ...
Voorlopig blijft de stortvloed spam mails binnenstromen. En eigenaardig genoeg in de mail is zelfs onze naam vermeld , dus ze zijn vindingrijk in het benaderen van personen, om het vertrouwenwekkend te tonen.
Zeer ve4velend .
Het stopt gewoon niet. Tussen de 60 en 100 per dag per e-mailadres. Zelfs e-mailadressen die niet gekend zijn. Waarschijnlijk zijn deze dus gehackt. Ze veranderen geregeld van afzendadres, dus ingeven als spam is goed voor 1 of 2 dagen en dan zijn ze weer vertrokken (vandaag gebruiken ze zelfs een skynet.be adres).
Je kan ook altijd de spam melden via het abuse formulier op onze site. https://www.proximus.com/nl/abuse/form

Heb ik een paar keer gedaan, krijg dan reactie in de zin van (niet letterlijk) "goed dat je niet op de link hebt geklikt, het is inderdaad phishing, je kan de mail het best weggooien". Dat wist ik ook wel, want daarom o.a. stuur ik de mail door.

Kortom, ik zie niet veel resultaat. Ik zie alleen spam verschijnen op mijn skynet adres, en neen, dat is niet mijn reguliere emailadres, skynet mail wordt enkel gebruikt door Proximus om mij reclame te zenden. En door andere spammers natuurlijk 😉
Ik weet niet of het aan Proximus te danken is maar in ieder geval is de vloed van spammails gestopt bij mij
Definitief?
Dream on!

Reageer