Nieuwe bbox3 modem download snelheid drastisch verminderd

  • 22 September 2017
  • 14 reacties
  • 1540 Bekeken

we hebben onze bbox2 vervangen door bbox3 omdat de é stuk was
echter nu is onze download snelheid van zo'n 35 gedaald naar 8 Mbps

hoe komt dat ? kan iemand dat voor ons oplossen ?

14 reacties

hoe meet je die snelheid, is dit via speedtest.net en best niet doen via Wifi-2.0, liefst via ethernetkabel verbonden met de bbox en terwijl decoders niet aan staan.
Wat krijg je als resultaat op http://proximus.be/internetsnelheid
Reputatie 7
Badge +4
Er is een storing op je lijn, om dit te verhelpen is het nodig dat er een technicus ter plaatse komt , kan je alvast enkele datums sturen wanneer dit voor je mogelijk is. ?
't was met de bbox2 op het laatst ook maar 8 Mbps meer zeker 😉
ik had getest op jullie site, wel via wifi maar de wifi 5.0, had je net iets veranderd? heel even had ik de 35 terug ... dan heeft iemand remote?? de modem herzet en 't is nu terug van 't zelfde
ik reset morgen de modem en probeer nog eens
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb inderdaad van op afstand een aanpassing gedaan op je lijn om hem terug op de goede snelheid te krijgen, dit is niet gelukt vandaar dat je terug de mindere snelheid hebt.
Reputatie 6
Badge +4
Dit hangt af van verschillende factoren. Een B-box 2 is niet gelimiteerd aan 8Mbps. grts Jean-Paul
't was niet dat wat ik bedoelde, maar soit de bbox2's moeten toch op termijn door bbox3's vervangen worden dus is zeker geen verkeerde beslissing geweest, dat bedoelde ik ook niet.
groetjes,
Martin.
Reputatie 6
Badge +4
M, We gaan elke Bbx2 vervangen voor Bbx3 in de toekomst 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=4_Pbx9mvWPY
Badge +4
En na de bbox 3 wordt het mogelijk een Nokia CPE (die al maanden getest wordt bij PX) 😉
Wil dit dan zeggen weer een nieuwe fabricant met weer nieuwe bugs 😉 😄
Samuel

mogelijke data :
donderdag 28 september
dinsdag 3 oktober namiddag
woensdag 4 oktober

liefst zo snel mogelijk uiteraard

alvast bedankt
lieve
kan ik een mail krijgen van de updates die jullie doen ? of kunnen jullie afspraak bevestigen op 0495 59 08 06
Reputatie 7
Badge +4
lieve, ik maak dan een afspraak voor je op donderdag voormiddag
ok super
de technieker is gisteren al langsgeweest
ergens een los draadje in de telefooncontactdoos
ons internet is nu supersnel

bedankt

Reageer