Beantwoord

Omschakeling ADSL naar VDSL2

  • 28 March 2018
  • 13 reacties
  • 1019 Bekeken

Bij een recente controle van onze lijn stelde ik vast dat de omschakeling naar VDSL2 (nog) niet was gebeurd. Deze werd ons reeds in november vorig jaar beloofd.
Vorige week maandag deed ik die test nogmaals en stelde vast dat dit nog steeds niet was gebeurd.
Na telefonisch contact werd beloofd dat dit binnen de 24h zou in orde zijn. Bij nieuwe test van de lijn, drie dagen (=72h!) alweer dezelfde vaststelling. Omschakeling nog steeds niet gebeurd!
Daarop een klacht ingediend waarna we gebeld werden door een technieker die nogal kort van stof was en die ons eigenlijk niets wijzer maakte. Van de klacht zelf is niets meer terug te vinden.
Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost!!!
Eerlijk?
Ons geduld raakt stilaan op.
Wij zijn reeds meer dan 20 jaren trouwe Proximus-klant.
Maar als dit nog lang aansleept, overwegen wij om over te stappen naar een andere provider.
Dat men om te beginnen nu eindelijk eens duidelijk én correct communiceert!
Of die omschakeling kan en wordt dan ook uitgevoerd, of het kan niet en dat wordt dan duidelijk gecommuniceerd.
Zo moeilijk kan dat nu toch niet zijn?
Maar aangezien wij bij het uitvoeren van de test de melding krijgen van Proximus zelf dat we kunnen omschakelen, mag ik toch veronderstellen dat dat ook effectief kan?

Bijgevoegd screenshot is wat de lijn-test elke keer weer opleverd.
Weet iemand hoe bij Proximus een persoon te vinden die hiervoor een oplossing aanbiedt?
Ik weet het echt niet meer.

Alvast bedankt!
Mvg,
Bruno
icon

Beste antwoord door ThomasP 28 March 2018, 14:07

Bekijk origineel

13 reacties

TUI: komt dit ook overeen met deze test op > proximus.be/internetsnelheid
Yep, dat is hem.
Reputatie 7
Badge +6
Bruno, ik heb dit even voor je bekeken en je staat reeds op VDSL2. Kan je eens een speedtest doen via www.speedtest.net? Ondervind je eigenlijk problemen?

Ik kijk na waarom de controle die je deed, dit niet correct weergaf.
Dag Thomas,

Allereerst bedankt voor je reactie!

Waarschijnlijk een domme vraag maar het betreft weldegelijk de lijn 09230...?
Want nu zit ik niet van thuis op het forum.
Die test deed ik vorige week maandag omdat we reeds enkele dagen op sommige momenten een vrij slechte verbinding (wifi) hadden.
Dat kon uiteraard meerdere redenen hebben.
Maar om te beginnen wou ik even testen hoe het met de lijn gesteld was.
Zo botste ik op die melding dat we nog konden omschakelen naar VDSL, terwijl dit in principe reeds van in november had moeten in orde zijn.
En zo ging de bal aan het rollen.
Ik ga er van uit dat die omschakeling dan vorige week heeft plaatsgevonden?
Want op maandag werd gezegd door een, als het goed is zeg ik het ook, vriendelijke dame dat het 24h kon duren.
Op woensdag 21 maart deed ik dan opnieuw die test met hetzelfde resultaat.
Toen was het dat we door een, laat ons zeggen, iets minder vriendelijke technieker gecontacteerd werden om ons eigenlijk niets te vertellen.(???) Ik weet tot op vandaag niet wat die man nu eigenlijk probeerde over te brengen.
Die speedtest kan ik van hieruit niet doen. Dat zal voor vanavond zijn.
Nu, die controle blijft aangeven dat we nog kunnen omschakelen.
Mvg,
Bruno
Reputatie 7
Badge +6
Bruno, jazeker, dit nummer is gekoppeld aan je MyProximus. Verder staat je nummer trouwens in de printscreen. Als je wilt verwijder ik de printscreen. 😉

