Vraag

niets werkt nog naar behoren

  • 29 November 2020
  • 13 reacties
  • 257 Bekeken

Ik wou net de klantendienst bellen, maar mijn telefoon maakt geen contact. Eén van de vele problemen de laatste tijd.

Laatst liet ik een programma installeren. De persoon aan de lijn vond het zo lang duren (10x langer dan normaal), dat hij erop stond om mijn internetsnelheid te testen (momenteel download 18, upload 3 Mbps).

Ik moet videobellen voor mijn werk, maar tijdens bijna iedere sessie loopt het beeld vast. Niet echt aangenaam.

Bij het bezoeken van sites waan ik me soms terug in de jaren ‘90. Na een minuut wachten tot een gewone site geladen is, moet ik het bijna telkens opnieuw proberen.

Het contact met mijn thermostaat (WIFI) faalt ook bijna telkens.

Als de telefoon overgaat, lukt het mij regelmatig niet om op te nemen. Op dat moment lukt het mij ook niet om te bellen, zoals daarnet toen ik Proximus wou bellen. Plots hoor ik niets meer.

Het is geen oplossing om via WIFI te bellen, want de helft begrijp ik niet door onderbrekingen.

Het beeld op mijn tv staat heel regelmatig stil.

Ik moet zeggen dat ik het nu wel gehad heb. Volgens de persoon die ik maanden geleden aan de telefoon had, scheelde er niets aan mijn verbinding.

Is er iets wat ik kan doen?

Als dit het is wat er uit te halen valt, dan zal zou ik toch beter uitkijken naar een andere provider met WIFI die werkt.

 
 

13 reacties

ik denk dat de proximus medewerkers best een technieker sturen want als je telefoon ook al niet werkt dan scheelt er zeker iets met je lijn, zij komen morgen terug langs op het forum.

Je kunt altijd al eens proberen om de bbox te herstarten door de spanning 10sec te onderbreken.

Je max gegradeerde internetsnelheid die prox zou moeten kunnen aanbieden kun je hier aflezen

→ http://proximus.be/internetsnelheid 

als je telefoon wegvalt en wifi er uit ligt zal mss het lampje DSL niet meer continue oplichten ook.

 

Reputatie 3
Badge

@Leen_06   Een magere troost voor je.  Heb dezelfde grote frustratie.  (Andere post op dit forum) Vandaag reeds 5de internet onderbreking.  Thuiswerken lukt mij niet omwille van deze problemen.  Ik ben/was zo tevreden van Proximus. Ik begrijp het totaal niet 😔

ja maar al de telefoon ook wegvalt zal dit mss wel een fout zijn die gemakkelijker op te sporen/ op te lossen valt , enfin dit hoop ik toch!

PS: Als het natuurlijk een Voip lijn is en geen klassieke telefoonlijn is dan is het natuurlijk weer een paar andere mouwen 

Reputatie 7
Badge +4

@Leen_06 De afstand tussen je woning en het punt waar je lijn is aangesloten op ons netwerk is vrij groot waardoor je lijn op een iets lagere snelheid staat, nl 20 mbps. Ik zie ook dat je wifi niet altijd stabiel is. Die combinatie kan inderdaad voor vertragingen zorgen. 

Is je TV ook draadloos verbonden ? Heb je problemen met je vaste telefoon, of met je GSM ?

Kan je deze tips ivm de wifi al eens bekijken ? Als dit niet helpt zullen we iemand ter plaatse sturen om het verder na te kijken. 

@Leen_06 De afstand tussen je woning en het punt waar je lijn is aangesloten op ons netwerk is vrij groot waardoor je lijn op een iets lagere snelheid staat, nl 20 mbps. Ik zie ook dat je wifi niet altijd stabiel is. Die combinatie kan inderdaad voor vertragingen zorgen. 

Is je TV ook draadloos verbonden ? Heb je problemen met je vaste telefoon, of met je GSM ?

Kan je deze tips ivm de wifi al eens bekijken ? Als dit niet helpt zullen we iemand ter plaatse sturen om het verder na te kijken. 

