Beantwoord

Nog mensen met deze ervaring?

  • 17 August 2017
  • 5 reacties
  • 178 Bekeken

Ik wou even navragen of er nog mensen zijn die een oproep kregen van Proximus? Mijn internetsnelheid zou namelijk niet voldoende zijn. Zelf merk ik hier niets van (onze computer is ook niet bepaald snel, dus of het internet nu snel of traag werkt, maakt mij niet gigantisch veel uit).

Ik kreeg dus een oproep van Proximus om dit te melden. Ik vind het uiteraard héél tof dat Proximus zo met zijn klanten bezig is, echter voelt het mij wat bizar aan: het is net alsof ik bespioneerd wordt, nuja dan nog mag dit van me, maar toch.

Ik wou dus even weten als het kan:

- Zijn er nog mensen die onlangs zo'n oproep kregen?
- Hoe gaan deze testen bij Proximus, doen jullie dit per lijn, of krijgen jullie daar automatisch een bericht van?

Sorry voor dit bericht, maar ik vond het een vreemde toestand :-)

Groetjes
icon

Beste antwoord door RobrechtB 17 August 2017, 11:59

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Airtrain, er wordt inderdaad gebeld naar klanten van wie de lijn op en herstel profiel staat.

Er wordt gekeken of de lijn zijn synchronisatie snelheid haalt of niet. Dit wordt gedaan omdat het bijvoorbeeld een invloed kan hebben op het aantal TV streams en HD streams dat een klant kan ontvangen of hier door niet meer ontvangt.

Het uiteindelijke doel is te zorgen dat onze klanten ten volle kunnen genieten van hun producten.
Dag Robrecht,

Héél erg bedankt voor uw antwoord. Over de producten van Proximus klaag ik sowieso niet: het aantal keren dat onze tv of internet het niet deed in de jaren dat ik klant ben, zijn tot nu toe nog zeker op 1 hand te tellen. Als het dan als eens misloopt, hoeft er niet lang gewacht te worden. Nu ben ik zelf ook niet vies van eens de draden te versteken: soms gaat het immers om 1 kabletje die verkeerd steekt.

Wat me wel wat akelig deed overkomen (pas op, ik schrijf dit absoluut niet als klacht hoor, want het feit dat jullie bellen is top), is het gevoel dat er geen privacy is... Daarom dat ik even ook wou nagana of er nog mensen dit eens meegemaakt hebben.

Mvg
Wat ik vreemd vind, was ik vergeten te melden: ik heb daarnet via MyProximus de lijn getest en daar werd geen probleem vastgegesteld.
Reputatie 7
Badge +4
Als je ons via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 kijken we je lijn even na om te zien of ergens een probleem op is.
Reputatie 6
Badge +3
Er zijn wel scammers (mensen die zich onterecht voor doen als medewerkers van een legitiem bedrijf) actief meer bepaald van Microsoft die mensen opbellen. Het begint verdacht te worden wanneer de zogenaamde supportmedewerkers vragen om bepaalde software te installeren, zogenaamde remote support software die het mogelijk maken om een computer vanop afstand over te nemen. De software die zij gebruiken is op zich legitiem, maar in het geval van Microsoft scam wordt dit gebruikt om achteraf malware te installeren. Dit is gewoon als extra tip.

Reageer