Vraag

Omruilen Oude Bbox3 (8j oud) -> Internet Box

  • 3 October 2022
  • 15 reacties
  • 598 Bekeken

Hallo, 

Graag had ik graag mijn huidige Bbox3 (is geinstalleerd in januari 2014) omgewisseld met een Internet Box. Reden : 

  • Lager stroomverbruik
  • Wifi6 (wij wonen in een groot huis

Ik weet het het in het begin niet mogelijk was dit te doen, maar kan dit ondertussen al? 

Dank! 


15 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Olivier_025 Helaas is dat nog niet gewijzigd.

Reputatie 7
Badge +4

Ik begrijp uit info op het Fr forum (cfr o.a. de reactie de community manager) dat het voor bestaande klanten in principe ook mogelijk zou zijn via 0800 xx800 een internetbox (met Wifi 6) te bekomen (ter vervanging van de Bbox) op voorwaarde dat men één van de onderstaand abo(s zou hebben

 nouvelle bbox wifi6 | Proximus Forum

Les infos officielles sont celles-ci :

Les conditions pour pouvoir obtenir un échange de la bbox3 vers l’internet Box :

  • Avoir un Pack Flex avec une expérience Internet supérieure (+ €11), (Flex (Fiber), Flex (Fiber) XS+, Flex (Fiber) Ambassador, Beats/Belfius Flex (Fiber) ou un Pack Flex SE (Business Flex (Fiber) Essential, Business Flex (Fiber) of Business Flex (Fiber) Premium) ou accepter de changer son pack actuel vers un de ces packs
  • Les échanges ne sont pas fait proactivement
  • Le client DOIT avoir installé et pouvoir utiliser My Proximus ou avoir un mobile dans son pack puisque les codes wifi sont disponibles dans MyProximus ou  peuvent être envoyés par SMS.

=> C’est toujours un pilote

 

Vertaling van belangrijkste elementen

een Flex Pack met een superieure internetervaring (+ €11), (Flex (Fiber), Flex (Fiber) XS+, Flex (Fiber) Ambassador, Beats/Belfius Flex (Fiber) of een Flex SE Pack (Business Flex (Fiber) Essential, Business Flex (Fiber) of Business Flex (Fiber) Premium) of akkoord gaan met het wijzigen van uw huidig pack in een van deze packs

&

de klant moet My Proximus geïnstalleerd hebben en kunnen gebruiken of een gsm in zijn pack hebben vermits de wificodes beschikbaar zijn in MyProximus of per sms verstuurd kunnen worden.
=> Het betreft evenwel nog steeds een pilootfaze
 

 

Het probleem zit hem meer in het feit dat je hem zelf niet kunt installeren omdat er door een Technieker bepaalde instellingen moeten gedaan worden en ik denk toch niet dat dit verschillend zou zijn voor Franstalige of Nederlandstalige klanten  ;-)  en daarboven op nog het feit dat de stock nog niet zo groot is van de bbox4!  Ook heb je dan nog nadeel dat je van wifi6 en mesh niet kunt profiteren als je bv met een wifibridge of wifibooster zit, mss is het met versie 2 van de wifibooster wel al mogelijk, maar ben niet zeker dat je dan ook al met deze versie 2 van mesh kunt gebruik maken.

Reputatie 7
Badge +4

@ cfr Fr-forum wordt opgestuurd (geen technieker nodig) maar toegegeven “alle problemen zijn nog niet verholpen”

Dan spreken ze elkaar duidelijk tegen!

Reputatie 3
Badge

@Martin je spreekt hier over een nadeel als zou je wifi6 niet kunnen gebruiken  in combinatie met wifi-bridge of wifibooster.Kan je dat eens verduidelijken want als ik ga kijken met de packs die ze aanbieden staat daar toch vermeld dat  een wifi6 box  alsook  een wifibooster inbegrepen is.

Andere vraag,

Op aanraden van px ben ik onlangs overgeschakeld naar een nieuw pack ( had nog een oud )op mijn bevestiging staat wifi6 box en wifibooster inbegrepen toch heb ik alleen de booster gekregen ,daarna terug kontakt gehad met de klantendienst aangaande de wifi6box ,kreeg als antwoord dat dit alleen voor nieuwe klanten is .Waarom dan van pack veranderen als je toch niet krijgt wat er op de bevestigingsmail staat?

 

 

Het is niet omdat ze inbegrepen zijn dat daarom alle functies al reeds werken.