Mijn tv is inderdaad ook draadloos verbonden. 

Ik heb zowel problemen met gewoon bellen via de vaste telefoon als via WiFi met mijn gsm. Gewoon bellen met mijn gsm lukt normaal gezien wel goed.

Ik denk dat er best eens een technieker zal gestuurd worden, maar dat moet ik uiteraard overlaten aan de ⌘-forummedewerkers die in het weekend hier niet langskomen.

@Leen_06 De afstand tussen je woning en het punt waar je lijn is aangesloten op ons netwerk is vrij groot waardoor je lijn op een iets lagere snelheid staat, nl 20 mbps. Ik zie ook dat je wifi niet altijd stabiel is. Die combinatie kan inderdaad voor vertragingen zorgen. 

Is je TV ook draadloos verbonden ? Heb je problemen met je vaste telefoon, of met je GSM ?

Kan je deze tips ivm de wifi al eens bekijken ? Als dit niet helpt zullen we iemand ter plaatse sturen om het verder na te kijken. 

Ik heb de tips geprobeerd, maar ik heb nog niet moeten videobellen. Ik merkte net na heropstarten van de modem dat het internet terug even uitviel.

Wat is de kostprijs als iemand komt om het na te kijken? Is er kans dat dit dan nog betert, aangezien de afstand tot het aansluitingspunt even groot blijft?

ja maar je vaste telefoon werkt ook niet, of anders moet je wachten tot maandag wat een proximus medewerker beslist hoe dit verder opgelost kan worden, normaal kost een technieker niks als de oorzaak bij hen ligt, dus ook als het een probleem is met hun apparatuur kost dit ook niks.

Reputatie 6
Badge +3

Uw lijntesten zien er in orde uit, 

valt de modem zelf ook uit wanneer het internet weg valt, of is het eerder dat het WiFi wegvalt?

Ofwel kan de modem defect zijn, dat hij regelmatig uitvalt en hierdoor het Internet wegvalt, ofwel als alles met WiFi voornamelijk werkt, kan het zijn dat er te veel toestelen verbinden en niet genoeg bereik voor alle toestellen is (of storingselementen in de buurt)

Net zoals Martin vermeld had, moest een technieker langskomen en het probleem ligt aan onze infrastructuur, dan is de interventie gratis.

Uw lijntesten zien er in orde uit, 

valt de modem zelf ook uit wanneer het internet weg valt, of is het eerder dat het WiFi wegvalt?

Ofwel kan de modem defect zijn, dat hij regelmatig uitvalt en hierdoor het Internet wegvalt, ofwel als alles met WiFi voornamelijk werkt, kan het zijn dat er te veel toestelen verbinden en niet genoeg bereik voor alle toestellen is (of storingselementen in de buurt)

Net zoals Martin vermeld had, moest een technieker langskomen en het probleem ligt aan onze infrastructuur, dan is de interventie gratis.

Ik begrijp het niet: u zegt dat de lijntest ok is, terwijl uw collega wel ziet dat mijn WiFi niet stabiel is.

De modem is nog niet zo oud, denk ik. 

Wat zijn te veel toestellen? Ik vermoed dat ik er niet meer heb dan een gewoon huishouden: 1 laptop, 1 tablet, 1 gsm en mijn verwarming. Als dit voor overbelasting zorgt, dan is het wel erg pover.

Volgens mij is het de WiFi die wegvalt/niet sterk genoeg is op die momenten.

Bij het bellen via de vaste lijn horen ze mij/ik hen ofwel helemaal niet ofwel met onderbrekingen. Dat verloopt toch niet via WiFi?

Toch vreemd dat er in dit alles fouten gebeuren, terwijl er geen problemen zijn met de lijn...

Gewoon eens een technieker laten langskomen schijnt mij het beste te zijn, nee ?

Reputatie 7
Badge +4

@Leen_06  als je wenst kan ik een afspraak voor je boeken met een technieker
Indien je een afqpraak wenst, kan je ons  dan een aantal tijdstippen dorgeven waarop deze best voor je kan doorgaan ?

Reageer