Beantwoord

Niet meer geconnecteerde apparaten blijven staan in B-Box 3 webinterface

  • 17 February 2020
  • 8 reacties
  • 543 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Op mijn Sagemcom B-Box V3,hardware version 2.1, Software version 8c.310A, wanneer je surft naar de web configuratie interface 192.168.1.1. Dan blijven niet meer geconnecteerde apparaten gewoon staan zowel bij Ethernet als bij Wi-Fi. Enkel manueel verwijderen lukt. Is dit ook voorzien om op te lossen in een nieuwe firmware upgrade? Ik weet ook dat deze bug wel verspreid is. 

icon

Beste antwoord door HadewychT 12 March 2020, 08:45

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +3

@HadewychT :  Hartelijk bedankt voor de uitgebreide uitleg. Dat je niet iedereen tevreden kan houden dat begrijp ik volkomen. Ik wou gewoon polsen of er naar gekeken kon worden. Klopt inderdaad dat niet geconnecteerde devices grijs worden weergegeven.

Reputatie 7
Badge +4

De ene klant wil de historiek van devices wel behouden, de andere niet. Het is onmogelijk om iedereen tevreden te stellen.

 

De mechanismes voor het verwijderen van devices uit de lijst is de volgende:

  • Technicolor: na reboot of na max. 4 weken inactiviteit (of na manueel verwijderen)
  • Sagemcom: na reboot of na bereik van een maximum aantal devices (of na manueel verwijderen)

 

Niet-actieve devices worden duidelijk grijs weergegeven.

 

Er zijn geen plannen om dit te wijzigen.

Reputatie 6
Badge +3

@HadewychT : Hartelijk bedankt voor het doorgeven. 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb het voorstel ook nog even doorgestuurd naar de mensen die verantwoordelijk zijn voor de modems. Zij zullen een concreter antwoord kunnen geven of en waaneer dit eventueel voorzien is. 

Reputatie 6
Badge +3

@WenzelR : Hartelijk bedankt, voor je reactie. Ik moet dit altijd manueel verwijderen, door er op te klikken en vervolgens delete. ik zie duidelijk disconnected staan.  Ikzelf heb een Sagemcom bbox3,hardware version 2.1. Wanneer een apparaat niet meer verbonden is kan je ook geen port mapping doen omdat het apparaat uitgeschakeld, kan het niet toepassen omdat het MAC adres niet gevonden kan worden. Ikzelf heb ook toestellen met een vast IP adres en deze blijven ook staan wanneer disconnected. Dus is er nog een verschil met de v+. .

Wat ik vaststel op mijn bbox3v+ is dat de toestellen wel verdwijnen uit de lijst maar dat toestellen waarop een vast ip werd ingesteld (bvb op mijn printer zijn instelling heb ik een vast IP ingesteld) en deze blijft wel staan in de lijst en blijft ook aangegeven als connected zelf als die volledig spanningsloos staat.

Dit lijkt me de bedoeling, zodanig kan je instellingen per device bekijken ook al zijn deze niet verbonden. Je zal wel per device moeten kunnen zien of deze actief is of niet aan de connected status. 

Reputatie 6
Badge +3

@Charlotte.D , @ThomasP  : Kunnen jullie dit eens doorgeven voor nazicht? Staat dit ook al op de lijst van bugfixes voor de toekomstige firmware upgrade voor de Sagemcom B-BOX 3?

Reageer