Er is hier vroeger een sticky aangemaakt geweest voor de V7 decoder “V7 decoder stand van zaken” Eigenlijk zou beter ook zoiets aangemaakt worden voor de Internet box =  “Bbox4 stand van zaken”

Reputatie 7
Badge +4

Bij de internetbox dient een Booster v2 te worden gebruikt (en niet een Booster v1) = Bbox3 en booster v1 dienen te worden geruild

Reputatie 3
Badge

@Martin oke bedankt voor de toelichting. 

@ronaldo volgens wat de Proximus medewerkers ook verteld hebben zou op termijn ook de wifi bridge en wifi boosterV1 aangepast worden om samen te kunnen werken met de bbox4.

@M_016 Dus volgens u is het mesh syteem werkende tussen de bbox4 en wifi boosterV2 dan.

Reputatie 3
Badge

@Martin Ik mag toch veronderstellen dat als px in hun packs wifi6 en wifibooster aanbieden dat die op elkaar afgestemd zijn dus wifi6 +booster2 en niet wifi6 +booster 1die je dan achteraf nog is moet omruilen. Wat systeem is dat, is het dan niet beter dat ze wachten tot de juiste combinatie er is alvorens dit aan te bieden. 

Dan kun je dat inderdaad even goed zeggen als de bbox4 voor de eerste keer uitkwam en geplaatst werd die ondersteunde ook nog niet alle functies zoals mesh en portforwarding en je kon ook niet alle settings doen via Myproximus, dan zouden ze ook moeten wachten tot die 100% in orde was maar dat is ook het geval geweest met de v7 decoder die ook nog niet voor de 100% alles ondersteunt en daarom dat hiervoor dan ook een sticky gemaakt werd om de evolutie/stand van zaken te melden.

Er werd hier trouwens in verschillende andere berichten aangehaald dat deze tv box nog in pilootfase zit, dus dat er nog altijd aanpassingen kunnen nodig zijn.

Maar natuurlijk moet het ook niet gedramatiseerd worden, in die zin dat je nu ook niet moet verwachten dat je daarom met alles en nog wat problemen gaat ondervinden, om één voorbeeld op te geven als mesh nog niet functioneel zou zijn en je vervangt gewoon de bbox3 met een bbox4 dan zal alles even goed werken als met de bbo3….

Daarom zou het heel nuttig zijn dat een proximus medewerker eens een overzicht geeft van wat bvb nog niet 100% functioneel is/ nog moet bijgewerkt worden.

Wnt nu is het iedere keer verwijzen naar wat er op dit forum al gepost geweest is en wat er op het frans forum gepost geweest is met dikwijls tegenstrijdigheden!

PS: bvb zou ik ook graag van een Prox medewerker vernemen of het mesh syteem van de bbox4 samen met de wifi boosterV2 reeds al dan niet goed werkt? En eventueel ook of het nog altijd voorzien is dat de oude wifi booster/wifi bridge ook zal kunnen samen werken met de bbox4 voor wat wifi6 en Mesh betreft?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

@M_016 Dus volgens u is het mesh syteem werkende tussen de bbox4 en wifi boosterV2 dan.

Er staat nl. Bbox3(v+) met Booster v1 en Internet Box met Booster v2 (in WiFi 6/ax)

In hoeverre “mesh” ondersteuning (ondertussen) al dan niet effectief werkt wordt in de vermelde post niet behandeld (en is mij onbekend)

Er staat nl. Bbox3(v+) met Booster v1 en Internet Box met Booster v2 (in WiFi 6/ax)

Dat klopt wel volgens ik tot nu toe al vernomen heb dat beide de bbox4 en wifi boosterV2 op wifi6/ax kunnen werken wat niet het geval is voor de Booster V1 

Maar!
Wat totaal nog altijd niet duidelijk is voor mij is: 
- of de mesh ondersteuning nu al functioneert tussen bbox4 en wifi boosterV2 

- En of er het de toekomst zal aan gewerkt worden om de oude boosterV1 (en zelfs ook de wifi bridge) ook aan te passen zodat dit ook mogelijk wordt (zoals hier wel aangegeven werd door een Proximus medewerker) ????

 

Reputatie 7
Badge +5

@Olivier_025 Ik heb het even voor je nagevraagd en je kan hier best eens voor contact opnemen met onze collega’s van de klantendienst, zij kunnen voor je nakijken of het kan met het pack dat je hebt.

Indien het niet compatibel is kunnen zij met je bekijken wat mogelijk is. 

Reageer