Beantwoord

Ongelooflijk veel spam mails

  • 26 February 2019
  • 74 reacties
  • 2830 Bekeken

spam mails Het stopt maar niet.
Op mijn pc worden ze wel onderschept door Norton gelukkig, maar op mijn smartphone komen ze allemaal gewoon in mijn inbox.
Kan hier aub iets aan gedaan worden ???
In bijlage een printscreen van mijn inkomende mail...

heb al een bericht naar abuse gestuurd.
icon

Beste antwoord door ThierryW 27 February 2019, 20:50

Bekijk origineel

74 reacties

Reputatie 7
Badge +6
We krijgen inderdaad heel wat meldingen binnen omtrent SPAM, meer als anders. We zijn dit aan het onderzoeken.
Reputatie 5
Badge +1
Oef ... al twee dagen die vervelende spam mails niet meer gekregen. Dat is een hele opluchting. Hopelijk blijft dit zo.
Mocht Proximus aan de basis liggen van deze oplossing ( wat wij toch veronderstellen), dan dank er voor.
Hopelijk dan het probleem bij de andere gebruikers met dezelfde spam mails dan ook opgelost.
Ro
Reputatie 5
Badge +1
Aan Proximus medewerkers,

de waterval van de spammails is terug opengezet. Telkens onder de hoofding van een firma naam met verdere vermelding underarmour@emails.underarmour.com en gericht aan jean.pierre.vermeire@pandora.be

Ze zijn van verzendadres veranderd en spuien hun mails. Hopelijk worden ze gestopt !
Echt vervelend !
Ro
Reputatie 5
Badge +1
En de spam mails blijven maar binnenkomen .
Deze keer zoals reeds gegeven : underarmour@emails.underarmour.com en eigenlijk gericht aan jean.pierre.vermeire@pandora.be

Kan deze vloedgolf gestopt worden ?

Ro
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad, graag melden via dat formulier. Hoe dan ook zijn de bevoegde diensten al op de hoogte van deze nieuwe golf, en werken zij reeds aan een oplossing (maar hoe meer info, hoe beter).
Inderdaad was bij mij ook altijd zo tot nu toe, maar nog nooit meegemaakt dat er zoveel dagen achtereen er zelf geen ene binnenkomt, enfin ben benieuwd hoelang het zo goed gaat blijven.
ze zulen toch geen speciale filter voor mij alleen geinstalleerd hebben hé 😄
Als ik jullie een goede raad mag geven, als IT'er zijnde...
Neem een provider-onafhankelijk email adres, bijv. Gmail (Schoenmaker, blijf bij je leest).
Hun SPAM filters zijn doorgaans veel beter en het maakt eventuele transities véél gemakkelijker.

Alles staat of valt natuurlijk bij je eigen internet gebruik; hoe vaker je op dubieuze sites komt of hoe meer je je inschrijft op allerhande nieuwsbrieven en dergelijke, hoe meer SPAM je zal krijgen.

Voor deze laatste bestaat trouwens wel een 'oplossing' de "Stoop" app.
Dit is een nieuwsbrief-app die voor jou een fictief email adres genereert. Je krijgt dan je nieuwsbrieven in die app aan en niet meer in je inbox, waardoor je persoonlijk adres dan ook niet meer wereldwijd bekend wordt. https://www.stoop.website/ (en nee, ik heb er geen aandelen 🙂 )
Ik gebruik inderdaad al jaren lang gmail en haal mijn Skynet net mails via deze binnen waardoor ze goed gefilterd worden maar als test laat ik mijn tweede Skynet mailbox gewoon binnen komen en ik weet niet wat er gebeurd is maar de laatste dagen komt er daar ineens geen spammail meer binnen.
je zegt nu wel als uw mailadres niet wereldwijd bekend is maar als ik als test een nieuw mail account aanmaak bij verschillende providers dan duurt het toch niet lang vooraleer je daar tioch nog spam binnen krijgt en dat begrijp ik niet niet zo goed 't is precies dat die mail providers met een lek zitten ?
Als dat het geval is, dan ligt de fout inderdaad bij je email provider. Je adres kan dan, althans door acties van jezelf, nog nergens gekend zijn. Heb je al eens de test gedaan door een nieuw adres aan te maken en dat dan "passief" te laten om te zien wat er dan gebeurt ? Op die manier kan je met 100% zekerheid uitsluiten of de fout door (vergeef me de verwoording) 'foutief' gebruikt komt.
ik gebruik inderdaad namen voor de @ die niet zo evident zijn !

inderdaad skynet adressen bestaan nog altijd, alleen kun je geen nieuwe @skynet.be adressen meer aanmaken, alleen nog @proximus.be adressen.


