Vraag

Nieuwe installatie Internet en TV

  • 19 March 2020
  • 4 reacties
  • 141 Bekeken

Beste,

 

Gisteren heb ik jullie administratieve diensten gecontacteerd i.v.m een nieuwe installatie die ging plaats vinden op woensdag 18/03/2020.

Ik werk als bediende bij Luminus in Gent en moet verplicht thuis werken van mijn werkgever gezien de nieuwe Coronamaatregels.

Nu ben ik afgelopen weekend net verhuisd naar een nieuw appartement in Gentbrugge (Jacob van Arteveldestraat 17), waar er normaal gezien gisteren internet werd geïnstalleerd door Proximus. Nu kreeg ik gisteren (18/03/20 - 15u00) bericht van Proximus dat er voorlopig niemand zal kunnen langskomen tot en met 20 april. 

Van mijn werkgever kan ik niet op tijdelijke werkloosheid staan. Zij hebben naar mij gecommuniceerd dat ik indien nodig op familie of dichte vrienden beroep moet doen.

Gezien de maatregelen van de overheid uit lijkt me dit een tweestrijd omdat ik mijn eigen gezondheid en die van anderen niet onnodig in gevaar wil brengen.

 

Mijn vraag aan jullie is of ik via deze weg een versnelde procedure aan te vragen zodat ik van thuis uit verder kan werken?

 

Ik heb begrip over het feit dat de technici van proximus hun eigen gezondheid laten primeren. Toch wil ik jullie erop wijzen dat jullie weldegelijk een primaire industrie zijn en jullie een cruciale rol spelen in ons economisch systeem. 

Het is dan ook van groot belang dat jullie ervoor zorgen dat telewerk weldegelijk mogelijk is.

 

Gelieve mij hier dan ook zo snel mogelijk over te contacteren en een oplossing aan te bieden die werkbaar is voor beide partijen.

 

 

Hopend op een positief antwoord.

 

Vriendelijke groeten,

 

Philippe Blondeel

 

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@proximus

Het is inderdaad spijtig genoeg voor minstens enige weken alle “hens aan dek”, maar bovenstaande lijkt mij toch enigszins in tegenspraak met onderstaande:

https://www.proximus.be/nl/personal/?

Proximus zal de interventies bij zijn klanten beperken tot de essentiële activiteiten voor het herstellen van hun telecommunicatiediensten, voor verhuizingen of "dringende" aansluitingen tot 20 april. Indien deze maatregel op jou van toepassing is, word je hiervan persoonlijk verwittigd.

 

@Blonp

eventueel kan de aan een mobiel abo gekoppelde bijkomende (gratis) 10 GB u ondertussen ietwat verder helpen 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mob_hotspot/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-4g-of-3g/uw-gsm-of-tablet-als-mobiele-hotspot-instellen.html

Ik denk dat het bij proximus niet simpel zal zijn om al de dringende aanvragen te verwerken die nu binnenkomen , ze zullen ergens een selectie moeten maken wat het meest en hoogst dringend is, enfin ik hoop voor u dat ze u zullen kunnen zo vlug mogelijk verder helpen / info geven over een eventuele datum, als de mensen van proximus zelf  hier straks langskomen.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Blonp , ik heb navraag gedaan bij de bevoegde dienst, we houden je op de hoogte. Grt, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

Beste @Blonp 

ik merk dat dit op 20-3-2020 in orde werd gebracht ?

mvg,

Tina

Reageer