Vraag

Nieuwe aansluiting - geen ipv6 adres

  • 24 February 2021
  • 7 reacties
  • 366 Bekeken

Hallo

Ik heb sinds een paar dagen Proximus (nieuwe aansluiting) en alles werkt perfect alleen kan ik geen ipv6 sites bereiken. Ook een ipv6test werkt niet:

 

Ik heb een ipv6 adres maar met fe80::/64 prefix op de WAN op Bbox3

 

Hoe kan dit opgelost worden?

Ik weet niet of ik mijn modem al zou herstarten omdat DLM nog bezig is met mijn lijn te analyseren en ik niet graag op een zwakker profiel terecht kom als resetten daar invloed op heeft? Hoewel heb ik mijn modem al wel eens herstart toen ik met port forwarding instellingen bezig was.


7 reacties

Heb mijn bbox3 eens gereset en heb nu een geldig ipv6 IP en de ipv6 test is gelukt nu. Zal het wat in de gaten houden om te zien of het zo blijft.

Ik wou deze reset niet onmiddellijk doen omdat ik nog geen DLM profiel heb en ik niet wist of dit invloed zou kunnen hebben op de analyse van mijn lijn die op dit moment wordt uitgevoerd?

Zou een Proximus technicus hierover wat info kunnen geven; is DLM slim genoeg om het onderscheid te maken tussen problemen op de lijn en manuele resets van het toestel door gebruikers?

 

 

Inderdaad als eens een reset doet zal dat geen probleem geven voor de evaluatie van de DLM.

Zal bij mij ook nog eens de bbox resetten om te zien of het bij mij nu wel zou lukken.

Na reset had ik eerst geen resultaat over mijn connectie via de wifi 5.0 band 

dan geconnecteerd over de wifi 2.4 band en Ipv6 was OK

terug connectie gemaakt op wifi 5.0 band en dan IpV6 ook OK 

Reputatie 7
Badge +4

@Artey86 DLM heeft je lijn ondertussen al verhoogd naar 100Mbps. De reset heeft geen invloed gehad. Als er veel meer herstarts van de modem zouden zijn en fouten op de lijn zou hij dat inderdaad niet doen, maar een eenmalige reset houdt DLM niet tegen. 

Je bent zeker niet alleen en valt wel meer voor,  zoals je ziet heb ik bij mij eens de test gedaan en ‘t is ook weer om zeep

 

Oh, raar dat dit vaak voorkomt. Lost dit zichzelf op bij jou of moet je stappen ondernemen zoals reset van de bbox of contact met Proximus hierover?

dat heb ik al geprobeerd door de bbox te resetten maar bij mij brengt dit geen soelaas en mijn ervaring is dat dit na een tijd zich vanzelf oplost !!!

Reageer