PS: maar nu ik er aan denk, ik zeg wel dat ik deze nieuwe als test aangemaakte mailadressen niet geruik, maar er wordt wel bv een mail verstuurt waar je in een bepaalde tijd op een link moet klikken om je e-mail account definitief te activeren.
Reputatie 5
Badge +3
Dag Ro,

Voorlopig is het via de abuse formulier dat je het enkel kan doorsturen, dit komt dan bij de juiste dienst uit en kunnen de nodige stappen ondernemen.
Reputatie 6
Badge +3
Het geval is inderdaad bekend en de nodige diensten zijn het aan het onderzoeken om te voorkomen dat er meer spam verstuurd wordt van deze bronnen.
Reputatie 6
Badge +3
Het wordt op serverniveau tegengehouden, dat de personen in kwestie niets meer kunnen versturen, dag geen enkel spam binnen komt, zal mogelijk andere verklaringen hebben.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Werner,

Lukt het via deze link wel?

https://www.proximus.com/nl/abuse/form

Groeten Geert
Reputatie 7
Badge +3
Vreemd bij mij werkt hij wel,

Heb je al eens via een andere browser (firefox, google chrome,..) geprobeerd?

Geert
Reputatie 7
Badge +3
Nu ligt die bij ons ook buiten dienst, ik heb het doorgegeven. Onze verontschuldigingen voor dit ongemak.

Geert
Je kan altijd filters op je mailbox instellen. https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_rules/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/functies-van-uw-mailbox/e-mail-filters-instellen.html
Hier net hetzelfde, sinds enkele weken aan de gang, net dezelfde berichten als in de screenshot hierboven. Zie bijlage
Op 2 skynet mail adressen, waarvan er 1 nog amper gebruikt wordt om te registreren of mails te verzenden.
Op andere fora zijn nog slachtoffers te vinden:
https://fr.forum.proximus.be/internet-10/spam-incessant-depuis-quelques-semaines-50161
Dus dit is volgens mij een algemeen Skynet/Proximus probleem, heeft men recentelijk een of andere filter afgezet ?
Regels instellen helpt even maar is echt niet bij te houden.
Reputatie 5
Badge +1
Ik ervaar juist hetzelfde probleem. Ongeloofelijk veel spammails. Als ik de bijlagen hierboven bekijk, herken ik al deze adressen. Ik zet ze steeds bij te blokkeren adressen , maar ja, dan komen ze nog altijd in de spam directory terecht.En moet je ze nog deleten.
Het is een echte PEST. Je mag de pc bij wijze van spreken niet alleen laten, want op enkele uren is je mailbox vol met die mails, die zich steeds maar blijven herhalen en binnelopen . Je kan het deleten bijna niet bijhouden.
Is daar echt nu vanuit Proximus ( skynet ) niks aan te verhelpen .
Leuk is iets anders .
Ro
Reputatie 5
Badge +1
ThomasP, bedankt voor de reactie . En hopelijk kunnen jullie het grondig nazien, zodat er een oplossing komt. Hierbij een print screen van de mails die binnengekomen zijn. Recent ook deze geblokkeerd in outlook, de inventaris van de adressen vind je ook in bijlage. En zoals je kan vaststellen, het is een universeel probleem, komt ook bij anderen en het zijn dezelfde mails.
Heel vervelend !

Ro
Reputatie 7
Badge +4
Je kan ook altijd de spam melden via het abuse formulier op onze site. https://www.proximus.com/nl/abuse/form
Reputatie 3
Badge +1
Zojuist de filter ingesteld ( waarom had ik daar nog niet aan gedacht?)
Meteen de adressen en onderwerpen van hierboven vermeld toegevoegd (dank voor het posten!)
De meeste had ik al verwijderd maar hieronder de domeinen die me vandaag hebben bestookt
@fastfoodaesthetics.com
@searchingforagame.com
Reputatie 5
Badge +1
Aan Proximus medewerkers,

ben iets te voorbarig geweest , te stellen dat de spam gestopt was. Ondertussen weer drie mails binnengekregen, maar ditmaal van een ander adres : Krefel, Bitcoin Revolution en Essential CBD Extract.
Allen onder de naam van :underarmour@emails.underarmour.com . En eigenlijk geadresseerd aan :
jean.pierre.vermeire@pandora.be .

Graag stop aan deze spam mails !

Ro
yep, hier ook terug volle bak spam gericht aan jean.pierre.vermeire@pandora.be .
Terug maar nieuwe regels opmaken...
Met die regels is echt onbegonnen werk, zoveel mogelijk doorsturen naar
https://proximus.com/nl/abuse/form
hoe meer ze op de hoogte gebracht worden hoe beter zij het kunnen tegenhouden.

Reageer