Vraag

NAT-type blijft strict/3 na forwarding van poorts (PC)

  • 1 March 2017
  • 4 reacties
  • 425 Bekeken

Hallo,

Ik heb dit probleem nu al een tijdje en wou er eens werk van maken om het eens definitief op te lossen. Voor bepaalde games is mijn NAT-type strict waardoor ik met sommige problemen kom te zitten. Op dit moment heb ik het over het spel For Honor van ubisoft, zij hebben een lijstje staan van welke ports ik allemaal zou moeten openen zodat ik een open NAT-type krijg. Ik dus als volgt mijn desktop een static ip gegeven van 192.168.1.1XX en daar alle nodige ports van geopend. Ik hierbij ook in MyProximus ingelogd voor mijn technisch profiel naar basic te zetten (voor de ports die proximus vast zet), maar heb nog altijd strict NAT-type. Ik heb ook eens geprobeerd om het als DMZ-host te zetten wat ook niet werkte en proberen in te loggen via PPPoe met mijn account wat ook niet werkte. Ik heb hierna een mail gestuurd naar ubisoft zelf waarbij ze verschillende andere oplossingen gaven die ook niet werkten. Ik heb naar mening alles geprobeerd maar tot zover heeft nog niets gewerkt. Op zeer willekeurige momenten krijg ik eens een Open NAT-type maar als ik het spel weer eens heropstart is het weer strict.

Mijn setup is als volgt, we hebben een bbox 3 die is aangesloten aan een PLC adapter. Dan hebben we een proximus wifi bridge die is aangesloten aan onze decorder. En als volgt hebben we nog een andere PLC adapter die dan is aangesloten aan mijn desktop.

Het kan zijn dat ik verschillende instellingen over het hoofd heb gezien en wou dus graag weten of jullie hiermee kunnen helpen.

Mvg,

Vitto

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Viito ,

Om na te gaan wat er juist misloopt heb ik wat meer info nodig.

Kan je mij laten weten welke poorten je juist allemaal hebt moeten openen?

Speel je dit spel op je pc of op een console ? Indien op console welke console ?

Ik kan je reeds meegeven dat het wel zou moeten lukken als je de PPPoe connectie instelt op je pc of console zelf , kan je even verduidelijken waar je de PPPoE connectie hebt ingesteld en wat hier niet lukte ?

Stuur ook even een privé bericht naar Het Proximus team met het nummer van je vaste lijn of klantennummer.

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Hey Vitto
Ik weet niet of ik je met deze info u wat kan verder helpen:
> hier
vind ik wat info en bv de volgende link hier

Al vermoed ik niet dat CGNAT bij u het probleem zal zijn maar je kan het altijd eens checken voor alle zekerheid klik hier

Ook altijd best als je in de bbox3 regels invoert voor portforwarding van de bbox3 dan eerst even te rebooten (5sec stroomloos zetten)
Er zijn er zelf die beweren dat je het na ieder ingevoerde forward regel zou moeten doen?

Mvg,
Bedankt beiden voor jullie antwoord en om de moeite te doen om mij te helpen,

Tijdens het antwoorden van jullie beide posts heb ik de oplossing gevonden, zoals SamuelD zei zou het moeten lukken met een PPPoe connectie. Ik was op zoek naar een link met foto's om uit te leggen hoe ik precies de connectie heb ingesteld en zag ik dat je na je de verbindingen hebt aangemaakt je nog eens via de internet taskbar er nog eens moest op klikken en nog eens verbinden elke keer je je pc heropstart (Ik had waarschijnlijk mijn pc direct herstart nadat ik mijn pppoe connectie had ingesteld en ervan uit gegaan het automatisch weer terug verbindt).

Nu dat de PPPoe connectie de oplossing is liggen er eigenlijk nadelen aan vast? En is er de mogelijk dat mijn pc er automatisch mee verbindt elke keer ik mijn pc heropstart ipv. handmatig verbinden.
Ik heb ook een pppoe verbinding op mijn Windows 10 laptop ( om eventueel tetsten te doen ) maar normaal kies ik mijn verbonding met de bbox3 via wifi-2.4 en in de wifi ontvangst lijst bij wifi-2.4 heb ik connecteer automatisch aangevinkt.
Dus als ik mijn laptop opnieuw opstart dan kiet hij iedere keer de wifi-2.4 verbinding en als ik de pppoe verbinding wil gebruiken moet ik dit handmatig kiezen.

Reageer