Beantwoord

na activatie slimme wifi valt wifi steeds weg


Sinds ik de slimme wifi heb geïnstalleerd valt de wifi steeds weg, zowel op i-pod als op smart-tv als bij laptop… allemaal heel vervelend. De helpdesk raak ik maar niet binnen. Nog mensen met zelfde probleem en eventueel oplossing hiervoor? Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Martin 2 March 2020, 19:37

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

David, werd de modem al even herstart?

@Davido73  Bijkomende info: je toestellen die vroeger ingesteld stonden op de wifi SSID naam wifi-5.0-xxxx daar moet je nu wifi-2.4-xxxx kiezen aangezien beide wifibanden 5.0 en 2.4 GHz onder de zelfde naam uitgezonden worden namelijk “wifi-2.4-xxxx”

NB: Als je bbox reeds op slimme wifi staat (one SSID) dan ga je inderdaad alleen maar wifi-2.4-xxxx zien staan in je lijst van binnenkomende wifi signalen.

 Dit kun je controleren op de de bbox3 zijn web GUI > surf naar http://192.168.1.1 
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)

Als je daar bij wifi "One SSID"  als actief ziet staan dan staat slimme wifi op.
Als je eventueel testen zou willen doen, zou je tijdelijk “One SSID” kunnen uitzetten als volgt:
klik op de One SSSID banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSSID uitgeschakeld,

later kan je deze altijd weer activeren net op de zelfde manier zoals je die uitschakelt, want het is beter dat je met slimme wifi kunt laten werken en is het daarom ook aangeraden als je kunt van de oorzaak te vinden waarom je toestel(len) problemen heeft met slimme wifi.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_smart_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/de-nieuwe-slimme-wifi-van-proximus.html

&

Indien nodig advies van @Martin hiervoor volgen

= disable OneSSID WiFi -2.4-xxxx (met ondersteuning banden 2.4 & 5.0) & enable terug SSID WiFi-2.4-xxx & SSID WiFi-5.0-xxxx 

WiFi verbindingsprobleem weg/blijft?

indien het probleem blijft “reset BBox” (power off/on en desgevallend  zelfs “hard reset” indien nodig)

P.S.

Mijn voorkeur is en blijft uitgaan naar het gebruik van aparte SSID (1 per band), maar elkeen kiest uiteraard wat hem het beste lijkt

 

Het werkt bij mij ook niet goed met slimme wifi, herstart /reset / one ssid uit terug aan lost niks op.
Als het direct goed werkt op slimme wifi zijn er geen problemen en kun je dit zo laten staan maar ik werk ook liever met aparte ssid’s zeker in huis waar je toch zelf weet of kunt natrekken welke band het beste werkt voor je toestel(toestellen) en ik heb tenminste nu geen problemen meer, krijg ik dan natuurlijk te horen dat slimme wifi uitzetten geen goed idee is, maar ik kan alleen maar zeggen dan voor mijn eigen dat slimme wifi bij zeker geen goed idee is en dat moet ieder maar voor zijn eigen situatie uitvissen en doen wat hij niet laten kan :wink:

Reputatie 2
Badge

ja ik heb het nu nog altijd en mijn eerste vermoeden was er los op . het is begonnen omdat die nieuwe upgrade geen rekening heeft gehouden met Android 10 . heb Proximus toen kunnen bereiken en die bevestiging mijn conclusie ook en het zal nog niet voor snel zijn

Ik heb het gisteren geactiveerd en sindsdien niets dan problemen. Ook steeds wegvallende Wifi op smart tv en smartphone. En buiten geen bereik meer op mijn terras... Zzz... 

op de toestellen die vroeger op wifi-5.0 werketen zou je nu voor wifi-2.4 moeten kiezen 

maar als de problemen niet opgelost geraken kun je deze altijd uitzetten door “One SSID” uite zetten op je bbox 

dat kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je later als je eventueel de reden van het probleem ontdekt normaal terug activeren net op de zelfde manier 

Heb het zo inderdaad terug gedraaid. Ik zie wel maar 1 probleem en dat is de proximus router zelf dan aangezien het meerdere apparaten zijn die hun Wifi begonnen te verliezen op random momenten (ook diegenen die enkel op 2.4 ghz draaien). 

One SSID wil eigenlijk zeggen dat de modem met het apparaat beslist om automatisch de beste wifi band te kiezen 2.4 of 5.0.

Maar niet alle apparaten kunnen goed overweg met “One SSID” soms is een firmware update een oplossing, maar dat is niet altijd de oplossing ik heb ook om die reden voorlopig One SSID uitgezet.

Wellicht ook begonnen met tv decoder V7 ….

Deze Android decoder is blijkbaar niet compatibel met smart wifi

@FrankyDubois dat denk ik niet, want toen was de v7 decoder er nog niet :-) 

@Martin eerste testen met V7 waren toch al eind 2019 …

3 haar geleden, stuurt ons naar april 2020 !!!

Ik ging er gewoon vanuit dat TS “Davido73” geen v7 decoder had toen hij dit topic 3jaar geleden startte (mss ben ik dan verkeerd), want er waren er nogal die problemen melden toen (en nu nog) met One ssid  die geen v7 decoder hadden ik was ook in dat geval met one ssid problemen, met mijn v5C decoder die ik nu nog altijd heb trouwens.

Reageer