Beantwoord

One SSID uitschakelen

  • 27 December 2020
  • 5 reacties
  • 1485 Bekeken

Beste,

 

Ik ben recent veranderd van adres en heb proximus mee verhuisd.
Sinds dit verhuis staat de One SSID op, waar ik zelf niet voor heb gekozen.

Ik heb dit toen meteen bij de technieker gemeld, maar hij gaf aan dat dit geen problemen ging geven en dit geen verschil maakte. “Nou prima dan”.

Sinds de verhuis heb ik regelmatig problemen met een goede connectie te krijgen.
De router opnieuw laten opstarten en dergelijke hebben niet geholpen, dus nu wou ik de One SSiD terug uitzetten.

Als ik de stappen (inloggen op de bbox, klikken op de One SSID banner, klikken op “ok”) volg uit andere posts op dit forum lijk ik zelf de One SSID niet uit te kunnen schakelen. Alles blijft namelijk hetzelfde.

 

Kan dit op een andere manier uitgezet worden?

icon

Beste antwoord door Martin 27 December 2020, 18:32

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Na het resetten van de Bbox lukte het wel om de One SSID uit te schakelen.

Bedankt!

@Welkenhuyzen  blij te horen dat ik je hiermee heb kunnen verder helpen

@Welkenhuyzen

Alles blijft namelijk hetzelfde.

bedoel je daarmee dat er blijft 

Geactiveerd staan?

bij de recente bboxen staat er voor de wifi 2.4 band “Proximus-Home-xxxx

en als je On,e SSID niet geactiveerd staat komt er Wîfi-50-xxxx bij als SSID naam

dan zou ik eens de bbox eerst resetten door 20 sec het verzonken resetknopje achteraan ingedrukt te houden tot je alleen nog de power led alleen ziet oplichten en dan pas loslaten.

Dan nog eens de One SSID proberen uit te zetten.

Als het nog niet lukt dan best tot morgen wachten zodat iemand van Proximus zelf je kan hiermee verder helpen. 

Reputatie 7
Badge +4

&

misschien op PC/smartphone ook beschikbare netwerken weergeven (naast WiFi-home-xxx of WiFo-2.4-xxxx zou dan normaal ook WiFi-5.0-xxxx moeten te voorschijn komen)