Vraag

Netwerknaam fabrieksinstelling blijft zichtbaar

  • 19 November 2020
  • 4 reacties
  • 142 Bekeken

Ondanks het wijzigen van de fabrieksinstellingen van de modem naar persoonlijke voorkeur netwerknaam en wachtwoord (wat ook lukt) blijft de 2.4 wifi netwerknaam fabrieksinstelling in het systeem. Mijn anti-virus (Norton) laat weten dat het onveilig is dit netwerk te gebruiken en dat ik VPN moet inschakelen. De aangepaste instellingen van de SSID zijn dan wel SAFE voor Norton. Hoe krijg ik de benaming WiFi-2.4 weg uit mijn wifi netwerk (heeft nog een zeer sterk signaalsterkte).  Is dit de modem zelf die de fabrieksmatige netwerknaam draagt en kan ik dat dan wijzigen. Ik zit dus met twee netwerknamen. Wat zie ik over het hoofd?

Sorry Martin maar ik kan uw reactie niet lezen dat u naliet achter mijn bericht op topic Bbox 3 netwerknaam wijzigen. 

Kan u nog reageren? 

 

Mvg., 

Mistyme 


4 reacties

Martin, u had mij in een vorig schrijven reeds documentatie doorgestuurd over netwerknaam wijzigingen. Bij deze Thx. Niet allen via GUI de user profile settings aanpassen maar ook regedit in Windows 10 moet aangepakt worden. Maar dan zit ik toch nog met de opmerking van Norton. Wellicht erkent Norton de fabrieksmatige instelling visueel als "vreemd".

Eerst nog een back-up van het register. Suggesties over hoe dit moet zijn welkom.

We worden volleerde selfmade ITers.

Groeten, 

Mistyme 

Reputatie 6
Badge +2

De Netwerknaam, die Windows 10 automatisch heeft gegeven aan dit netwerk (en dus hetzelfde blijft, zelfs nadat je de SSID hebt gewijzigd)  heeft niets met veiligheid te maken.

Zolang je dezelfde router blijft gebruiken (MAC adres) zal Windows de naam van het netwerk niet veranderen (tenzij je aanpassingen doet in de Registry).

Dat is gewoon een cosmetisch akefietje van Windows 10, maar who cares.

Dat kan niet de oorzaak zijn van een Norton warning.

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vraag mij af of we hier eventueel niet te maken hebben met een actieve Proximus public WiFi op de Bbox en althans wat de  Norton waarschuwing betreft met een Wifi waarvan het netwerk profiel niet op “privé” gezet werd 

 

eens geprobeerd norton heeft bij mij niks van onveilig opgegeven

Reageer