Je staat reeds sinds enige tijd op VDSL2, sinds W46 2017 om exact te zijn. Maar heb ondertussen gevonden waarom de check niet correct wordt weergegeven. Ik onderzoek dit verder en laat het corrigeren. Ik koppel met je terug zodra de wijzigen zijn gebeurd zodat we even kunnen verifiëren.
Dag Thomas,
Die printscreen mag je wat mij betreft verwijderen. Thx!
Dikke merci trouwens voor de info en je inspanning.
Wat ik evenwel niet begrijp, is waarom die dame vorige week maandag vertelt dat de omschakeling zal gebeuren en dat dat zo'n 24h zal/kan duren. Dat terwijl we blijkbaar reeds maanden op VDSL2 zaten?
Dan loopt er, zonder naar iemand concreet een steen te werpen, toch ergens iets mis in het verstrekken van correcte informatie?
Enfin, ik ben blij dat er eindelijk iemand is die ons kan verder helpen.
Koppel je het bovenstaande terug via dit forum of via mail?
Kwestie van te weten waar ik dit opvolg.

Sowieso bedankt!
Mvg,
Bruno
Reputatie 7
Badge +6
Heb de nummer verborgen op je printscreen. Ik koppel de feedback terug via dit forum topic. Zal je PM sturen wanneer dit gebeurd is.
Reputatie 7
Badge +6
Bruno, zou al in orde moeten zijn. Kan je nog eens proberen? Indien het nog hetzelfde is, kan je wachten en morgen nog eens proberen? Houd ons op de hoogte!
Dag Thomas,
Ik heb zonet geprobeerd de test te doen.
Ik krijg echter de melding " Op dit ogenblik is het niet mogelijk om uw lijn te testen. Tijdens het testen van uw lijn ondervonden we een technisch probleem met onze systemen.
Probeer het later opnieuw. "
Ik probeer het morgen nog eens en houd je alleszins op de hoogte.
Mvg,
Bruno
Badge +4
Ik vraag me eigenlijk af of Proximus ook zelf actie neemt om mensen die nog op adsl zitten van die te contacteren en hen voorstellen van een migratie naar VDSL???
Belangrijk vooral voor de verdere ontwikkeling van VDSL naar 552 Khz , want zolang Adsl lijnen actief zijn op een ROP kunnen de anderen met VDSL niet profiteren van deze activatie op 552 Khz.

Mvg,
VWHWI: Ik heb er toch weet van enkelen die inderdaad hiervoor gecontacteerd werden, wat nu natuurlijk nog niet 100% een bewijs is dat het altijd gebeurd, maar de reden waarom ik denk dat het altijd gebeurd heb je zelf aangehaald.
Goedemorgen ThomasP,

Ik heb zoals beloofd nogmaals de test gedaan van onze lijn.
En jawel, nu krijg ik de melding dat onze lijn gebruik maakt van VDSL2.
Alles lijkt maw in orde te zijn.
Die pluim mag je gerust op je hoed steken!

Verbazingwekkend dat jij op zéér korte tijd er in slaagt iets op te lossen waar jouw collega's compleet de mist in gaan.
Moet ik me nu elke keer als zich een probleem voordoet onmiddellijk tot het forum richten, vraag ik me nu af.
Ander (logische) kanalen die we volgden, leverden immers alleen maar ergernis op.

Enfin, eind goed al goed, zoals ze zeggen.
Van harte dank voor je duidelijke communicatie en uiteraard je voortreffelijke hulp!

Een fijne dag nog.

Mvg,
Bruno
Reputatie 7
Badge +6
Fijn te horen Bruno en bedankt voor de complimenten!
Het probleem was nogal vrij exotisch. Vandaar dat dit vermoedelijk gemist was. Maar het zou eigenlijk niet mogen. De info dat je reeds op VDSL2 stond, had men zo kunnen geven.

Je mag van mij elk contactkanaal gebruiken maar elk kanaal heeft zijn voor -en nadelen. Heb je een storing, panne of dringende hulp nodig? Houd het dan bij de klassieke kanalen zoals telefoon of chat. Deze zijn vaak het snelste. Het forum is er in eerste instantie om 'peer-to-peer' oplossingen te geven. Dit kan vaak helpen bij meer 'exotischere' problemen. 🙂

Reageer