Vraag

Nieuwe sites onbereikbaar

  • 29 July 2018
  • 6 reacties
  • 302 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Telkens ik een paar 100 MB upload over mijn vaste lijn draait mijn internet in de soep.
Bestaande links blijven wel werken maar nieuwe links kan ik niet openen (time-out en onbereikbaar).
Ik dien dan mijn bbox modem (Technicolor) herop te starten, om het probleem te verhelpen.
Kan iemand helpen?

6 reacties

mss best ook vermelden hoe je toestel verbonden is (waarmee je de upload uitvoert) met de bbox3 is dit via :
- wifi
- utp netwerkkabel rechtstreeks verbonden met bbox3
- via draadloze oplossing zoals PLC's of Wifi bridge.
- blijven ander apparaten verbonden op één of andere manier met de bbox3 dan wel gewoon verder werken zonder probleem.
- als je uw toestel dan rechtstreeks verbindt met de bbox over utp netwerk LAN kabel is dit dan ook nog het geval.
Reputatie 6
Badge +1
Het probleem blijkt gebonden aan de PC op Win_10 (zowel in Chrome als in IE browser) terwijl internet op mijn GSM OK blijft. Herstarten v/d PC lost het op.
Kan ik het net op de PC niet herstarten zonder de PC volledig te herstarten?
je kunt eens proberen via rechts klikken op wifi icoon rechtsonder in de werkbalk kies achtereenvolgens:
open netwerk and & internet settings
status
change adapter options
rightclick op netwerk adapter
Disable
Enable
Reputatie 6
Badge +1
Bedankt Martin.
Ik probeer het als nodig.
Reputatie 6
Badge +1
Het probleem komt nu (niet terzelfdertijd) op AL mijn toestellen voor...
Soms helpt het toestel herstarten, zoniet de modem.
Met WIFI heeft het niets te maken want een aantal sites blijven altijd bereikbaar.
Reputatie 6
Badge +1
Het lijkt dat sites met IPv6 adres wel bereikbaar blijven (na +/- 1dag) maar met IPv4 niet meer.

Reageer