Vraag

Nieuwe Proximus Wifi

  • 23 January 2020
  • 39 reacties
  • 2447 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

39 reacties

Heb zonet Martin zijn uitleg gedaan, moet ik nu nog op die knop drukken ‘verbeter mijn wifi’?

@EVerdonck Wat bedoel je juist want  als je wifi adapterkaart op je windows pc/laptop wifi 2.4 of wifi 5.0 ondersteunt zou dit moeten werken je moet wel in je lijst van binnenkomende wifi signalen kiezen voor wifi-2.4-xxxx (of wifi-home bij sommige versies van bbox3 ) want de wifi naam wifi-5.0-xxxx wordt dan bij slimme wifi niet meer uitgezonden door de bbox

als het niet werkt kun je het zelf instellen ook als je dit wilt als volgt:

gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1 
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
En daar "One SSID" (WAVE) activeren(/deactiveren):
klik op de One SSSID (Wave) banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSSID == smart wifi  ingeschakeld.

Idd, heb ik zo gedaan!

Bedankt voor de oplossing.

het kan zijn dat je  toestellen die vroeger verbonden waren op de wifi-5.0-xxxx,
opnieuw moet verbinden met de 2.4 welke dan de ‘OneSSID’ is dus met  SSID wifi-2.4-xxxx die je in de lijst (internettoegang) van al je wifi signalen vindt, die op je toestel binnenkomen (ontvangen worden)

Reputatie 5
Badge +2

Ik weet niet aan wat het lag, maar ik had deze middag vanaf twee meer geen wifi dan wifi, mijn computer verloor steeds haar verbinding, soms lukte het me om verbinding te krijgen,

Om zes uur heb ik dan mijn modem laten herstarten en de problemen zijn voor het ogenblik blijkbaar opgelost.  De modem gaf wel een stabiel licht bij wifi, maar blijkbaar viel de wifi toch constant uit.

Zal wel niet te maken hebben met het item van hierboven maar je weet nooit, anders valt de wifi zelden uit.

Waren er anders problemen deze midddag?

dat kan wel eens voorvallen da de bbox moet herstarten zelf ook al heb je geen smart wifi actief staan op je bbox.

Dat kan bv er voor zorgen dat je op een ander wifi kanaal staat en het daardoor beter werkt zeker als je op wifi-2.4 staat. anders als je twijfelt eens smart wifi => One SSID uitzetten op je bbox om te zien of het daar iets mee te maken heeft. De uitleg hoe je dit doet staat op mijn tweede vorige post.

Nee, hij zat op de 41. 

Maar op de bbox kun je vinden welke het is. De bbox heeft hem gewoon een dynamische gegeven vermoed ik.

dat was wat ik ook vermoede want ik kon dit ook moeilijk geloven dat die wifi bridge iedere keer een adres op 100 of 200 zou krijgen

Bedankt voor al de info, want nu is het voor mij toch opgehelderd.

Reputatie 4
Badge +2

Sinds gisteren staat One SSID dus aan in mijn Bbox (Technicolor), maar ik zie alleen maar nadelen.

Mijn GSM (Motorola G4 plus) switch om de haverklap tussen 2.4 Ghz, 5.0 Ghz en Proximus public Wifi, dus af en toe heeft hij geen Wifi-verbinding en dus ook een variabele verbindingssnelheid.

 

ik heb dit ook met een Huawei en ook mijn laptop verliest soms even connectie en daarom heb ik One SSID terug uitgezet en nu geen problemen meer ondervonden, Proximus heeft gelukkig nog voorzien dat dit kan uitgezet worden!

@EVerdonck Wat bedoel je juist want  als je wifi adapterkaart op je windows pc/laptop wifi 2.4 of wifi 5.0 ondersteunt zou dit moeten werken je moet wel in je lijst van binnenkomende wifi signalen kiezen voor wifi-2.4-xxxx (of wifi-home bij sommige versies van bbox3 ) want de wifi naam wifi-5.0-xxxx wordt dan bij slimme wifi niet meer uitgezonden door de bbox


Ja, inderdaad de wifi-2.4-xxxx is beschikbaar met uitstekende signaalsterkte en de wifi-5.0-xxxx staat niet meer tussen de beschikbare verbindingen. Echter bij verbinding maken gaat hij over naar ‘er kan geen verbinding gemaakt worden met wifi-2.4-xxxx’ en dit zonder zelfs een wachtwoord te vragen. Probleem doet zich maar voor met 1 laptop en eigenschappen zijn vergeleken met een andere laptop. Ik dacht dat het misschien was omdat Windows 7 geen ondersteuning meer krijgt.

 Nog tips?

Reputatie 4
Badge +2

Dus zo slim is die WIFI niet.

niet alle toestellen negotiëren op de manier waarop de bbox dit wilt...