Vraag

nieuwe wifibooster na gevolgde stappen krijg ik enkel power groen en wps blijft oranje


Stappen gevolgd zoals het hoort ..op einde geen Acces Point signaal en WPS blijft oranje.Bij opnieuw proberen ..zet power aan en WPS licht oñmiddelijk oranje ...modem WPS na twee sec knippert..doe stappen...weer hetzelfde ..raakt niet geconfronteerd.

Reset..wifibooster staat aan...enkel WPS staat oranje en power op groen..de rest nada...druk met telefoon pinnetje voor sleuf 10 seconden op de reset knop...natuurlijk blijft enkel WPS oranje en power on .de rest stond nooit op groen!!

PS: nieuw afgehaalde wifi- booster... what's the problem??? How to solve???

Jan

 

 

 

 

 


17 reacties

Als je gans de procedure gevolgd hebt zoals beschreven met reset en synchroniseren van de booster terwijl die dicht bij de bbox staat en dit lukt niet dan is er inderdaad hoogst waarschijnlijk iets loos met die booster en dan kunnen de Prox forummedewerkers morgen beslissen if de booster moet omgewisseld worden.

Wat je mss eventueel zou kunnen proberen is van eerst de bbox te resetten en dan opnieuw te proberen van de booster te resetten en te synchroniseren met de bbox.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
 

Reputatie 7
Badge +5

@janjansmitz Heb je de stappen gevolgd die Martin je heeft voorgesteld? 

Zoja, is dit gelukt? Indien niet mag je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel dan kijken we het eens na.

Badge +4

Even dit topic gebruiken om een probleem te melden met onze Booster, is nu al een 3-tal keer deze week dat de Wifi 2.4 uitvalt (lichtje uit en geen wifi meer) iedere keer herstart en opgelost maar voor 1 dag OK

Ook al gereset maar probleem komt iedere keer terug dat het lichtje vd 2.4 uitvalt en dus geen internet meer …. ??

@RedsFan Dat ruikt er naar dat die zal moeten vervangen worden want het is alleen je 2.4 en niet je 5.0 die uitvalt.

Ik maak van de gelegenheid gebruik om je een vraag te stellen, ik weet niet of je dit ooit al geprobeerd hebt,  als je de schakelaar op station zet of die dan ook nog 2.4 en 5.0 wifi uitzendt?

Badge +4

@Martin De Booster gebruik ik altijd op de stand accespoint, even verschuiven naar station blijkt nog wifi uit te zenden , maar gebruik die stand nooit.

@RedsFan bedankt voor test, maar als de stand “station” naast de ethernet poort uitgang ook wifi blijft uitzenden en stand “access point” uiteraard ook wifi blijft uitzenden en er dan ook nog signaal uit de ethernet poort zou komen, dan zie ik niet direct meer het verschil in tussen die twee standen !!

Badge +4

Hopla weer van dat, en nu ook geen vast internet meer.... (Dit is via mobiel)

Inmiddels weer vast ok, maa de booster niks 2.4

Badge +4

Probleem met de booster blijft dus terug komen , na 1 dag ok dan valt de 2.4 weer weg , dus iedere keer resetten is niet het goede…. de laptops verbonden met de booster vallen dan zonder internet (en ik de papa mag het weer horen van de kinderen “Geen Internet meer papa” !! ) 

@Hadewich @tina.b @DaisyS Graag oplossing. thx

Badge +4

*bump*

Badge +4

Voorlopig laat ik de Onessid aanstaan en is nu al voor een paar dagen in orde, maar ik vermoed als de Onessid uitgeschakeld is en de twee apart uitzenden het mogelijk weer kan uitvallen die 2,4.

Grt

ik weet niet of je dit gedaan hebt maar ieder keer je de instelling one SSID veranderd van aan naar uit of omgekeerd, zou je ook opnieuw de booster moeten synchroniseren met de BB, om zeker te zijn dat de boostergoed werkt, heb ik hier toch al gelezen!

Badge +4

Ok moest het zijn dat het hier weer te druk wordt op dezelfde kanalen door geburen (via wifi analyzer gemeten) dan schakel ik de Onessid uit om dan mijn eigen kanalen te kunnen kiezen , dan zal ik in het achterhood houden om nog eens de syncro te doen tussen de twee :metal:

Badge +4

Te vroeg victorie gekraaid !! weeral de 2.4 die uitvalt …. en de klantendienst niet bereikbaar , de lijn wordt iedere keer verbroken (dus bellen lukt niet)

Denk dat de booster gaat moeten vervangen worden.

edit: nu iemand aan de lijn….

Daar ging ik inderdaad ook van uit maar er heeft blijkbaar nog niemand van hen hier de draad opgenomen !

Badge +4

Na een lang gesprek met een vriendelijke dame, gaat ze een nieuwe modem laten leveren morgen.

Blijkbaar zou de wifi van de modem geen goeie doorstroming hebben naar de booster en voor een foutmelding zorgen. Dus gaan we eerst dat maar proberen dan, we zien dan wel of het probleem daarmee zal opgelost zijn.

Via een lijntest kunnen ze dit inderdaad zien, maar of ze daar dan kunnen uit afleiden dat de booster niet de oorzaak kan zijn, daar heb ik geen flauw idee van of ze dit 100% zeker kunnen uitmaken .

Dat zullen we dan wel zien als de bbox vervangen is :relaxed:

Badge +4

Sinds deze middag met nieuwe modem up & runnin (OneSSID gedeactiveerd) , nu afwachten of de booster zich beter zal gedragen of niet.

Reageer